Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
@parellikusken Jag gör också saffranskladdkaka vart år samt saffranssockerkaka. Allt med saffran är gooooott! ICA ska ha ett veganskt recept på lussebullar som ska vara bra, har dock inte testat själv. Så är ni baksugna så gör lussebullssnurror med mandelmassa... (kolla så att det inte är äggvita i mandelmassan dock).

Jag äter mest tråkig mat, med åt på lunchrestaurand, friterad halloumi och friterad kikärtor, men couscoussallad. Det var ju såklart gott. Även om jag inte förstår varför man har gurka i allt.

Hittat ett nytt sushiställe, första gången jag åt där var det otroligt gott, andra gången ok. Men det ligger mycket närmre där jag bor så det är ett stort plus. De är dessutom generösa med tillbehören, en liten sjögrässallad räcker lätt till två o.s.v.
Har edamame i frysen så brukar äta sjögrässallad och bönor med havssalt till förrätt, sushin efteråt. Men samma där, varför måste man ha gurka i sushi? Jag vill inte beställa utan, för glömmer de att ta bort den så blir jag orimligt arg, då sitter jag hellre och pillar bort den själv.
 
Tacos med Fentimans Ginger beer till. :d Nu ikväll persimon, nötter, pepparkaksfudge och Habanero cola! Samt en hutt med hemgjord ingefärashot. Förkylning, be gone! Jag driver dig ur min kropp!
Fentimans är så god! Men dyr :cautious: Har dock hittat en billigare på burk som är typ exakt lika god: Emdbräu ginger beer. Rekommenderas!
 
Fisk- och räkgryta med saffran och fänkål. Pain riche och en riktigt vitlökig aioli till. Fråga till juryn: får man värma fisksoppa i lunchrummet på jobbet?
 
Vad kul! På systemet eller? Har inte hittat någon som mäter sig med Fentimans så det ska jag testa!
Hemköp! Den är möjligen något sötare än Fentimans, men har ännu mer ingefärsstyrka. Med någon tesked limejuice i är den 👌👌👌

Emdbr%25C3%25A4u%2BNon%2BAlcoholic%2BGinger%2BBeer%2BPremium%2BQuality%2B%2528front%2529.jpg
 
Fisk- och räkgryta med saffran och fänkål. Pain riche och en riktigt vitlökig aioli till. Fråga till juryn: får man värma fisksoppa i lunchrummet på jobbet?
Ohhh tveksamt. Är det andra som gör det? Tycker dock inte att fisksoppa luktar lika mycket som bara fisk.
 
Knäckebröd med ost & gurka samt varm oboy till frukost. Jag blir verkligen barn på nytt när jag kommer hit :love:

Till lunch åt jag kycklingsallad + saffransbulle, och ikväll blev det mammas köttbullar med sås och rårörda lingon :)
 
Jag har varit smått insnöad på brysselkål och ätit det på både längden och tvären på sistone.

Men igår fick jag ett ryck och bestämde mig för att det var dags att göra rårakor för första gången någonsin. Och det gjorde jag och det var fantastiskt gott! Hade kallrökt lax, grekisk yoghurt, finhackad rödlök och stenbitsrom uppepå. Saffransostkaka till efterrätt med vispad syrad grädde var inte heller fy skam.

 
Blev sjukt sugen på att testa en squashostkaka med saffran nu!

Istället bjuder jag på helgens pumpasoppa på hemodlad pumpa. Blev med lite sting, inte fel! Och en massa fetaost!
IMG_20191215_125832951.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 446
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 950
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp