Bukefalos 28 år!

Träna passen

Kraxi

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på hur jag skulle kunna träna så passen blir bättre, snabbare och får mer sväv.

Sen undrar jag om man får på sann tävling ställa upp i tre olika passgrenar?
 
Sv: Träna passen

Ja det får man, du kan tävla i speedpass, stilpass och passlöp 150 eller250 m på samma tävling om alla dessa grenar anordnas.
 
Sv: Träna passen

Ja, du får ställa upp i tre passgrenar (dock får man välja 150 eller 250meter)

För att passen ska bli bättre så kan man ex försöka få mer "tryck" i tölten. Få hästen att ta i helt enkelt.. sen är galopp bra för egentligen alla gångarter. Det tvingar hästen att djup andas, är lösgörande osv. Träna på att "axxa iväg" i galopp för att få hästen snabb, och "kvick" i benen.

Vill du tävla stilpass är läggningarna och nedtagningarna väldigt viktiga. Därför måste man helt enkelt träna på just det.

Vill du ha hjälp med passen tycker jag att du ska ta hjälp av en duktig tränare som rider mycket pass. Gummi är väldigt bra! rider själv mycket för honom.
 

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
700
Senast: tuaphua
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 295
Senast: fio
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp