Träffat äldre man

Om du flyttar ihop i ny bostad följer ju barnet med på köpet och då kommer jag definitivt bli en plastpappa då jag samtidigt får försörja hennes barn.

Jag har varit enastående mamma under större delen av mina barns uppväxt
.
När jag under några år levde med en annan man var han deras M., aldrig någon form av pappa. En pappa hade de redan.
Och jag försörjde dem alldeles utmärkt själv.
 
Jag har sagt till honom att jag inte kommer ge upp ett barn. Att bollen ligger hos honom om han vill fortsätta eller ej. Vi har inte pratat sen vi sågs igår då båda Behöver tid att tänka. För mig är de orimligt att gå in i en relation med ett nej till barn då jag drömt om detta sen 5 år tillbaka. Jag kommer inte kontakta honom utan det är helt upp till honom nu..
Nu tog ju det här en något märklig vändning. Hoppas du på att han ska höra av sig och säga att han ändrat sig sådär som han hintat om? Det tror jag bara är dumt. Om jag var du skulle jag verkligen bara bryta, inte bolla.
 
Kanske inte , även om jag tror att dom vill att man ska vara delaktig. Men mamman behöver ta hand om sina barn och så måste jag anpassa mig efter henne och hennes barn så dessa kommer alltid först.

Om du flyttar ihop i ny bostad följer ju barnet med på köpet och då kommer jag definitivt bli en plastpappa då jag samtidigt får försörja hennes barn.
Du tror? Varför inte ta reda på vad hon faktiskt vill istället för att tro? Det där när folk tror en massa istället för att ta reda på fakta blir aldrig bra.
Såklart. Det vore ju fruktansvärt annars. Du är ju vuxen och får ta hand om dig själv.

Varför utgår du ifrån att du skulle försörja hennes barn för att ni flyttar ihop? Jag har i alla tider försörjt mina barn själv och det oavsett om jag har levt ihop med någon eller inte.

Det är helt okej att inte vilja träffa någon som har barn men tro inte en massa utan ta reda på hur just hon du vill vara med vill ha det/har det. Bunta inte ihop alla mammor till en homogen grupp för de är ingen homogen grupp utan de är precis lika olika som alla andra. Den enda gemensamma nämnaren är att de har barn.
 
Nu tog ju det här en något märklig vändning. Hoppas du på att han ska höra av sig och säga att han ändrat sig sådär som han hintat om? Det tror jag bara är dumt. Om jag var du skulle jag verkligen bara bryta, inte bolla.
Känns som att @Mallju pressar honom på ett löfte. :meh:
 
Jag har sagt till honom att jag inte kommer ge upp ett barn. Att bollen ligger hos honom om han vill fortsätta eller ej. Vi har inte pratat sen vi sågs igår då båda Behöver tid att tänka. För mig är de orimligt att gå in i en relation med ett nej till barn då jag drömt om detta sen 5 år tillbaka. Jag kommer inte kontakta honom utan det är helt upp till honom nu..

Men skulle du lita på honom om han hör av sig? Ni har dejtat 5 veckor, han har upprepat sagt nej till barn. Om han nu plötsligt säger jo men visst. Hur mycket substans har det?

Jag tycker du borde vända på det. Själv ta ansvaret och beslutet. Mannen i fråga har varit tydlig med dig. Du har varit tydlig mot honom med. Vad gör att DU känner du behöver lägga beslutet på honom? Han är ju enligt egen utsago inte alls vad du söker.
 
När kvinnor inte vill ha barn, så får ingen, under några omständigheter ifrågasätta, påpeka att större barn är självgående eller komma med tankar kring att det kanske ändras i framtiden mm mm -fanns ju nyligen en hel tråd om det här inne till och med- men här har vi då en man som sagt bestämt nej till (fler) barn och då är det plötsligt helt okej att ifrågasätta, att komma med tankar om hur han kanske ändrar sig etc. :crazy: :confused:

Ts: respektera hans beslut, släpp och gå vidare.
 
När kvinnor inte vill ha barn, så får ingen, under några omständigheter ifrågasätta, påpeka att större barn är självgående eller komma med tankar kring att det kanske ändras i framtiden mm mm -fanns ju nyligen en hel tråd om det här inne till och med- men här har vi då en man som sagt bestämt nej till (fler) barn och då är det plötsligt helt okej att ifrågasätta, att komma med tankar om hur han kanske ändrar sig etc. :crazy: :confused:

Ts: respektera hans beslut, släpp och gå vidare.
Jag misstänker dock att det är samma slags personer som argumenterar med barnfria kvinnor om deras beslut som ifrågasätter mannen.
 
Varför då?
Människors olika val och dess orsaker är oerhört intressanta.
Jag berättar vitt och brett om att jag är barnfri och steriliserad. Men jag vet att få frågan kan vara som att peta i ett öppet sår hos en del ofrivilligt barnlösa, som upplever det som oerhört jobbigt att behöva redogöra för sin situation.
Men visst, jag ska inte säga att jag aldrig frågat, det händer.
 
Varför då?
Människors olika val och dess orsaker är oerhört intressanta.
Varför är du så tjock
Varför är du så smal
Varför har du så ful frisyr
Varför är du tillsammans med din partner
Varför har du så konstigt smink
Varför vill du bli sjukskötare
Varför har du hund
Varför har du inga husdjur

Det har inte andra människor med att göra.
 
För att andra människors integritet går före ens egen nyfikenhet? Det är väl ganska självklart?
Men i något läge så måste ju integriteten släppa?
Som t.ex. när man skall ha ett förhållande med en annan människa.
Frågan "Var bor du?" Och även "Hur hamnade du där?" Kan man väl ställa. Men kanske inte "Vad kostar det?".
Frågan "Har du barn?" Och "Hur många?" Är väl också okej. Om någon svara " Jag har 7 barn." Så brukar jag faktiskt undra hur det gick till.
Jag har många vänner med fler än 5 barn.
 
Men i något läge så måste ju integriteten släppa?
Som t.ex. när man skall ha ett förhållande med en annan människa.
Frågan "Var bor du?" Och även "Hur hamnade du där?" Kan man väl ställa. Men kanske inte "Vad kostar det?".
Frågan "Har du barn?" Och "Hur många?" Är väl också okej. Om någon svara " Jag har 7 barn." Så brukar jag faktiskt undra hur det gick till.
Jag har många vänner med fler än 5 barn.
Ohyfsat!
 
Det är en sak att fråga och acceptera svaret och en annan att börja ifrågasätta det.
Ja eller hur.
Som icke partner så har jag ju aldrig någon anledning att ifrågasätta något val gällande barn. Med det är intressant med orsakerna både till valet av inga barn och 9 barn, samt allt däremellan.
 
Varför är du så tjock
Varför är du så smal
Varför har du så ful frisyr
Varför är du tillsammans med din partner
Varför har du så konstigt smink
Varför vill du bli sjukskötare
Varför har du hund
Varför har du inga husdjur

Det har inte andra människor med att göra.
Jag får motsvarande frågor oerhört ofta och tycker att det är helt okej faktiskt.
Vanligast är "Varför har du så många hästar?"
Mest privat är nog "Varför bor du inte på heltid hos din sambo?"
Och helt ärligt så tar jag aldrig illa vid mig av sådana frågor.
 
Ja eller hur.
Som icke partner så har jag ju aldrig någon anledning att ifrågasätta något val gällande barn. Med det är intressant med orsakerna både till valet av inga barn och 9 barn, samt allt däremellan.

Jag skulle säga att som partner har du inte heller någon anledning att ifrågasätta.
Det är ändå rätt fascinerande att din nyfikenhet trumfar andras integritet.

Vill man berätta så berättar man tänker jag. Annars räcker faktumet
 
Jag får motsvarande frågor oerhört ofta och tycker att det är helt okej faktiskt.
Vanligast är "Varför har du så många hästar?"
Mest privat är nog "Varför bor du inte på heltid hos din sambo?"
Och helt ärligt så tar jag aldrig illa vid mig av sådana frågor.
Det finns många saker som jag inte tar illa upp av. Det betyder inte att det är hyfsat att göra de sakerna mot andra.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 615
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 686
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp