Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt träningsår 2021 började med att jag var i riktigt bra form och tyckte träningen var SÅ rolig! Sen blev jag gravid i slutet på februari och därefter gick det utför 😅

Första trimestern var jag bara trött och illamående. Andra trimestern tränade jag på riktigt bra, ca 3 pass styrketräning per vecka och gick en hel del promenader. Sen tränade jag fram till vecka 34, men fortsatte med lite små stärkande övningar fram till vecka 39 ungefär. Sen föddes sonen den 4 november och sen dess har jag gjort knipövningar, gått igenom mammamage-appen och så smått börjat med andra övningar.

2022 planerar jag att göra jobbet för att på sikt bli stark och hållfast 💪🏼 Det kommer bli en utmaning nu med två små huliganer istället för en :laugh: Vill också börja springa lite smått typ i april/maj tänkte jag.
 
Sambon och jag var på väg ut på promenad när han sa det som vi båda tänkte: "Du, borde vi inte träna lite idag egentligen?". "Jo, kanske, men jag orkar inte...". "Inte jag heller, men kom så springer vi en runda!"

Och så gick det alltså till när vi i rekordfart bytte om till träningskläder och sprang 2 km i 5:15-tempo. Sjukt nöjd med min kropp som fixade det utan problem efter 5 veckors inaktivitet och 8 veckor efter senaste löppasset. Det kändes till och med som att jag hade kunnat fortsätta i nån kilometer till utan vidare vilket är stort för mig som löpningshatare! :up:

Efter löpningen gick vi till ett utegym och lekte runt lite med chins/pullups (chins för min del, pullups är jag inte alls stark nog för just nu), armhävningar och stående rodd. Sen promenerade vi hem igen.

Nu smoothie, kaffe, lösgodis och Netflix!
 
Lite överkropp och bål idag, väldigt enkla övningar men ändå så att det kändes att musklerna fick lite aktivering. Sen promenad med barnvagnen, ca 75 minuter i snömodd.

Nästa vecka är jag själv med barnen nästan hela veckan så då blir det inte mycket promenerande men jag ska se till att göra mina styrkeövningar i alla fall.
 
Pt idag, var lite snabb i marklyftet och känner av ryggen lite. Ryggen är mitt problem och anledningen till att jag började träna över huvud taget. Så nu ligger jag i ett varmt bad och håller tummarna på att ryggen blir nöjd! PT inbokat torsdag och söndag! Jag ska försöka boka en tid för att dra ut en visdomstand som växer in i kinden i början av nästa vecka, så vi får se om jag kan träna eller har för ont.
 
Jag skulle vilja ha någon enkel app där jag kan registrera träning. Bara egentligen "kryssa i" att träning är utförd, väldigt simpelt. Inte fylla i vad som är gjort, hur länge eller något. Utan extremt översiktligt, typ som en kalender men ändå inte. Tips?
 
Jag skulle vilja ha någon enkel app där jag kan registrera träning. Bara egentligen "kryssa i" att träning är utförd, väldigt simpelt. Inte fylla i vad som är gjort, hur länge eller något. Utan extremt översiktligt, typ som en kalender men ändå inte. Tips?
Checklist? Du lägger in listor du kan kryssa i flera gånger om, jag har för mina olika träningspass för en vecka och startar om när alla är förkryssade.
 
Jag skulle vilja ha någon enkel app där jag kan registrera träning. Bara egentligen "kryssa i" att träning är utförd, väldigt simpelt. Inte fylla i vad som är gjort, hur länge eller något. Utan extremt översiktligt, typ som en kalender men ändå inte. Tips?
Har du en träningsklocka? Min Polar lägger automatiskt en post i telefonens kalender när jag har tränat.
 
Checklist? Du lägger in listor du kan kryssa i flera gånger om, jag har för mina olika träningspass för en vecka och startar om när alla är förkryssade.
Jag ska kolla, men jag skulle vilja ha månadsvis/kolla hur jag har tränat hela 2022. Ska dock undersöka hur den fungerar!
Har du en träningsklocka? Min Polar lägger automatiskt en post i telefonens kalender när jag har tränat.
Jag har det, den känner dock av träning på gymmet jättedåligt tyvärr.
 
Sådärja, då har jag klickat hem lite nya träningskläder också för att höja motivationen ytterligare :D Har sneglat på de här tightsen precis hur länge som helst men fegat ur p.g.a priset. Nu var de på 20% rea och jag slog till (hade nog slagit till oavsett rea iofs)! Blev ett par svarta leggings med ömsom matt, ömsom glansigt tyg samt en sport-bh också :)

1641152029867.png
 
Jag ska kolla, men jag skulle vilja ha månadsvis/kolla hur jag har tränat hela 2022. Ska dock undersöka hur den fungerar!

Jag har det, den känner dock av träning på gymmet jättedåligt tyvärr.
Startar du inte ett träningspass på klockan när du börjar träna?
 
Hejsan!
Ny i tråden, gammal och halvaktiv användare av buke. Vissa känner igen mig, vissa inte :)

Men får jag oxå haka på här?
Jag kom igång med träningen ordentligt under hösten förra året. allt tackvare min Lia-plats (praktik genom plugg) och nu är jag en frälst crossfittare 😳
Jag har miljoner gånger försökt att ta tag i mitt liv, skaffat gymkort för att verkligen ta tag i det, skaffat gratis nyckel till jobbets gym etc. Men jag är där första 2v och ger sedan upp. "det händer inget, det är ingen ide". Sedan går jag inte dit mer, trots att jag är bunden till 1år.

Under min Lia fick jag hänga med på passen i boxen (crossfit gymmet), då min handledare är delägare. Plötsligt har jag tränat 3-4 pass/vecka, under arbetstid, i 10 veckor. Vad hände där?! Fick som tack efter mina veckor ett årskort på boxen och tränar nu 3-4 pass/vecka. Sjukt roligt, svårt och varierat. Nu är jag fast!
Har till detta lagt till löpning, jag har alltid avskytt löpträning. Men vilken skillnad det är när man plötsligt orkar utan att HLR behövs :D

Min plan med träningen landar lite i att jag i ett svagt ögonblick "råkade" anmäla både mig och sambon till Tough Viking i Gbg i vår. :idea1::crazy1:
 
Hejsan!
Ny i tråden, gammal och halvaktiv användare av buke. Vissa känner igen mig, vissa inte :)

Men får jag oxå haka på här?
Jag kom igång med träningen ordentligt under hösten förra året. allt tackvare min Lia-plats (praktik genom plugg) och nu är jag en frälst crossfittare 😳
Jag har miljoner gånger försökt att ta tag i mitt liv, skaffat gymkort för att verkligen ta tag i det, skaffat gratis nyckel till jobbets gym etc. Men jag är där första 2v och ger sedan upp. "det händer inget, det är ingen ide". Sedan går jag inte dit mer, trots att jag är bunden till 1år.

Under min Lia fick jag hänga med på passen i boxen (crossfit gymmet), då min handledare är delägare. Plötsligt har jag tränat 3-4 pass/vecka, under arbetstid, i 10 veckor. Vad hände där?! Fick som tack efter mina veckor ett årskort på boxen och tränar nu 3-4 pass/vecka. Sjukt roligt, svårt och varierat. Nu är jag fast!
Har till detta lagt till löpning, jag har alltid avskytt löpträning. Men vilken skillnad det är när man plötsligt orkar utan att HLR behövs :D

Min plan med träningen landar lite i att jag i ett svagt ögonblick "råkade" anmäla både mig och sambon till Tough Viking i Gbg i vår. :idea1::crazy1:
Tjoho vad skoj med mer crossfit i tråden! Välkommen :)
 
:love:Tjoho vad skoj med mer crossfit i tråden! Välkommen :)
Tack. Är fortfarande väldigt nybörjare men det är så kul. :love:

Men jag undrar vad jag gett mig in på idag, pass om 45min, 05.30 och sedan är det första dagen på nya praktiken, knappt sovit alls i natt. Men det får gå 😁
 
Tack. Är fortfarande väldigt nybörjare men det är så kul. :love:

Men jag undrar vad jag gett mig in på idag, pass om 45min, 05.30 och sedan är det första dagen på nya praktiken, knappt sovit alls i natt. Men det får gå 😁
Jaa, superkul! Jag testade också crossfit för första gången i våras och blev helt såld! Från att aldrig ha tränat på gym till 3 pass i veckan (men nu avbrott pga skada).
 
Jaa, superkul! Jag testade också crossfit för första gången i våras och blev helt såld! Från att aldrig ha tränat på gym till 3 pass i veckan (men nu avbrott pga skada).

Jag älskar variationen, att aldrig veta vad passet ska innehålla. Men även mixen av styrka, gymnastik och kondition.
Sedan är det en träningsform där man utvecklas mycket i början, vilket för mig är en grym boost, det var vad jag behöver för att få in vanan. 😁

Nu börjar jag märka att jag skalar allt mindre och kan hänga med de "gamla rävarna".

Grymt tråkigt med skada 😥 är det pga träningen eller av annan anledning? Jag hade en mild muskelbristning i skuldra/axel innan jul. Så vart låg aktivitet även för mig under december.

Nu är dagens pass gjort. 😃
 
Tränade i förrgår. Både löpning, styrka och så mina stretch- rörlighetsövningar. Kände mig trött och det va segt att springa men sen gjorde jag ännu ett repa pb i bänkpress! Två set på 40kg x 5 reps! Så nöjd! Så nu ska jag nog höja vikten i bänken nästa pass :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 083
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 251
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 139
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 251
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp