Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grillkväll. Vegansk burgare med bröd och ketchup, coleslaw, färsk lök, tomat, paprika, champinjoner och vattenmelon. Coca-Cola.
Jordgubbar med lime, maräng och vispgrädde.
 
Ikväll tog vi fram rester av rökt karré och vinmarinerad rostbiff och så gjorde jag sallad och marinerade bönor i en vinägrett med dijonsenap, honung, kryddor ec. Gott och lagom när det varit så sjuuukt varmt!
 
Idag rensade jag kylen och gjorde lite plockmat.

Jag körde sparris i olivolja med havssalt och parmesan i ugnen. Jag gjorde toast skagen på left over skagenröra från midsommar som jag pimpade med lite extra räkor, rödlök och dill. Det gjordes på dansk rågbröd(som stekts i smör).
Till mig gjorde jag lite sallad till det och sambon fick dillkokt färskpotatis, sill och gräddfil iom att han äter som typ 4 Shire-hästar.
 
Igår gjorde vi toast skagen i mängder och åt även havskräftor med aioli. Planen var rökta räkor också. Men vi blev för mätta.
Drack aperol spritz till.

Ikväll grillade vi biff, majskolvar och knyten med knipplök. Gjorde också några rotfruktspommes i airfryern och åt med kall chili-bea.
Jag drack aperol igen och sambon Ipa.

Mkt gott båda dagar!
 
Ikväll gjorde sambon gaspacho enligt ett recept vi fick av en asskön maffia-liknande kock i en stad i bergen i Spanien. Hade i hackad silverlök, pata negra och paprika vid servering. Älskar! Känns som världens vitamin-/antioxidant-bomb också.
Iom att han är extremt stor i maten körde han också sill, potatis, gräddfil etc.
Jag tog 1 toast skagen till förrätt ist.
Skönt med kall mat nu!
 
Ikväll gjorde sambon gaspacho enligt ett recept vi fick av en asskön maffia-liknande kock i en stad i bergen i Spanien. Hade i hackad silverlök, pata negra och paprika vid servering. Älskar! Känns som världens vitamin-/antioxidant-bomb också.
Iom att han är extremt stor i maten körde han också sill, potatis, gräddfil etc.
Jag tog 1 toast skagen till förrätt ist.
Skönt med kall mat nu!
Åh, jag testar gärna fler recept på gazpacho om du vill dela med dig? :)
 
Igår gjorde jag lax på saltbädd och till det en potatissallad med hackad rödlök, gräslök, sockerärtor och smulad salladsost. Till dressing rörde jag bara ihop en sån knorr örtagård och blandade i. Blev mycket gott :)
 
Men kan ni sluta äta så himla gott hela tiden eller?! :cautious:

Vi åt pasta med tonfisksås idag. Det är ett sådant där recept som jag åt massor som barn men som jag aldrig lagat själv. Fick ett lustigt sug efter just den såsen häromdagen och bad mamma om receptet. Extremt enkelt och snabbt att göra, och det smakade precis rätt! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 522
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
534
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 964
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp