Trädgård och odling 2026

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja de är häftiga, speciellt när de är så himla taniga i början. Det är denna https://www.blomsterlandet.se/produ...er/rabattblommor/ravsvans-nelson-garden-7817/

De upprätta är ju också väldigt fina där finns det ju med mörkt röda blad också.
Tack! just den är precis vad jag letar efter! Dom upprätta är jättefina också, ska beställa hem lite olika sorter. Ska prova att odla några på balkongen för att jag vill se hur dom växer och ser ut och så ska mamma odla resten hemma hos sig. :)

Planen är att ha dom såhär sen:
55b14b3457dd3d6b217006b763977c60.webp

Jag gör inget än. Men tänkte att om jag hänger här i tråden kommer någon skriva att denne planterat sina dahliaknölar och då vet jag att det är dags för mig också. Hade mina första förra året så har inte riktigt koll.
Ska du förodla så brukar det vara lagom att väcka de i mars :) Tidigare brukar folk mest väcka de för att ta sticklingar.

Jag ville köra på tidigt för att sticklingsföröka i år själv men när jag inte vet hur vi kommer ligga tidsmässigt med renovering så får det bli den vanliga väckningen i mars. Möjligtvis att nån av de finare väcks tidigare om knölen börjar torka ihop... Måste gå igenom allihop nån dag 😅

Beställde frö till gurka idag. Vi har haft äppelgurka två säsonger så det blev det igen. Vi hade även någon vanlig grön sort förra året men den var inte lika rolig. Ska verkligen försöka att inte dra igång med för mycket i och med att jag får en bebis i mars men det är svårt. Fick verkligen ha självdisciplin när jag beställde :rofl:

Beställde frö till gurka idag. Vi har haft äppelgurka två säsonger så det blev det igen. Vi hade även någon vanlig grön sort förra året men den var inte lika rolig. Ska verkligen försöka att inte dra igång med för mycket i och med att jag får en bebis i mars men det är svårt. Fick verkligen ha självdisciplin när jag beställde :rofl:
Äsch, bebis sover mest i början ändå :Dodla på!

Jag fick ju barn i april -24, hann med en hel odlingssäsong det året ändå. Värre är det nu när han är snart två och vild som en virvelvind :rofl:

Äsch, bebis sover mest i början ändå :Dodla på!

Jag fick ju barn i april -24, hann med en hel odlingssäsong det året ändå. Värre är det nu när han är snart två och vild som en virvelvind :rofl:
Haha är nog mest rädd för att jag ska vara för utmattad även om han bara sover :nailbiting: men egentligen, det värsta som kan hända är att det dör och det kommer det ju göra ändå :rofl:

Jag har köpt ett par hyllor, 90 cm breda och 40 cm djupa, för att dra upp främst dahlior men även blommor från frö och tomater. Vill gärna ha bra belysning för att få knubbiga fina plantor, men har en begränsad budget.

Jag har lite svårt att hitta belysning i rätt mått, hade tänkt köpa Julas ledarmaturer men de är ju 60 eller 120 cm breda... Vad hade ni satsat på? :)

Jag har köpt ett par hyllor, 90 cm breda och 40 cm djupa, för att dra upp främst dahlior men även blommor från frö och tomater. Vill gärna ha bra belysning för att få knubbiga fina plantor, men har en begränsad budget.

Jag har lite svårt att hitta belysning i rätt mått, hade tänkt köpa Julas ledarmaturer men de är ju 60 eller 120 cm breda... Vad hade ni satsat på? :)
Utan att ha tittat själv vilka mått dom har, men jag brukar beställa från ledmegastore och är väldigt nöjd, finns många varianter 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat