Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev jag ju hungrig fast jag precis ätit när jag började läsa i tråden. :grin: Det finns ju iallafall massor av bra inspiration här!:) Här ska jag gå in och läsa när jag känner att jag har stillestånd i hjärnan och inte kommer på något bra.
 
Igår gjorde vi spagetti och köttfärssås.
Idag hummer- och räk-pasta. Det var så sjukt gott! 😍

4E97DD3B-C840-45D2-A9F3-32F733E1071E.jpeg
 
Mums. Det ar sa mycket har som ser sa gott ut. Kanske dags att jag haller koll pa den har traden igen. :p
Jag har inte matt sa bra i var och matlagningen har varit lite (:angel:) undermalig, men nu ar det dags att laga god mat igen. :p

I kvall grillade jag (det ar varmt har, i dag var den kallaste dagen pa de sista tva veckorna och vi hade 26*C ... i morgon ar vi uppe i vara vanliga 30*C igen och aven om vi har central AC sa satts ingen ugn pa under sommaren har.:cautious:)
Anyway, hm, I kvall grillade jag marinerad ribeye beef (SA gott!) med en halv avacado fylld med en liten caprese salad, med reduced balsamic fikon-vinager ringlad over.
Jag grillade ocksa asparagus inlindade i bacon som jag ocksa ringlade balsamic/fikon vinagern over.

SA gott. Det ar nog dags att laga ordentlig mat igen.:p
 
Ikväll gjorde jag paj med spenat, knipplök, romantica-tomater, fetaost, tryffelsalami, färsk basilika och lite mozzarella rivet i äggstanningen. Serverades med sallad och honungsrostade valnötter. Och till salladen dijon/honung-vinägrett. Sååå gott!
 
Jag har just fyllt en massa jalapenos med en ostblandning, snurrat in dem i rejalt med bacon :d och satter pa ugnen sa den ar varm nar jag kommer hem efter ett arende pa en halvtimma eller sa... Jag har ocksa (inspirerad av @tornblomma gravat lax pa ett aldeles nytt satt och lagga upp pa ett helt nytt satt ocksa :angel: (blir det gott kan jag tala om vad jag gjorde:p) och tankte gora zuccini fritters till da jag inte kan ata potatis.:meh:
 
Jag lagade halloumistroganoff för första gången ikväll, det blev riktigt gott! Kul att ha ännu ett vegetariskt recept i samlingen, jag har verkligen försökt fokusera på att testa att laga mer vegetariskt det här året.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 290
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
565
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 124
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp