Tjockistråden del 2

Startvikt: 90 kg
25 jan: 88,9 kg
5 feb: 89,9 kg (?!)
7 feb: 88,2 kg

Måste ha varit något knas med vägningen i måndags. :cautious:
Här går det helt okej! Har hållit mig under 1490 kcal, inget promenerande igår på bandet då jag inte kände mig kry, men ikväll blir det några kilometer om jag hinner. Har haft en riktig "hungerdag" idag, typiskt när kolhydraterna uteblir vid frukost. Sambon hade ätit upp mitt knäckebröd, och vitt bröd är ju något av en trigger så jag höll mig till ägg istället.

Såhär har dagen sett ut matmässigt:
Frukost - två kokta ägg, dillkaviar, ett glas proviva blåbär
Mellanmål - kaffe, två kardemummaskorpor med smör
Lunch - hummersoppa, en klick gräddfil, en skiva vitt bröd med smör och ost (:angel:)
Mellanmål - kaffe, två tuc-kex med lite överbliven brieost
Middag - kokt potatis, hemmagjorda köttbullar, gräddsås och lingonsylt (inte ätit än men lagt in i förväg)

Motion hittills, kortare skogstur med hundarna.

Allt som allt är jag nu uppe i 1327 kcal. Middagen ska kontrollvägas, samma middag som igår men matlådorna vi gjorde skiljer sig nog lite.
Jag ställer mug alltid på vågen 3 gånger efter varandra när jag väger mig just för att det har blivit jättefel åt bägge hållen ett par gånger.
 
Jag ställer mug alltid på vågen 3 gånger efter varandra när jag väger mig just för att det har blivit jättefel åt bägge hållen ett par gånger.

Jag ställde mig två gånger, men jag tror inte att det var samma tid som jag brukar väga mig på.
 
Nej, av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte kan ha fler tider att passa. Pluggar 150%, jobbar i sambons företag, ideellt engagerad i brukshundklubben och träningar med hundarna tar upp cirka all tid. Däremellan försöker jag klämma in lite socialt liv. :D Samt ta hand om villa och hem tillsammans med sambon.

Jag är med i en viktklubb, men jag har absolut inga tider att passa. Jag går ju in på min app när det passar.

Däremot så använder jag klubben till att få matsedel och kan logga vad jag äter och motionerar.

Det är snarare så att jag sparar tid med hjälp av viktklubben :D.

/Lizzie
 
Jag vill också vara med!
Kämpar på med alldeles för mycket vikt.
Skulle behöva gå ner 25 kg. Har som mål 20 iallafall!! Trött på mig själv och denna jojobantning!!!

Tagit 5 kg sen nyår men hetsätit en del i veckan nu pga en dipp i livet :( vågar inte väga mig utan kör nog på bara!

Räknar kalorier och försöker ligga under 1350 om dagen!

Vet att min övervikt till stor del hänger ihop med mitt mående’, vilket jag iofs tror är väldigt vanligt! Skulle behöva en period på biggest loser eller en psykolog tror jag egentligen
 
Jag är med i en viktklubb, men jag har absolut inga tider att passa. Jag går ju in på min app när det passar.

Däremot så använder jag klubben till att få matsedel och kan logga vad jag äter och motionerar.

Det är snarare så att jag sparar tid med hjälp av viktklubben :D.

/Lizzie

Du menar en app? Ja, en sån har jag förstås. :) Men jag använder Lifesum. Jag trodde att du menade en fysisk viktklubb, som typ Itrim eller liknande. Har haft Viktklubb-appen också men föredrar Lifesums.
 
En fördel med nya viktväktarna är deras flexsystem, väldigt mkt som är noll points, bla kyckling, ägg, fisk, grönsaker, frukt, naturell lättyoghurt osv. Så till frukost äter jag yoghurt med frukt/bär och två ägg. Har visserligen lite mjölk i kaffet och kaviar till äggen så blir några points, men blir mätt. Nu till kvällsmat har jag ätit sallad med kyckling, ägg och vitlöks”sås”, hade vitlök i turkisk yoghurt och den turkiska yoghurten ger några points men resten är gratis, är proppmätt!
 
Har ju eg fastedag idag men den skiter sig bigtime! Jag ska sitta på dödsvaka hos min morfar inatt så en massa socker är inhandlat för att jag ska kunna hålla mig vaken :down::cry:
 
En fördel med nya viktväktarna är deras flexsystem, väldigt mkt som är noll points, bla kyckling, ägg, fisk, grönsaker, frukt, naturell lättyoghurt osv. Så till frukost äter jag yoghurt med frukt/bär och två ägg. Har visserligen lite mjölk i kaffet och kaviar till äggen så blir några points, men blir mätt. Nu till kvällsmat har jag ätit sallad med kyckling, ägg och vitlöks”sås”, hade vitlök i turkisk yoghurt och den turkiska yoghurten ger några points men resten är gratis, är proppmätt!
:heart
 
Hur svårt är det egentligen.. fått ett kostschema.. som innebär äta massa mat men BRA mat.. så är aldrig hungrig osv.. ändå äter jag fel :(
 
Jag har egentligen vägdag idag, men är inte hemma så får väga mig imorgon, men har en känsla av att det inte hänt så speciellt mkt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
90 91 92
Svar
1 825
· Visningar
151 466
Senast: linnsan
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 915
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp