Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cashewnötter och sockerärtor (och lite andra grönsaker) i kokosmjölk med limeblad, chili och mycket lime. Ris till. Glömde dock citrongräset som ligger i kylen och väntar. :meh:
 
Mastodont utelunch idag igen, knappt hungrig på kvällen så det blev ett par mikrade amerikanska pannkakor och fänkålssallad till middag. Igår blev det iaf älgrester och fänkålssallad. Ska verkligen försöka komma ur den här onda cirkeln med uteluncher, för det gör att jag inte har någon aptit på kvällen vilket gör att jag inte är sugen på att laga middag vilket leder till ingen matlåda utan ännu en utelunch dagen efter. Moment 22 :cautious:
 
Med akut hunger och en känsla av att jag borde ha ätit nyss fick det bli en omelett med tomat och purjolök för att få något som går fort att laga och mättar bra. Ruccola bredvid och vatten i glaset.
 
Förutom att det är äckligt så innehåller ju bridgeblandning typ alla delar av kostcirkeln och är en komplett måltid. Något rött, något vitt, något brunt, något grönt osv..

Nöden har ingen lag. Det råder misär på godisfronten. Glassen tog slut igår. Hittade dammiga pepparkakor, inte intressant. Nu ska jag äta grapefrukt, vita vanliga vita sura, det är lycka det! Gillar blodgrape också, men de andra är bättre.
 
...jag är säkert bara bitter över att jag inte kommer få en nalle på alla hjärtans dag. En sån där pressbyrånalle. Moahahahahahahahaha
 
jag har ingenting sott hemma att smaska pa :( men ar super sugen. Det finns blabar i frysen och honung i skapet ... nagot ska jag nog komma pa.:p
 
Idag jag jag gjort "sugo di carne" som Ica så tjusigt döpt en fancy köttfärssås till. Hur som så är det verkligen jättegott och ett sådant recept som jag återkommer till med jämna mellanrum. Till såsen, färsk tagliatelle och stora flaggor parmesan.
 
I dag blev det köttbullar som piffades med oregano och vitlök. Den lite lätt överkokta potatisen fick förvandlas till mos och såsen uteblev.
 
Här blev det ordning på middagstaket; gäst på middag. Ugnsbakad lax med citron, ris, fänkålssås och ångad broccoli och ärtor. Rödvin till för det fanns en öppnad. Passionsglass med rostade kokosskivor till efterrätt.
 
Gästen hade med den, köpeglass. Yollibox hette den. Skulle vara yoghurtglass men smakade inte så mycket yoghurt tycker jag. Inte så mycket passion heller för den delen, påminde om Sias mango :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
13 439
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 189
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 388
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp