Bukefalos 28 år!

Tränare som fått en knäpp

Ecce Equus

Trådstartare
- En bekant red i ridhuset.

Gårdens tränare kommer in med sin kuse - och börjar jaga min bekant. Först bara följa efter, sen allt mer närgånget plus vifta med spöet mot bekantens häst.

Ett så märkligt beteende! H-n blir både arg och rädd. Finns inga vittnen, så vad ska man råda till? Själv blir jag helt förstummad. Sånt där kan väl inte vuxna människor hålla på med?

- Det enda jag kan komma på är att ta fram mobilen och filma om det händer igen. :eek::devil:
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Vad var tränarens försvar när man frågade vad denne höll på med? :s låter som en skum typ.
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Kan tränaren fått för sig att h*n hjälpte till med något? Vad gjorde ryttaren? Jag skulle bara tvärstannat och frågat: Vad GÖR du??!! :mad:
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Haha craaazy. Frågade inte bekanten vad tränaren höll på med???????
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Säg till din bekant att införskaffa en körpisk så kan hon roa sig med att jaga omkring tränaren nästa gång han får för sig att bete sig sådär.......
Jäkligt skumt iaf....
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

En tazer eller vad det nu heter? Så kanske den knäppa tränarn hamnar på rätt köl igen.
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Haha, förlåt för att jag skrattar men det låter så... sjukt.
Förstår att det inte alls var roligt när det hände & att din vän blev både rädd & arg, jag tycker ni ska fråga tränaren varför denne gjorde så. För det var ju jättekonstigt.
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Har varit med om liknande händelser när jag jobbat med unghästar i ridhuset. Fast alla vet vad för häst jag hållit på med och att jag från början varit ensam i ridhuset eller paddocken har de börjat direkt att galoppera nära eller satt igång och hoppträna utan att höra sig för om det är ok. Har tröttnat på ryttare som inte kan förklara sitt beteende och brukar ta tillbaka hästen till stallet när det händer för att undvika skador på hästen eller mig själv.

Är bara att erkänna det att i ridhästvärlden så finns det de ryttare som är hur omtänksamma som helst och försöker hällpa till liksom det finns de som bara är intresserade av att stjälpa det man håller på med...
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Kl

Hade blivit sjukt arg och talat om ett och annat.
Samt tänkt en stilla tanke om hur synd det var att piskviftaren inte fick en tiopoängare i nyllet av en hästsko..:angel:

Om det är något jag kan gå igång på är det när personer klampar in och ska "hjälpa till" på de mest konstiga sätten..Då får de vara hur mycket "proffs" de vill, som i ditt fall t o m utsätter andra för fara..
 
Senast ändrad:
Sv: Tränare som fått en knäpp

Det är väl bara ryta ifrån? Filma kan man väl också göra. Om det nu är till större hjälp vet jag inte. Själv skulle jag bli förbannad och skällt ut honom/henne så att h*n vet att h*n lever.
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

- Dom har försökt på alla möjliga sätt, men det här blev liksom svaret - en upptrappning. Ingen av dem vågar vara ensam i stall eller ridhus längre - vittnen är det som gäller! En HEMSK situation, verkligen!
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Men varför i hela världen sa ryttaren inte ifrån?

Typ.
Jag fattar inte. Jag rider på min häst i ett ridhus, någon väljer att tydligen rida väldigt nära min häst och vifta med ett spö. Då måste jag ju fråga vad vederbörande håller på med. Vad blir då svaret?
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Uppfattar jag det rätt i att tränaren alltså försökt jaga på din bekantas häst?

Om jag skulle råka ut fördet hade jag bestämt sagt "Tack, men jag behöver ingen hjälp!".
Hade det inte funkat hade jag frågat vad i helvete människan höll på med!

Jag är ansvarig för de hästar jag rider, mina som elevers. Och jag väljer då hur de ska tränas då jag tränar dem.
Jag skulle bli väldigt, väldigt förbannad om någon utan att fråga aktivt går in och försöker påverka hästarna. Och är det dessutom så stark negativ förstärkning det handlar om är det ännu mer respektlöst.
Jag har dock aldrig varit med om att någon försökt gå in och påverka någon annans häst utan att först enats med ryttaren om det. Det verkar ju helt galet!
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Har varit med om liknande händelser när jag jobbat med unghästar i ridhuset. Fast alla vet vad för häst jag hållit på med och att jag från början varit ensam i ridhuset eller paddocken har de börjat direkt att galoppera nära eller satt igång och hoppträna utan att höra sig för om det är ok. Har tröttnat på ryttare som inte kan förklara sitt beteende och brukar ta tillbaka hästen till stallet när det händer för att undvika skador på hästen eller mig själv.

Är bara att erkänna det att i ridhästvärlden så finns det de ryttare som är hur omtänksamma som helst och försöker hällpa till liksom det finns de som bara är intresserade av att stjälpa det man håller på med...

I mina ögon helt okej om det inte finns några regler mot hoppning eller galopp och ridhuset är välbesökt. Är det bara ett fåtal som rider där kan man kanske vänta, men hur ska man kunna planera sin ridning om man måste fråga övriga om man fårmrida normalt. Då får den som vill ha specifika regler boka ridhuset själv om det går.

KL Det verkar heltbefängt att någon beter så så korkat. Vad kan man vinna på att jaga fol så där tro?
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Typ.
Jag fattar inte. Jag rider på min häst i ett ridhus, någon väljer att tydligen rida väldigt nära min häst och vifta med ett spö. Då måste jag ju fråga vad vederbörande håller på med. Vad blir då svaret?
Jag hade inte ens varit så vänlig att jag frågat, jag hade bara idiotförklarat personen ifråga och bett densamma dra åt helvete. Kan man inte ens tänka så långt att man oombedd lägger sig i andras träning/ridning - och dessutom genom att jaga hästen! - är man rent ut sagt dum i huvudet och förtjänar ingen artighet.
 
Sv: Tränare som fått en knäpp

Vet du vad det kan har rört sig om???
Allt "NI ALLA" har att gå efter är non som har ståt och titta på....allså 2nd hand news.
Lustig betyenda folk få om nåt dom har inte sett själv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 741
Äldre Ni som följt mig tidigare vet att jag haft en vattenläcka som min hv inte ville åtgärda utan försökte på nån billig variant för att få...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 818
Senast: MM
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 518
Senast: Lady_A
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 167
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp