Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo fyller år idag, men vi är upptagna i kväll så vi åt gott igår istället.
Ekologisk oxfilé från en god väns uppfödning, klyftpotatis och kantarellsås (min mamma efterlämnade ett väldigt stort förråd av torkade trattkantareller när hon gick bort :heart ). Till det lite grönsaker och grillade paprikor, till detta serverades ett eminent Chateau Talbot.
Pepparkaksglass till efterrätt.
 
Blev en rejäl brunch idag efter hundpromenad, extra lyxigt med hemmagjorda pannkakor med sylt och grädde :D!

5C66CD6F-B1AA-4466-93B9-3A5A3ADE98F0.jpeg
 
Då det var ljummet väder här så tändes grillen :)
Grillade hela regnbågar fyllda med örter, lök, citron och smör. Till det smashed potatoes och vitlökssås. La till mindre morötter (penslade med sesamolja, honung och salt) på slutet av grillningen. Enkelt och gott!
 
Då det var ljummet väder här så tändes grillen :)
Grillade hela regnbågar fyllda med örter, lök, citron och smör. Till det smashed potatoes och vitlökssås. La till mindre morötter (penslade med sesamolja, honung och salt) på slutet av grillningen. Enkelt och gott!
Åh, vad gott det lät! 😍
 
Ikväll gjorde vi högrevsburgare i grillpannan. Hade deli-bröd, cheddarost, mango/habanera-senap, ketchup, rödlök, tomat, saltgurka, sallad och dressing. Jättegott!
 
Åh, vad gott det lät! 😍
Det var det! :d Grillad fisk är nog en favorit här hemma, men inte alltid som det blir av i november!

Idag var det tyvärr tvunget att vara ute och fara lite längre med bilen. Så det blev snabbmat på hamburgerkedjor (ja, plural- mat på det ena stället och fika på det andra..) Jeezus vad gott det är när en inte har ätit det på månader :D
 
Ikväll var vi lata. Tänkte göra stekt Ernst falukorv, vita bönor i tomatsås och stekta ägg. Men vi kom hem med ett lass svamp från skogstur. Så medan jag jobbade lite gjorde sambon kantarellomelett istället för vanliga stekta ägg. Så gott! 🤤
 
Ikväll skulle vi äta panerad rödspätta. Sambon hade drabbats av ngt och köpte vildris till det. Uäck, tyckte jag! Jag rotade fram ngt gammalt pulvermos till mig och så fick han sitt äckliga vildris. Som även han sen insåg smakade skit till den fisken. Så iom att han deppigt sneglade på mitt mos fick han hälften. :laugh:
Till det hade vi dansk remouladsås och marinerade ärtor.
Mitt var iag gott! 😅
 
Igår tacos med våra egna tomater, paprika och chili som ligger utspritt i köket ännu från somamren skörd. :) Bara att gå till närmsta bricka och plocka!
Idag kanske det blir Felix toscanska tomatsoppa, med mozzarellabollar och en handfull minipasta.

Jag är också HEMSKT sugen på att börja med pepparkaksbak och lussebullar! Det finns ett sueprenkelt recept på saffransglass också, mmmm... Helgens efterrätt är räddad, tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 762
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 018
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp