Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabbmat! Vände laxfilé i vitlökssalt och sesamfrön. Stekte supersnabbt på alla sidor (så den fick knaprig yta men var röd och fin i mitten) och skivade upp. La i mjukt tortillabröd (som jag snabbrostat i pannan) med grönsallad, gurka, färsk koriander och klickade på lite yoghurtsås, rev över lite limeskal och strösslade med havssalt. Rullade ihop och åt. Väldigt gott!
 
Senast ändrad av en moderator:
Det var nog Menmen?
Nej, det var inte det! Dem är jag väl bekant med. Det står helt stilla här, jag kan inte ens komma på hur paketet ser ut. Men jag kan kolla imorrn :)

Tror det var sådana här jag åt
ab3e9303b0a8683ee8465403b4499cca.jpg
 
Här blev det PANNKAKOR med grädde och drottningsylt!
PÅ EN TORSDAG! Åhåja!
(Där satt den @Mineur m.fl. ;) :D )

Jag har för mig att du kallade Kevin Bridges som skottlands motsvarighet på Glans? @Mineur
Har du sett det UNDERBARA klippet på WILTY där han köpte en häst?
Jag hade någon sorts dofthallucination i eftermiddags (nejdå, jag är inte psykotisk!) och tyckte att köket luktade pannkakor med hallonsylt. Åh, så sugen jag blev på det!
 
Tror det var sådana här jag åt
ab3e9303b0a8683ee8465403b4499cca.jpg

Dom är det! Jag gillar :)

Igår åt jag överbliven belugalinsröra med blomkålsbuketter som jag stekte direkt från frysen i rapsolja med vitlökspeppar och lite curry. Att något så enkelt, osv. :) (Den första laddningen röra som detta var rester av fyllde jag paprika med i helgen som gick, kan rekommenderas! Jag bara gjorde en ganska stark tomatsås och kokade linserna direkt i den, det får inte bli för blött.

Ikväll tror jag att det blir färska räkor!
 
Här blev det PANNKAKOR med grädde och drottningsylt!
PÅ EN TORSDAG! Åhåja!
(Där satt den @Mineur m.fl. ;) :D )

Jag har för mig att du kallade Kevin Bridges som skottlands motsvarighet på Glans? @Mineur
Har du sett det UNDERBARA klippet på WILTY där han köpte en häst?
Hatar när det händer! :laugh: Men herregud vad han talar illa när man hör honom bredvid engelsmännen :o Men ja, jag tycker nog ändå att han är Glasgows svar på Glans! Han driver med sig själv, sitt ursprung och sin dialekt på samma härliga sätt!
 
Här fortsätter kyl och frysrensning. På Fredagar vill jag gärna äta något extra gott, inte typ pyttipanna fast det är gott...som vardagsmat!
Hittat en snutt fläskfilė i frysen på typ 150g. Skarvade på med ett paket baccon. Det kan nog bli nån pastarätt av det här.
Jag får klura lite :down:
 
Vi pratade om det där med fredagsmat på lunchrasten idag. Vad de skulle laga ikväll. Klart det är godast med någon extra festlig mat, men för mig är det viktigaste med fredagar (och lördagar): snacks innan maten/medan man lagar mat (typ oliver, några tärningar god ost.. sånt man äter med tandpetare), tända ljus, lite trevlig jazz eller annan musik, vin/bubbel innan maten eller medan man lagar maten.. Det sätter stämningen lite oavsett vad jag äter :D
 
Vi pratade om det där med fredagsmat på lunchrasten idag. Vad de skulle laga ikväll. Klart det är godast med någon extra festlig mat, men för mig är det viktigaste med fredagar (och lördagar): snacks innan maten/medan man lagar mat (typ oliver, några tärningar god ost.. sånt man äter med tandpetare), tända ljus, lite trevlig jazz eller annan musik, vin/bubbel innan maten eller medan man lagar maten.. Det sätter stämningen lite oavsett vad jag äter :D
Vin medan maten lagas är ju väldigt bra för humöret!

Idag har jag ätit sunklunch och kommer att komma hem så sent att jag bara orkar äta smörgås, och jag är inte i form för alkohol. MISÄR.
 
Vi pratade om det där med fredagsmat på lunchrasten idag. Vad de skulle laga ikväll. Klart det är godast med någon extra festlig mat, men för mig är det viktigaste med fredagar (och lördagar): snacks innan maten/medan man lagar mat (typ oliver, några tärningar god ost.. sånt man äter med tandpetare), tända ljus, lite trevlig jazz eller annan musik, vin/bubbel innan maten eller medan man lagar maten.. Det sätter stämningen lite oavsett vad jag äter :D

Åh vad bra du sa det, jag har en massa god ost och oliver så jag ska nog lyxa till det med något sådant. Undrar om jag ska vara så dekadent att jag öppnar halvflaskan champagne också?! O_o :nailbiting: Får fundera på det, ugnsbakade oliver är ju gott...
 
Vi pratade om det där med fredagsmat på lunchrasten idag. Vad de skulle laga ikväll. Klart det är godast med någon extra festlig mat, men för mig är det viktigaste med fredagar (och lördagar): snacks innan maten/medan man lagar mat (typ oliver, några tärningar god ost.. sånt man äter med tandpetare), tända ljus, lite trevlig jazz eller annan musik, vin/bubbel innan maten eller medan man lagar maten.. Det sätter stämningen lite oavsett vad jag äter :D
Jag håller helt med dig och hade kunnat döda för ett glas vin till matlagningen ikväll. Det glaset är så vansinnigt gott! Och musik, gott om tid och snacks - yes! Det är det som gör att det känns som helg mer än något annat.
 
Jag håller helt med dig och hade kunnat döda för ett glas vin till matlagningen ikväll. Det glaset är så vansinnigt gott! Och musik, gott om tid och snacks - yes! Det är det som gör att det känns som helg mer än något annat.
Snacks har jag aldrig tänkt på i sammanhanget. Har du exempel på goda dylika? (Som inte mättar FÖR mycket.)
 
Vi pratade om det där med fredagsmat på lunchrasten idag. Vad de skulle laga ikväll. Klart det är godast med någon extra festlig mat, men för mig är det viktigaste med fredagar (och lördagar): snacks innan maten/medan man lagar mat (typ oliver, några tärningar god ost.. sånt man äter med tandpetare), tända ljus, lite trevlig jazz eller annan musik, vin/bubbel innan maten eller medan man lagar maten.. Det sätter stämningen lite oavsett vad jag äter :D
Amen! Dels är det fantastiskt mysigt, men jag tycker också att det är en så himla bra stund att snacka igenom veckan och liksom få ur sig de sista jobbrelaterade tankarna inför helgen.

När jag kom hem från träningen förra fredagen beordrade jag PARTNER att avbryta matlagningen så att jag skulle hinna duscha, ta på mig myskläder och sätta mig och njuta av ett glas vin och lite snacks innan maten var klar. Sen fick han tillåtelse att fortsätta laga mat. Stackaren hade nog tänkt "åh vad bra om jag har maten redo när hon kommer hem trött och kall", men tji fick han! :D
 
Snacks har jag aldrig tänkt på i sammanhanget. Har du exempel på goda dylika? (Som inte mättar FÖR mycket.)
De måste verkligen vara minimala och här är de ärligt talat mer för min partner än för mig. Jag äter nämligen ofta någon form av mellanmål på eftermiddagen och är sällan dödligt hungrig vid matlagningsdags, vilket min partner brukar vara. En mycket liten skål wasabi- eller pistagenötter, någon liten bit av en god ost, några chips, bra oliver, såna saker. Viktigt dock att mängden är mycket måttfull så aptiten mer retas än störs! Vinet är förstås viktigare än snacksen.
 
Ligger i sängen efter en matförgiftning och drägglar när jag läser ikapp tråden. Vill också ha mat! :arghh: Men känner mig inte riktigt matsugen alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 341
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 376
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 804
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
331
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp