Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slaktar den mha sekatören, klipper in allt eftersom och så mycket som möjligt. Jag har tyvärr blandat taggig med tagglös och försöker ta död på den taggiga utan att lyckas, jag kan bara hålla efter den. :cautious:
Ja det är ju som sagt ogräs. Måste dra över det där nu i dagarna. Den smiter in till nya grannen. De verkar trevliga så då får man väl anstränga sig lite :o
 
Oj, såg idag att det är knoppar på gång på paprikan Lipstick (tidig sort) och chilin d'Espelette! På chilin är de rätt långt gångna och slår nog ut i helgen. :)

Pga er kollade jag på Lidl:s reklamblad och oj vilka söta fågelholkar de hade! :D Jag köpte billiga fågelholkar för några år sedan (på Rusta tror jag) men de har alla trillat isär...
 
IMG_20200327_072213104_HDR.jpg

Hittade också knopp på balkanchilin Gul ljuti!
 
Jobbar mer stand by i morgon så funderar på att lasta in jord, handskar, massor med fröer och krukor + en stol i bilen så om det är skönt väder kan jag sitta ute och så frön i massor samtidigt som de bara kan knacka på fönstret om jag ska komma in. :idea:
 
Det bara växer i mina lådor, vilket det givetvis ska men vart ska jag göra av allt sen när de vuxit ur fönsterbrädan? Jag kommer ju inte kunna titta ut sen :rofl:
 
Har ni tips på enkla blommor att plantera ute? Jag har lätt för att döda blommor så bra om det är något tåligt! Eller är det helt enkelt för tidigt? Bor i Värmland.
 
Har ni tips på enkla blommor att plantera ute? Jag har lätt för att döda blommor så bra om det är något tåligt! Eller är det helt enkelt för tidigt? Bor i Värmland.

Ringblommor som @Mia_R sa, plus blåklint, luktreseda, gurkört och buskkrasse (eller slingerkrasse om du har så den kan klättra). Det är lite för tidigt för direktsådd, jorden reder sig inte ännu (iaf inte här, zon 5).
 
Har ni tips på enkla blommor att plantera ute? Jag har lätt för att döda blommor så bra om det är något tåligt! Eller är det helt enkelt för tidigt? Bor i Värmland.

Vill du ha något som blommar nu att plantera ut? I så fall är t.ex. Penseer tåliga och lättskötta, tål några minusgrader. Narcisser och pätlhyacint likaså, när de blommat över så kan du sätta ut dem i trädgården så kommer de igen nästa år också.

Menade du istället blommor att så som blommar i sommar så har du fått flera bra förslag, Ringblomma, Sömntuta och Sommarmalva är någrs av mina favoriter som kan sås direkt ute när det blivit lite varmare ute. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 137
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 194
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 977
Senast: Lobelia
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
13 279
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp