Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Vad kallar man det här? Säger man strumpa fast det bara är en strimma eller låter man bli? 😅 vit kota och strimma?
20240221_172013.jpg

Maskstrumpa? 😅
 
Det finns nog inget fastställt begrepp? Vi får beskriva och rita det.

Som - vit hö kota med strimma från kotans framsida upp till xx
Ja, så får man nog göra. Det är ju verkligen ett signalement!
Vid första anblick hade jag nog trott att det var ett ärr efter skada.
Ja visst är det ett ovanligt tecken! Det är troligtvis inte ett ärr dock. Hästen är Vicci vd Berghoeve.
 
Jag kände mig såhär: :eek: när jag fick veta att man kan mangla våta lakan och sen hänga dem på tork. Provade det nån gång men det är så trist att mangla.
Verkar blött? tror mamma brukade mangla dem halvtorra. Sedan blev de väl mer torra efter ngt varv.
 
Den som lärde mig det tog dem från tvättmaskinen och direkt in i mangeln. Det funkade men man kanske måste ha en mangel som tål att det droppar ner lite vatten under.
Och mangelduken lär ju drypa efteråt. Hoppas det är egen mangel och ingen stackare som ska ha den efter.
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 040
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 181
Senast: Badger
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp