Tjockistråden del 2

Jag var på gymmet igår! Men då det var min födelsedag blev det en del alkohol på kvällen. Är på väg till en annan stad nu än den jag bor i här i Turkiet, och därifrån ska jag och mina vänner åka till Capadoccia om några dagar. Blir en kämpig vecka med mat och alkohol, och träning blir det ingen alls. Dock har jag bestämt mig på riktigt att komma igång när jag är tillbaka hemma igen. Har varit väldigt väldigt mycket med kalorier i december och januari.
 
Dagens tortyr!

Dottern vill ha bakkalas på sin 9 födelsedag, vi har redan avverkat redvelvet cupcakes på 7 års kalaset och tårtdekorationer på 8 års kalaset. Så jag tänkte gå all in. 7 olika sorters kakor och tänkte i mitt huvud att det skulle vara typ torra kakor där man kan förbereda degen i förväg. Men i ett svagt ögonblick så fick hon välja själv och valde
Specialbakelser
Sarah Bernhard
Kammar
Snoddas
Maränger
Chokladtoppar
Och sist
Schackrutigt.

Men även om jag gör en mice an place så går det inte på två timmar.

Jag hann med allt utom kammarna och marängerna hamnade i ugnen men schackrutorna ligger fortfarande och vilar. Jag måste tänka om.

Tur jag provade i allafall.

Nu ska jag bara låta bli och äta upp allt själv
 
Igår valde jag att ta det lugnt i bassängen, eftersom jag är jätteförkyld. Men jag var där och rörde på mig i alla fall! :)

Den här veckan har jag inlämningsuppgift som ska göras, så inte så mycket extra tid. Men sen ska jag lägga lite möda på att hitta trevliga recept på kikärts-, bön- och linsgrytor.
 
Jobbigt, svårt att hålla emot då.
Man måste må bra i kropp och själ för att orka stå emot och brottas med hjärnan. Vilket inte är lätt.

Heja oss alla
 
Mitt stora problem är för mycket vin. Jag dricker pga av kronisk värk. Dagtid går det men så här dags är suget där. Nu har jag inget vin hemma och det är nog det enda som fungerar.
 
Mitt stora problem är för mycket vin. Jag dricker pga av kronisk värk. Dagtid går det men så här dags är suget där. Nu har jag inget vin hemma och det är nog det enda som fungerar.


Stackars dig att ha så ont.
Då vill man ju gärna inte ha det hemma om man vill/ska undvika det.
 
Helgen och måndagen var katastrof, men det var väntat. Sista chansen att lämna in sådant man släntrat efter med innan examen. Hösten var otroligt påfrestande psykiskt, så jag hade dragit på mig fyra seminariekompletteringar och en essä. Gjorde klart allting på två dygn.

Hade det funnits OS i prokrastinering så hade jag varit flerfaldig olympiamästare. :banghead:
 
Mitt stora problem är för mycket vin. Jag dricker pga av kronisk värk. Dagtid går det men så här dags är suget där. Nu har jag inget vin hemma och det är nog det enda som fungerar.

Jag har använt alkohol som ångestdämpande i ganska stora kvantiteter. Dessutom älskar jag både öl och vin. Öppnar jag en flaska ställer jag inte ner den igen förrän den är slut. Nu har jag vita månader fram till mars. Köp inte hem någon alkohol, det är nog lättaste sättet att avstå.

Får du inget smärtstillande från vården?
 
Idag är det 1 februari och jag har uppfyllt ett delmål :D.
Målet var att väga max 85 kg idag och när jag satte målet visste jag att jag skulle på en vinprovning sista helgen i januari. Tog höjd för den i planeringen :angel:.

Vinprovningen i lördags var jättetrevligt och vi smakade igenom 4 goda viner. Käkade god mat och efterrätt och drack ännu mer vin efter vinprovningen. När det var dags att fara hemåt mitt i natten (sambon hämtade upp mig) så insåg jag att min viktnedgång medför att jag inte alls tål samma mängd vin som jag gjort tidigare :o. Blev alltså lite mer berusad än vad jag förväntat mig :angel:

Nåja, himla trevligt hade jag i alla fall. Gick upp 1 kg dock, men det så är det när jag går utanför mitt matschema. Idag vägde jag i alla fall 83,9 kg - så jag har klarat målet med råge och är så himla nöjd :banana::banana::banana:.

Nu ska jag klara av februari med strikt matschema (max 1300 kcal/dag) så får vi se ifall jag fixar målet att växa max 80 kg 1/3.

Just nu är jag inne i en period där mitt godissug är oerhört starkt. Har kört strikt diet sedan augusti, slappnade av under december och så på't igen. Så det är väl kroppens försvar att den vill ha tillbaka just fett och sött igen.

Tur att jag har min fina unghäst att koncentrera mig på - då kan jag mota godissuget :p

Så här såg jag ut i februari 2017
Lisbeth febr 17.jpg


/Lizzie
 
Tack :D

Sedan augusti har jag fotat mig en gång i månaden. Bra att ta fram när man inte tycker att det händer något. Framför allt har jag svårt att fatta hur jag såg ut då i februari. Jag tycker fortfarande att jag är jättetjock - och har ju fortfarande ett BMI för fetma - men i paritet hur jag såg ut för snart ett år sedan så är jag ju jättesmal :D.

/Lizzie
 
Vådan av att inte ha någon våg och att vara för lat för att orka mäta med måttband, är att det är svårt att märka de små förändringarna.
Men nog sjutton har jag en känsla av att kläderna sitter något lösare i alla fall...
så nu siktar jag på att lyckas börja använda byxor som är en storlek mindre än nuvarande. Återkommer när jag är där...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
74 75 76
Svar
1 516
· Visningar
129 830
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 719
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp