MJLee
Trådstartare
Jag är lite förvånad, brukar inte du missbruka clementiner oxå?![]()
Äsch, det var förra året. Jag tror inte jag ätit en klementin sedan i våras någon gång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är lite förvånad, brukar inte du missbruka clementiner oxå?![]()
Runt 150kcal beroende på knäckesort, tjocklek på ostskivorna och vad som menas med tunt lager Bregott.Hur mycket kcal är det i en knäckebrödsmacka med bregott (tunt lager, fast sen är det ju hål i knäckebröd...) och två skivor ost på?
Runt 150kcal beroende på knäckesort, tjocklek på ostskivorna och vad som menas med tunt lager Bregott.![]()
Är det så den heter med "snaran" dansk hyvel?Tunt är tuntDvs man skrapar med smörkniven över brödet så att det blir ett tunt lager kvar. Och ostskivor hyvlade med snålhyvel och inte dansk hyvel.
Men det var mycketFörsöker minska ned vad jag äter på kvällarna, men om två knäckebrödmackor innebär 300 kcal och det inte ger mycket mättnad så var det inte någon bra middag ikväll. Synd, tänkte annars att det kunde varit något att ha oftare...
Är det så den heter med "snaran" dansk hyvel?
Dansk hyveln är perfekt till den eländiga gräddosten som alltid klibbar fast i snålhyveln.Det är en dansk hyvel det, vår vanliga svenska är "snålhyveln"![]()
Inte nudlar och tomatsoppa ihop väl....?Säger alltid att det var det enda positiva med covid. Jag gick ner rejält när jag levde på snabbnudlar och tomatsoppa eftersom jag tappat smak/lukt helt och därmed aptiten.
Dansk hyveln är perfekt till den eländiga gräddosten som alltid klibbar fast i snålhyveln.
Inte nudlar och tomatsoppa ihop väl....?![]()
Hur mycket kcal är det i en knäckebrödsmacka med bregott (tunt lager, fast sen är det ju hål i knäckebröd...) och två skivor ost på?
Jul innebär ju mycket fokus på mat och godsaker - och så ska det ju vara. Målet för december är att ligga stabilt i vikt, inte öka. Men borde ju trevligt om det gick nedåt också, men jag förväntar mig det inte. Än så länge går det bra.
Och med det sagt tror jag att jag hoppar ur den här tråden, den var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Lycka till ni andra!
Det skulle jag kunna, men jag mår inte riktigt bra av vissa inlägg.Kan du inte stanna och bidra med det du vill?
Det är ju jättebra! Jag snittar på kanske 3000 steg om dagen nuförtiden. Fitbit var en glädjemätare utan dess like så sen jag byta klocka har stegen minskat. Och jag har varit lite mindre rörlig också i och för sig.Uppnådde mitt mål, 6000 steg. Jag vet att det är ingenting, men för mig är det ändå något positivt
Bara jag som känner mig rätt orkeslös? Måste ta tag i den sabla träningen, jag har tappat lika mycket muskler som fett känns det som. Börjar bli sladdrig på nåt vis.