Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jordärtskockssoppa & varm surdegsmacka med paprika & prästost. Gött!

Har väldigt dålig matinspiration i nuläget och kör lite matkassar från Ica. Denna vecka vego, och har ätit en god (dagens) och så en mindre god igår som var pasta & tomatsås...
Imorn blir det någon kikärtsgrytegrej!

Lunch och typ middag: Liten bake-off baguette med en habil grevé samt en mugg Varma koppen (kantarellsoppa).

Men jag har iaf hittat ett nytt ortsnamn @Miran: Deppis! Det såg inte ut som man kunde tro, det var en gullig liten by :D

Underbart namn!

Njutånger är min omhuldade favorit, men Skallmeja är inte dumt heller. Lem, är en by vars skylt jag pubertalt nog var tvungen att fota:o

Vad åt jag igår? Eh.. mackor tror jag. Den välsignade gulaschen till lunch. Ikväll blir det bakad potatis med @Hyacinth - röra om jag drabbas av gudomlig inspiration - i annat fall blir det antagligen mackor igen. Imorgon blir det lunch på någon gudsförgäten plats mellan Vimmerby och Jönköping, och middag i Jönköpingstrakten (vet nån om det finns thai eller indiskt eller NÅT ätbart i Jönköping nära E4:an?). På lördag misstänker jag att det blir godis och mackor hela dagen. Förhoppningsvis någon god middag och VLIN när vi kommer hem sent på kvällen. På söndag är det hundträning ute i skogen. Mitt liv alltså. Misär.
Vid E4an finns väl inte så mkt men kommer ni i lite tid innan kl 20 så är ju A6 öppet. I den nya delen har de en food court med lite olika restauranger (entre A). SEN har östasiatisk mat, Liban deli har libanesisk mat. Jag har bara testat en quesadilla på Zocalo, som har mexikansk mat, och den var mkt god. :up: Finns annat med, typ burgare (alltså riktiga och goda, inte McD), sushi mm. Vid entre D finns Chili & wok, helt vanlig thai buffe typ.
Utomhus vid McDonalds, Hööks vid A6/E4an mm finns Chopchop Asian express. Aldrig ätit där men säkert najs?

Annars finns det nog mest snabbmat utmed motorvägen. Bäst thai tror jag man hittar på Jungel thai inne i stan. Bästa indiskt... hmm den letar jag nog fortfarande efter. :p

Senast ändrad:
Någon som har tips på en god grönsakssoppa? Funderar på att göra en laddning till matlådor i helgen, kanske med stekt kycklingfärs i så lite asiatiska smaker skulle inte göra ont. Mixad eller ej spelar inte heller så stor roll (i så fall har jag ju i färsen efter mix) :) Vanligtvis improviserar jag alternativt slänger ner alla rester som finns, men tänkte se om någon har några bra tips!

Någon som har tips på en god grönsakssoppa? Funderar på att göra en laddning till matlådor i helgen, kanske med stekt kycklingfärs i så lite asiatiska smaker skulle inte göra ont. Mixad eller ej spelar inte heller så stor roll (i så fall har jag ju i färsen efter mix) :) Vanligtvis improviserar jag alternativt slänger ner alla rester som finns, men tänkte se om någon har några bra tips!
Du fick mig att tänka på citrongräs. Typ en slät mixad soppa med kokosmjölk, chili och citrongräs. Ingen aning om vad mer som ska i. :D

Underbart namn!

Njutånger är min omhuldade favorit, men Skallmeja är inte dumt heller. Lem, är en by vars skylt jag pubertalt nog var tvungen att fota:o

Njutånger är verkligen en favorit, jag skrockar lite när jag åker förbi den skylten.

Har fått veta vad vi får för mat på firmafesten och det kan bli ok, det kan bli meh :D Det ser ut som om jag kommer att kunna dricka VLIN med kollegorna också så jag är inte kinkig gällande maten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 269
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 310
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31