Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag pimpade spagetti med vitlök, chili och pinjenötter. Ugnsrostad röd paprika. Stekta champinjoner som fick puttra lite i en skvätt vitt vin som ångade bort, plus massor av persilja. Riven parmesan över alltihop. Typiskt gott och enkelt.
Lunch och typ middag: Liten bake-off baguette med en habil grevé samt en mugg Varma koppen (kantarellsoppa).
Men jag har iaf hittat ett nytt ortsnamn @Miran: Deppis! Det såg inte ut som man kunde tro, det var en gullig liten by![]()
Vi kollade på hus där men sambon kunde inte komma överens med det namnet så han vägrade flyttaI närheten av där jag är uppvuxen finns en busshållplats som heter Älskogsbräcka. Lite obekvämt. "Avbrutet samlag", tänker jag torrt och skrockar inombords.
Vi kollade på hus där men sambon kunde inte komma överens med det namnet så han vägrade flytta![]()
![]()
Vid E4an finns väl inte så mkt men kommer ni i lite tid innan kl 20 så är ju A6 öppet. I den nya delen har de en food court med lite olika restauranger (entre A). SEN har östasiatisk mat, Liban deli har libanesisk mat. Jag har bara testat en quesadilla på Zocalo, som har mexikansk mat, och den var mkt god.Vad åt jag igår? Eh.. mackor tror jag. Den välsignade gulaschen till lunch. Ikväll blir det bakad potatis med @Hyacinth - röra om jag drabbas av gudomlig inspiration - i annat fall blir det antagligen mackor igen. Imorgon blir det lunch på någon gudsförgäten plats mellan Vimmerby och Jönköping, och middag i Jönköpingstrakten (vet nån om det finns thai eller indiskt eller NÅT ätbart i Jönköping nära E4:an?). På lördag misstänker jag att det blir godis och mackor hela dagen. Förhoppningsvis någon god middag och VLIN när vi kommer hem sent på kvällen. På söndag är det hundträning ute i skogen. Mitt liv alltså. Misär.
Du fick mig att tänka på citrongräs. Typ en slät mixad soppa med kokosmjölk, chili och citrongräs. Ingen aning om vad mer som ska i.Någon som har tips på en god grönsakssoppa? Funderar på att göra en laddning till matlådor i helgen, kanske med stekt kycklingfärs i så lite asiatiska smaker skulle inte göra ont. Mixad eller ej spelar inte heller så stor roll (i så fall har jag ju i färsen efter mix)Vanligtvis improviserar jag alternativt slänger ner alla rester som finns, men tänkte se om någon har några bra tips!
Me too! Om man nu törs säga det i det här jävla landet.171 i strumplästen. Bär aldrig högklackat.
Inte alla män!Me too! Om man nu törs säga det i det här jävla landet.
Precis!Inte alla män!
Underbart namn!
Njutånger är min omhuldade favorit, men Skallmeja är inte dumt heller. Lem, är en by vars skylt jag pubertalt nog var tvungen att fota![]()
Vi kollade på hus där men sambon kunde inte komma överens med det namnet så han vägrade flytta![]()
![]()
Som ytterligare OT-info kan jag tillägga att mittemot hållplatsen Älskogsbräcka ligger (låg?) ett stort arabhäststuteri. Så är cirkeln bestående av @athena_arabians och suspekta ortsnamn sluten.![]()
Även Harmånger.Njutånger är verkligen en favorit, jag skrockar lite när jag åker förbi den skylten.
Har fått veta vad vi får för mat på firmafesten och det kan bli ok, det kan bli mehDet ser ut som om jag kommer att kunna dricka VLIN med kollegorna också så jag är inte kinkig gällande maten.
En av mina ändhållplatser! Jag menar, varför skulle någon vilja åka längre än dit?Älskogsbräcka
Jag tänker mig en plats lika vacker som Fjärås Bräcka, fast man älskar hela tiden. Toppenadress, ju!Vi kollade på hus där men sambon kunde inte komma överens med det namnet så han vägrade flytta![]()
![]()