Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt en jättegod pumparätt idag på lunchrestaurangen. Det var klyftad grillad/ungsbakad pumpa, klyftad ungsbakad rödkål, stekt haloumi i tärningar, rostade hasselnötter och en syrlig dressing i någon form samt en grillad citron halva att klämma över. Nötterna och pumpan tillsammans med haloumin var en jättegod kombo.
Låter gott!
Är vegan, så borde kunna byta ut haloumun mot saltad tofu. 🙂
 
I dag ar det jury duty igen och det innebar att jag ater lunch ute pa sta'n ... eller att vi far lunch serverad om det blir sent och drar over tiden med alla vittnesmal. I vilket fall kommer lunchen fran ett par olika kaffeer :d och jag ser fram emot den redan nu. :p
 
Surdegsfralla med ost, äpple och gurka och äppelpaj med råkräm på Rudenstams.
73224273_2713447632041035_4216267857161355264_n.jpg


Felix Italiensk Tomatsoppa och bröd.
 
Vill även ha ostsorter, men det får bli imorgon. Det här är inte en billig by, och euron orkar jag inte ens tänka på, så dyr som den är.
 
Grönsaker (morot, gurka, blomkål och rädisor) och dipp (hot holiday i Larsas grekiska yoghurt), samt knäcke med rökt skinka, var onsdagens fancy dinner i mitt lilla tjäll.
 
Maken lyckades fånga en fisk idag (det hör inte till vanligheterna :D) så vi har ätit fiskburgare på regnbåge. Creme fraiche med citron och lite kryddor till, och så vräkte jag på en massa av gårdagens sallad på min. Lilla barnet smakade glatt, stora barnet smakade och konstaterade att det inte var någon höjdare...
 
Indisk linsgryta blev det till middag hemma idag. Åkte sedan hem till en vän med veganska banankakor en annan vän bakat till mig som vi åt till te.
Sover hos vännen inatt, men ska upp mycket tidigare än honom så äter frukost hemma imorgon.
 
Behöver rensa lite hemma.. Så idag blev det risnudlar, tofu, gröna sojabönor, spenat och morötter stekt med lime och chili. Till det blev det ugnsrostad svartkål med olivolja och salt på.
Förgyllde en kass dag.
Något av en fullträff om vi ska köra höstfärgtema!

Jag har bara ett par dagar kvar här nu, och rensade kylskåpet till lunch. Inte färgglatt, men en rätt ok omelett med lite blandad svamp (champinjon, något okänt och karljohan), och lite mozzarella ovanpå. Inte särskilt färgglatt, men höstigt med svampen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 550
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
634
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 979
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp