Träffat äldre man

Varför är du så tjock
Varför är du så smal
Varför har du så ful frisyr
Varför är du tillsammans med din partner
Varför har du så konstigt smink
Varför vill du bli sjukskötare
Varför har du hund
Varför har du inga husdjur

Det har inte andra människor med att göra.
Men den ohövliga tonen i frågorna är ju inte nödvändig.

Jag upplever faktiskt motsatsen - att när jag är intresserad av andra människor och ställer frågor, blir de flesta väldigt glada och berättar mer än gärna. Det öppnar många dörrar och leder ofta till väldigt intressanta samtal. Det jobbigaste som finns är väl folk som BARA pratar om sig själva och aldrig ställer en enda personlig fråga till mig, som inte bryr sig ett skvatt. Det händer ibland och förbluffar mig alltid.

Vänliga och uppriktigt intresserade frågor tycker jag hör till mänsklig kommunikation. Blir en fråga för närgången hoppas jag att jag känner av det och lämnar ämnet, kanske ber om ursäkt. Men det är sällsynt. Och jag tror mig ha tillräckligt känsliga spröt för att ana om jag trampar på privat mark så att säga.
 
Men den ohövliga tonen i frågorna är ju inte nödvändig.

Jag upplever faktiskt motsatsen - att när jag är intresserad av andra människor och ställer frågor, blir de flesta väldigt glada och berättar mer än gärna. Det öppnar många dörrar och leder ofta till väldigt intressanta samtal. Det jobbigaste som finns är väl folk som BARA pratar om sig själva och aldrig ställer en enda personlig fråga till mig, som inte bryr sig ett skvatt. Det händer ibland och förbluffar mig alltid.

Vänliga och uppriktigt intresserade frågor tycker jag hör till mänsklig kommunikation. Blir en fråga för närgången hoppas jag att jag känner av det och lämnar ämnet, kanske ber om ursäkt. Men det är sällsynt. Och jag tror mig ha tillräckligt känsliga spröt för att ana om jag trampar på privat mark så att säga.

Alla har inte förståelse för skillnaden mellan att vara personlig och privat. Att vara intresserad och personlig uppskattas av de allra flesta, för att vara privat krävs viss relation. Eftersom gränsen mellan personlig och privat är flytande behövs viss social kompetens för att behärska balansgången. Detta är synnerligen påtagligt i många yrken som innefattar mänskliga relationer.
 
Det är ändå rätt fascinerande att din nyfikenhet trumfar andras integritet.
Det gör det väl egentligen inte.
Vill man inte prata med mig så slipper man ju det.
Jag tränger mig aldrig på. Någonsin.
Men när jag har blivit noggrant förhörd om hur jag lever och varför så brukar jag fråga motsvarande frågor.
Eller för att vara krass, om man inte gillar att prata med just mig så är det ju lämpligt att låta bli. Det finns säkert andra att prata med som har samma syn på integritet som ni har.
 
Jag upplever faktiskt motsatsen - att när jag är intresserad av andra människor och ställer frågor, blir de flesta väldigt glada och berättar mer än gärna. Det öppnar många dörrar och leder ofta till väldigt intressanta samtal.
Jag med. De känner sig sedda och uppmärksammade.
Jag har t.o.m. fått komplimanger för att jag bryr mig om andra människor och hur de har det.
 
jag Skickade iväg ett sms till honom då vi inte hörts på 2 dagar. Han säger han måste smälta allt och tänka. Jag skrev bara ok. Vet inte varför jag inte bara avslutar de men vill se vad han kommer fram till. Jag Har aktiverat min tinder igen och börjat prata med män där. Tänker inte sitta hemma och vänta på honom . Även om de gör ont att vi inte direkt har fått något avslut så känns de som han kommer dejta andra och se vad han vill med mig. Då jag vet han fortfarande är aktiv på dejting sidor, det var hsn när vi träffades med. Då han sa de tar man bort när man blir tillsammans. Men måste sluta ha dåligt samvete och tänka på mig själv fast de är jobbigt
 
jag Skickade iväg ett sms till honom då vi inte hörts på 2 dagar. Han säger han måste smälta allt och tänka. Jag skrev bara ok. Vet inte varför jag inte bara avslutar de men vill se vad han kommer fram till. Jag Har aktiverat min tinder igen och börjat prata med män där. Tänker inte sitta hemma och vänta på honom . Även om de gör ont att vi inte direkt har fått något avslut så känns de som han kommer dejta andra och se vad han vill med mig. Då jag vet han fortfarande är aktiv på dejting sidor, det var hsn när vi träffades med. Då han sa de tar man bort när man blir tillsammans. Men måste sluta ha dåligt samvete och tänka på mig själv fast de är jobbigt

Men vad tänker du dig att han skulle kunna komma fram till? Att han vill ha barn med dig efter fem veckor? Det finns inget att vänta på. Han är uppenbarligen inte vad du söker så avsluta och gå vidare för din egen skull.
 
Jag har varit enastående mamma under större delen av mina barns uppväxt
.
När jag under några år levde med en annan man var han deras M., aldrig någon form av pappa. En pappa hade de redan.
Och jag försörjde dem alldeles utmärkt själv.
Samma här, såg aldrig att nån köpte nåt åt mitt barn. Ja en gång bjöds barnet ut på restaurang. Jag var inte ute efter nåt underhåll från dem. Det var ju jag som bad pappan flytta så jag fick ta det som det blev. Han rymde i många år från umgänge och betalning men FK glömde inte så han fick allt betala sen.
 
Jag har varit enastående mamma under större delen av mina barns uppväxt
.
När jag under några år levde med en annan man var han deras M., aldrig någon form av pappa. En pappa hade de redan.
Och jag försörjde dem alldeles utmärkt själv.
Jag vet inte om "enastående" är oavsiktlig autocorrect av "ensamstående" men isåfall är det en underbar felskrivning. Jag är övertygad om att du var och är helt enastående! :heart
 
Lider med dig :/
Jag själv lämnade/blev lämnad av en stor kärlek för att han ville ha barn och jag inte och det kom JAG på efter nästan 3 år tillsammans.
Det gör ont ,hoppas du kommer vidare du med snart ♡
 
jag Skickade iväg ett sms till honom då vi inte hörts på 2 dagar. Han säger han måste smälta allt och tänka. Jag skrev bara ok. Vet inte varför jag inte bara avslutar de men vill se vad han kommer fram till. Jag Har aktiverat min tinder igen och börjat prata med män där. Tänker inte sitta hemma och vänta på honom . Även om de gör ont att vi inte direkt har fått något avslut så känns de som han kommer dejta andra och se vad han vill med mig. Då jag vet han fortfarande är aktiv på dejting sidor, det var hsn när vi träffades med. Då han sa de tar man bort när man blir tillsammans. Men måste sluta ha dåligt samvete och tänka på mig själv fast de är jobbigt
Exakt vad är det du vill att han ska komma fram till? Att han kommer att vilja ha barn med dig?? Alltså förlåt, men usch vilka fula metoder du använder i så fall. Hoppas han bryter och inte låter sig manipuleras.
 
Exakt vad är det du vill att han ska komma fram till? Att han kommer att vilja ha barn med dig?? Alltså förlåt, men usch vilka fula metoder du använder i så fall. Hoppas han bryter och inte låter sig manipuleras.
När man inte mår bra så tänker man inte helt klart, tror ts bara saknar honom känslomässigt.
 
Jag tycker det är jättesvårt att bryta då jag fortfarande är kär. Därför har jag gett honom valet. Jag har sagt vad jag vill och är upp till honom om vi ska fortsätta eller ej. Han ville tänka på saken.. då han vet jag vill ha barn så antar jag att det är det han funderar på om han kan tänka sig de annars finns de ingen chans för oss.
 
Jag tycker det är jättesvårt att bryta då jag fortfarande är kär. Därför har jag gett honom valet. Jag har sagt vad jag vill och är upp till honom om vi ska fortsätta eller ej. Han ville tänka på saken.. då han vet jag vill ha barn så antar jag att det är det han funderar på om han kan tänka sig de annars finns de ingen chans för oss.
Men förväntar du dig att han, efter 5-6 veckors dejtande, ska säga om han (trots att han har sagt att han är klar med det) vill ha barn med dig eller inte? Exakt vad förväntar du av ett svar av honom?
 
Jag tycker det är jättesvårt att bryta då jag fortfarande är kär. Därför har jag gett honom valet. Jag har sagt vad jag vill och är upp till honom om vi ska fortsätta eller ej. Han ville tänka på saken.. då han vet jag vill ha barn så antar jag att det är det han funderar på om han kan tänka sig de annars finns de ingen chans för oss.

Men hur ska han kunna veta efter fem veckor att han vill ha barn med dig???


Jag har varit litegrann i hans sits, för väldigt länge sedan. Jag var 23 år och skulle gifta mig och barnfrågan kom upp (nej vi hade inte pratat om den tidigare). Min blivande man hävdade att gifte man sig så ville man ha barn, typ... Och jag menade att det inte alls var självklart, och att jag inte kunde lova att jag ville. Och jag hade verkligen inte kunnat lova det, vad han än hade sagt eller hotat med. Hade han gjort slut på grund av det så hade det blivit så. Men han måste ha kommit fram till att han kunde leva med den osäkerheten, för vi gifte oss.

Vi fick också barn så småningom, sex år senare. Och det var ju för att jag hade ändrat mig så pass mycket att jag i alla fall var nyfiken och kände att jag nog inte ville gå genom livet helt utan erfarenheten att ha fått ett barn och se det växa upp. Min dotter är nitton nu, mannen lever jag inte längre med, och vi fick aldrig några fler barn, vilket var på grund av att jag inte ville det. Inte för att det på något vis var hemskt att få barn, men för att det finns så mycket annat i livet att ägna sig åt och att jag efter att jag fått min dotter inte kände någon som helst "driv" att få fler barn. Och hade jag träffat en ny partner och frågan kommit upp om barn så hade det varit nej från min sida, både på grund av min egen önskan (eller snarare brist på önskan) och av hänsyn till min dotter, faktiskt. Bonusfamiljer är inte alldeles okomplicerade konstellationer och jag har ända sedan separationen känt att jag faktiskt är min dotters mamma i första hand och att jag inte tycker att jag har rätt att hursomhelst trycka in nya personer i hennes liv och hennes hem. Men det är väl en annan diskussion
smile[1].png
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 599
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 612
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 581
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp