Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meeh, nu googlade jag upp glassen och tydligen skulle det vara "exotisk frukt"-smak. Vi såg bara den stora passionsfrukten på bilden och antog att det var ren passionsglass.. @Hyacinth
 
I kvall gjorde jag rodbettsbiffar for forsta gangen. Det blev jattegott ... men jag kan dra ner lite pa 'hot sauce' nasta gang ... det kan tankas att halla direkt ur flaskan. Flera ganger. blev lite for mycket. :angel:
Till rodbettsbiffarna sautee (vad heter det pa Svenska? :o) jag Kale (gronkal?), lok och vitlok med rostade pupmpa fron och en chevre sas till biffarna. Gott, men jag tanker nog krydda lite annorlunda nasta gang.:p
 
Satte en kalljäst deg imorse, snart dags att baka av. Föräldrabesök ikväll och de önskade te och mackor när de anländer. Passar mig bra som middag också, åt burgare på Vigårda till lunch (korean BBQ med kimchi, HISS) :up:
 
Majskyckling med kesoröra (innehåller keso, finhackad rödlök, chilisås, salt, peppar och gräslök, till 2 dl keso ca 2 msk majonäs) vilken är otippat god. Hällde ner broccoli, sockerärtor och cocktailtomater i pannan med kyckling, nu får det stå och fräsa klart. En flaska Gascogne i kylen, det är ett riktigt fynd!
 
Trodde att jag skulle komma hem till en god middag, men kom hem till ett tomt kök då hen som skulle ha lagat maten hamnade på en after work. Bredde granatäpplemarmelad på ett par knäckebröd från Kung Markatta, och hittade ett par spanska ostar och lite spansk skinka i kylen. Äter detta med rött vin och dadlar. Ensamhet är rätt underbart ibland. Jag är väldigt sällan ensam.
 
Trodde att jag skulle komma hem till en god middag, men kom hem till ett tomt kök då hen som skulle ha lagat maten hamnade på en after work. Bredde granatäpplemarmelad på ett par knäckebröd från Kung Markatta, och hittade ett par spanska ostar och lite spansk skinka i kylen. Äter detta med rött vin och dadlar. Ensamhet är rätt underbart ibland. Jag är väldigt sällan ensam.

Bra att du hittade nödkost :up: plus att ensamhet är ibland underskattat :) (speciellt om om osten och skinkan är goda och i begränsad mängd).
 
Har idag hittills ätit:

Frukost : en skål med mango/hallon/grapefrukt + te

Lunch: en lammkorv med bröd på stående fot, sen en fika med kardemummabulle och latte.

Mellanmål: bloody mary på lokal med goda vänner, äppeljuice och nötter till BARNET.

Även köpt en julkrubba från 30-talet i plastolin (italiensk). Älskar antikmässan.
 
Igår; smörgåsar och chips. Idag; pizza från den lokala sunk-pizzerian. Det känns som en vettig och riktig, sett till kostcirkeln, mathållning... :D
 
Har idag hittills ätit:

Frukost : en skål med mango/hallon/grapefrukt + te

Lunch: en lammkorv med bröd på stående fot, sen en fika med kardemummabulle och latte.

Mellanmål: bloody mary på lokal med goda vänner, äppeljuice och nötter till BARNET.

Även köpt en julkrubba från 30-talet i plastolin (italiensk). Älskar antikmässan.


Toppade med en bakelse av lätt ekivok men god modell och innan det rääääääääääkor.
 
Har stod jag med tva entrecotes, sotpotatis pommes och en latt sallad till middag i dag. Till det tankte jag mig en rodvinssas ... Jag satte pa ugnen for sotpotatisen (det finns inte en chans att jag kan gora sa goda fries -aven med en deep frier i huset- som jag kan hitta i den frusna disken har i landet) efter bara nagra minuter horde jag ett klart, ganska hogt, POOF atfoljt av en blixt ...
Nu ar det ordentligt stadat under spisen (tank vad som maste till for att man ska dra ut den och stada pa riktigt) middagen blev sauteed Kale (gronkal?), korsbars tomater och grillad enticot med namnda rodvinsas. Grillen ar pa utdoende pa grund av alder, men jag overtalade den att hoppa igang och fixa middagen. :p
 
Helgens mathöjdpunkt blev lördagens dim sum på Dubbel Dubbel. Sen har det bara blivit mackor i stort sett. Bara hembakt bröd, alltid något..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 669
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 055
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 997
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 483
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp