Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit på Kin Long i Malmö idag. Ganska najs att fylla jämt när man blir bjuden på restaurang hela tiden. :D
Vegetarisk dumplings till förrätt, knaperstekt vegansk biff till huvudrätt och friterad ananas med vanilj glass till efterrätt.
Sedan blev det bio, Bohemian Rhapsody, så bra! Till det popcorn med salt och brynt smör.
 
Var på seminarie i veckan och fick en väldigt intressant lunch. Libanesisk couscous (väääligt stora korn :eek:) med ungsbakade päron, fetaost och hallonvinegrette. Väldigt gott, även om det kändes lite udda för mig som är kräsen och feg med maten :p
Mest bitter över att efterrätten (ananaspaj med kokostäcke och vaniljkräm) inte ingick i konferenslunchen :(
 
Ätit på Kin Long i Malmö idag. Ganska najs att fylla jämt när man blir bjuden på restaurang hela tiden. :D
Vegetarisk dumplings till förrätt, knaperstekt vegansk biff till huvudrätt och friterad ananas med vanilj glass till efterrätt.
Sedan blev det bio, Bohemian Rhapsody, så bra! Till det popcorn med salt och brynt smör.
Ha! Ju äldre man blir, desto mer består alla presenter man får av choklad, flaskor från Systembolaget och restaurangbesök. Jag fick två av de senare sist, och då fyllde jag inte det minsta jämt. Inte dumt alls!
 
Ätit på Kin Long i Malmö idag. Ganska najs att fylla jämt när man blir bjuden på restaurang hela tiden. :D
Vegetarisk dumplings till förrätt, knaperstekt vegansk biff till huvudrätt och friterad ananas med vanilj glass till efterrätt.
Sedan blev det bio, Bohemian Rhapsody, så bra! Till det popcorn med salt och brynt smör.
Bra presenter! Och grattis:)
 
Igår firades boyfriends födelsedag med lunchbjudning - jag tycker ju att det är så roligt att planera sådant att jag satte mig i framsätet, med födelsedagsbarnets goda minne ;) Ett par gäster äter enligt LCHF och måltiden blev definitivt LC men kanske inte så HF - hur som helst, små biffar på nötfärs med fetaost i, auberginegratäng med tomatsås och parmesan, marinerade oliver, sallad på rödkål och rödlök och kall sås på turkisk yoghurt med diverse örter och kryddor. Boyfriend gjorde sockerfri saffranspannacotta till efterrätt som toppades med hackad mandel och physalis.

Allt var jättegott (nja, barnen tyckte mest om "söttbullarna") och togs emot väl och jag kände mig också väl emottagen av familjemedlemmarna så det var väl succé all around, hoppas jag.

mobiluppladdning_5be7e3fc2a6b226b470b273c.jpg
 
Gjorde tomatsoppa igår av de sista egenodlade. Ganska chilistark blev den. Efter mixning i med bitar av broccoli, blomkål, squash (förstås, lagret är inte slut än ...) och fetaost. Till detta nystekt pannbröd som var löjligt gott. :)

Eftersom jag är så himla smart gjorde jag dubbelt så mycket av båda soppa och bröd så att det räcker till i kväll också. Längtar redan, så gott var det. Vitt dunkvin till.
 
Jag minns inte ens vad vi ätit på sistone :arghh: I går åt vi iaf köpepizza. Och i dag blir det nytt långkoksförsök med slow cookern. Jag hade, helt omedveten om det, lyckats få hem en riktigt fin bit högrev i går. Får se vad sambon lyckas få till.

På torsdag börjar jag jobba :nailbiting: Jag behöver lunchlådor och frukostlådor och mellanmål och vattenflaska och...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
12 105
Senast: em76
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 668
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 338
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp