Tjockistråden del 2

Höll mig till planen idag! 1413 kcal, har egentligen 77 kcal kvar men nu börjar klockan gå mot läggdags och jag är faktiskt inte sugen på något.

Bandet har fått sitt också, 6 km på 90 min, 450 kcal "bortbrända".

När jag kom upp igen fällde sambon en kommentar som faktiskt tog lite, "den här gången tror jag faktiskt på dig". Ett försök till att pusha mig som istället blev rätt... plumt? Har man inte kämpat med ordentlig övervikt så förstår man inte hur svårt det är. Så är det bara. En del av oss försöker hela livet, en liten andel "lyckas", en del opereras, andra accepterar och vissa börjar till och med att älska sig själva ändå. Jag önskar att jag hade tillhört den senaste gruppen. Men det gör jag inte. Så jag försöker, och försöker igen. Någon gång kanske det går, och någon gång kanske jag faktiskt kan hålla det. Men jag önskar att han trodde på mig varje gång. Varje gång jag misslyckas, och varje gång jag försöker igen.

Nåja. Jag försöker i alla fall att tro på mig själv. Det måste gå, helt enkelt.
 
Höll mig till planen idag! 1413 kcal, har egentligen 77 kcal kvar men nu börjar klockan gå mot läggdags och jag är faktiskt inte sugen på något.

Bandet har fått sitt också, 6 km på 90 min, 450 kcal "bortbrända".

När jag kom upp igen fällde sambon en kommentar som faktiskt tog lite, "den här gången tror jag faktiskt på dig". Ett försök till att pusha mig som istället blev rätt... plumt? Har man inte kämpat med ordentlig övervikt så förstår man inte hur svårt det är. Så är det bara. En del av oss försöker hela livet, en liten andel "lyckas", en del opereras, andra accepterar och vissa börjar till och med att älska sig själva ändå. Jag önskar att jag hade tillhört den senaste gruppen. Men det gör jag inte. Så jag försöker, och försöker igen. Någon gång kanske det går, och någon gång kanske jag faktiskt kan hålla det. Men jag önskar att han trodde på mig varje gång. Varje gång jag misslyckas, och varje gång jag försöker igen.

Nåja. Jag försöker i alla fall att tro på mig själv. Det måste gå, helt enkelt.

Såklart det går! Det här fixar du!
 
Höll mig till planen idag! 1413 kcal, har egentligen 77 kcal kvar men nu börjar klockan gå mot läggdags och jag är faktiskt inte sugen på något.

Bandet har fått sitt också, 6 km på 90 min, 450 kcal "bortbrända".

När jag kom upp igen fällde sambon en kommentar som faktiskt tog lite, "den här gången tror jag faktiskt på dig". Ett försök till att pusha mig som istället blev rätt... plumt? Har man inte kämpat med ordentlig övervikt så förstår man inte hur svårt det är. Så är det bara. En del av oss försöker hela livet, en liten andel "lyckas", en del opereras, andra accepterar och vissa börjar till och med att älska sig själva ändå. Jag önskar att jag hade tillhört den senaste gruppen. Men det gör jag inte. Så jag försöker, och försöker igen. Någon gång kanske det går, och någon gång kanske jag faktiskt kan hålla det. Men jag önskar att han trodde på mig varje gång. Varje gång jag misslyckas, och varje gång jag försöker igen.

Nåja. Jag försöker i alla fall att tro på mig själv. Det måste gå, helt enkelt.
Jag håller tummarna och tror på dig! :D
 
Höll mig till planen idag! 1413 kcal, har egentligen 77 kcal kvar men nu börjar klockan gå mot läggdags och jag är faktiskt inte sugen på något.

Bandet har fått sitt också, 6 km på 90 min, 450 kcal "bortbrända".

När jag kom upp igen fällde sambon en kommentar som faktiskt tog lite, "den här gången tror jag faktiskt på dig". Ett försök till att pusha mig som istället blev rätt... plumt? Har man inte kämpat med ordentlig övervikt så förstår man inte hur svårt det är. Så är det bara. En del av oss försöker hela livet, en liten andel "lyckas", en del opereras, andra accepterar och vissa börjar till och med att älska sig själva ändå. Jag önskar att jag hade tillhört den senaste gruppen. Men det gör jag inte. Så jag försöker, och försöker igen. Någon gång kanske det går, och någon gång kanske jag faktiskt kan hålla det. Men jag önskar att han trodde på mig varje gång. Varje gång jag misslyckas, och varje gång jag försöker igen.

Nåja. Jag försöker i alla fall att tro på mig själv. Det måste gå, helt enkelt.

Man MÅSTE ju ha stöttning hemifrån! Kämpa ensam är ju hur jobbigt som helst.

Har du provat någon form av viktklubb?

/Lizzie
 
Gårdagen höll ihop bra vad gäller kalorier och då åt jag ett par pepparkakor också :nailbiting: Idag är det fastedag så jag började dagen med 16:8 vilket betyder endast te till frukost.

Tror det blir snålversionen av tonfiskröra med ägg till lunch :up:
 
Såg bilder på mig själv i helgen :o:nailbiting:O_o
Dags sluta skylla på att det är stressen som gjort att jag gått upp igen :cautious::meh:
Sååå, inge mer Chailatte och Kaffe Macchiato från kaffemaskinen :cool:
Inte äta efter kl 8 på kvällen
OCH INGA JÄVLA MACKOR :mad:
 
Såg bilder på mig själv i helgen :o:nailbiting:O_o
Dags sluta skylla på att det är stressen som gjort att jag gått upp igen :cautious::meh:
Sååå, inge mer Chailatte och Kaffe Macchiato från kaffemaskinen :cool:
Inte äta efter kl 8 på kvällen
OCH INGA JÄVLA MACKOR :mad:

Mackor är verkligen livsfarligt! Vitt bröd med smör och ost kan man ju smälla i sig hur många som helst. Jag har i princip helt gått över till knäckemacka istället.
 
jag får väl fortsätta klappa mig själv på huvudet och berätta för mig själv att jag är duktig, för igår var jag åter på bassängträning och körde på i lite högre tempo än de tidigare gångerna! :bow: :bump: :banana:
 
Mackor är verkligen livsfarligt! Vitt bröd med smör och ost kan man ju smälla i sig hur många som helst. Jag har i princip helt gått över till knäckemacka istället.
Jag kompromissar och äter mörkt grovbröd typ a la danskt rågbröd. Jag överlever inte utan mackor så man får välja nogrannt. Funderar på att testa att baka eget och skippa sockret i degen.
 
Jag kompromissar och äter mörkt grovbröd typ a la danskt rågbröd. Jag överlever inte utan mackor så man får välja nogrannt. Funderar på att testa att baka eget och skippa sockret i degen.
Är inte danskt rågbröd sånt med mycket sirap i? Skulle rekommendera finska varianten från fazer (rågkusar/rallarhalvor) isf. Inte för att sirap i sig spelar någon större roll men misstänker att man får mindre tuggande för energimängden med det danska brödet.
 
Jamen sådärja, nu har jag vägt mig och det var inte så farligt som jag befarade tack gode Gud. Jag väger idagsläget 80 kg till mina 164.5 cm. Jag har bara gått upp 10kg alltså på några år. Mkt bra. 2014 var min startvikt 96 kg så 80 kg känns överkomligt. Nu ska jag väga mig varje tisdag så jag får se hur det går åt rätt håll. Mitt mål är 70kg och att hålla den vikten. Dock tänker jag också på att jag tränar mycket, framförallt styrketräning så lite överseende har jag med vikten då jag har rätt bra med muskler. Men inga ursäkter utan nu kör jag!
 
Vad ni kämpar på!

Jag var på pilates i morse.. mitt i passet fick jag en ångestattack och fick gå ut och samla mig. Jag vill verkligen inte gå upp i vikt och bli större, men med ångesten kommer ett större matintag. Det är så farligt för mig, men försöker och låter sedan en del grejer bara slinka genom fingrarna.

Förlåt för att jag är så negativ hela tiden, men får väl försöka om och om igen tills det vänder.
 
Vad ni kämpar på!

Jag var på pilates i morse.. mitt i passet fick jag en ångestattack och fick gå ut och samla mig. Jag vill verkligen inte gå upp i vikt och bli större, men med ångesten kommer ett större matintag. Det är så farligt för mig, men försöker och låter sedan en del grejer bara slinka genom fingrarna.

Förlåt för att jag är så negativ hela tiden, men får väl försöka om och om igen tills det vänder.
man gör så gott man kan... Du också!!
 
Dagen har gått överförväntan. Till middag blir det potatis och purjolökssoppa med pumpakärnor till mig och frysrensade kåldolmar till familjen :D
 
Jag hoppar också in i tråden! Har rejält kraftig övervikt, ska BMI stämma så bör jag väga runt 80 kg till mina 184 cm. Så lite har jag inte vägt sen jag var 15-16 kanske, är 28 idag. Har högt bmi, vet knappt om jag vill berätta vad jag väger, för jag skäms så! Fick barn 10/3-17, har sedan inskrivningen på förlossningen gått ner 31 kg, väger 10 kg mindre än när jag blev gravid, så det går ju neråt men jag skulle vilja ner åtminstone 25 kg till innan jag är nöjd. Har kört 5:2 lite under vintern, det är något jag egentligen gillar, men just nu passar det inte riktigt in i mitt liv, så började med viktväktarna för 1,5 vecka sen. Gick ner 4,5 kg första veckan men kroppen fick väl en chock, jag har stoooort sockerberoende tyvärr... Något jag kämpar med dagligen! Har skickat egenremiss om överviktsoperation, vet inte om jag vågar, men vill i alla fall få info.
Just nu ”sörjer” jag att jag inte ”kan” äta skit för då skiter det sig med mina points. Min sambo försöker peppa så gott han kan, men beroendet måste ju väck på nåt sätt, det är så djupt rotat!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
88 89 90
Svar
1 780
· Visningar
146 399
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 812
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp