Wow! Och det är från att du sår dom inne på våren? Vilken sort är det, den är verkligen perfekt.Visa bifogad fil 180240
Det har mest blivit de röda på senare år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Och det är från att du sår dom inne på våren? Vilken sort är det, den är verkligen perfekt.Visa bifogad fil 180240
Ja de är häftiga, speciellt när de är så himla taniga i början. Det är denna https://www.blomsterlandet.se/produ...er/rabattblommor/ravsvans-nelson-garden-7817/Wow! Och det är från att du sår dom inne på våren? Vilken sort är det, den är verkligen perfekt.![]()
Tack! just den är precis vad jag letar efter! Dom upprätta är jättefina också, ska beställa hem lite olika sorter. Ska prova att odla några på balkongen för att jag vill se hur dom växer och ser ut och så ska mamma odla resten hemma hos sig.Ja de är häftiga, speciellt när de är så himla taniga i början. Det är denna https://www.blomsterlandet.se/produ...er/rabattblommor/ravsvans-nelson-garden-7817/
De upprätta är ju också väldigt fina där finns det ju med mörkt röda blad också.
Ska du förodla så brukar det vara lagom att väcka de i marsJag gör inget än. Men tänkte att om jag hänger här i tråden kommer någon skriva att denne planterat sina dahliaknölar och då vet jag att det är dags för mig också. Hade mina första förra året så har inte riktigt koll.
Är det blommor??? Jag har avlivat ett helt gäng sådana i tron om att det med är parkslideVisa bifogad fil 180240
Tror man till och med kan äta dom.Är det blommor??? Jag har avlivat ett helt gäng sådana i tron om att det med är parkslide![]()
![]()
Jag kallsår i krukor som jag ställer ut i mina pallkragar och lägger löv omkring. Har ev även täckt med en fiberduk också.När ni kallsår, ställer ni ut det i ett växthus?
Det är ju upp till betraktaren, men det är inte parkslideÄr det blommor??? Jag har avlivat ett helt gäng sådana i tron om att det med är parkslide![]()
![]()
Äsch, bebis sover mest i början ändåBeställde frö till gurka idag. Vi har haft äppelgurka två säsonger så det blev det igen. Vi hade även någon vanlig grön sort förra året men den var inte lika rolig. Ska verkligen försöka att inte dra igång med för mycket i och med att jag får en bebis i mars men det är svårt. Fick verkligen ha självdisciplin när jag beställde![]()
Haha är nog mest rädd för att jag ska vara för utmattad även om han bara soverÄsch, bebis sover mest i början ändåodla på!
Jag fick ju barn i april -24, hann med en hel odlingssäsong det året ändå. Värre är det nu när han är snart två och vild som en virvelvind![]()
Hoppas han sover bra hela natten så du orkar odlaHaha är nog mest rädd för att jag ska vara för utmattad även om han bara sovermen egentligen, det värsta som kan hända är att det dör och det kommer det ju göra ändå
![]()
I år har du en virvelvind, nästa säsong en som vill "odla själv"...Äsch, bebis sover mest i början ändåodla på!
Jag fick ju barn i april -24, hann med en hel odlingssäsong det året ändå. Värre är det nu när han är snart två och vild som en virvelvind![]()
Jag får avsätta en yta till honom och sätta lås på växthusetI år har du en virvelvind, nästa säsong en som vill "odla själv"...![]()
![]()
Utan att ha tittat själv vilka mått dom har, men jag brukar beställa från ledmegastore och är väldigt nöjd, finns många varianterJag har köpt ett par hyllor, 90 cm breda och 40 cm djupa, för att dra upp främst dahlior men även blommor från frö och tomater. Vill gärna ha bra belysning för att få knubbiga fina plantor, men har en begränsad budget.
Jag har lite svårt att hitta belysning i rätt mått, hade tänkt köpa Julas ledarmaturer men de är ju 60 eller 120 cm breda... Vad hade ni satsat på?![]()