Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också ett hemmagym. Bästa investeringen i mig själv/mig och sambon någonsin. Vi har barn också så halva rummet är lekrum och halva är gym. 🙂 vi hade aldrig tränat på det här sättet om vi inte haft gymmet hemma.
Håller med, en grymt bra investering är det!

Jag har i veckan utökat hemmagymmet med tyngre hantlar, så nu har jag 4, 6, 8, 10, 15, 17.5, 20 och 22 kg tillgängliga. Nu har jag att jobba med ett bra tag innan jag behöver utöka😅!

(Plus att en liten fågel viskat i mitt öra att jag kan se fram emot att få ett par 12.5 kg
I födelsedagspresent 😁!)
6C9BE8CC-C7AF-4115-A52A-9948F0315890.jpeg
 
23.2 avklarad.

Som väntat kom väggen för efter shuttleruns och burpeepullup. 3 vändor +2 pullups på 15min. Alltså..

5 burpeepullup
10 shuttlerun

10 burpeepullup
10 shuttlerun

15 burpeepullup
10 shuttlerun

2 burpeepullup

Sedan direkt på maxlyft i thrusters, TC 5min. Jag var för försiktig i början. Startade på 35kg, borde börjat på 40. Men kom till 49.5kg och det var det lättaste av de lyften. Så med någon minut till hade jag kunnat öka något kg till.

Jag känner mig ändå nöjd 🙂🏋🏻‍♀️
 
Har haft en hemsk dag överlag, det började redan igår. Så jag avbokade faktiskt det tilltänkta intensiv passet på gymmet och har istället promenerat 3 tim ( uppdelat på två turer)... Imorgon ska jag prova yoga för först gången. Känner mig inte jättepepp på det men det är väl perfekt att introducera när ryggen ändå vill ta det lugnt. Och jag har nu hört från läkare och fler att jag måste lära mig att andas, slappna av och gärna meditera. Så ja, jag måste väl...
 
Och jag fick ge upp open, och mycket annan träning för en tid framöver.

Var på ultraljud förra veckan och det var skräpigare i axeln än jag hade hoppats… bland annat två partiella rupturer så ingen belastning alls på axel eller biceps kommande veckorna.
 
Jag skippade träningen under veckan i Sverige, precis som planerat, och det kändes lite lättare efter att jag pyst ur mig här. Prioriterade långa promenader längs stranden både med och utan föräldrasällskap istället, och kände att det nog var viktigare än alla träningspass i världen faktiskt.

Nu är jag hemma igen och ser fram emot att lägga lite extra krut på träning under de 2,5 veckor som kvarstår innan vi drar iväg på bröllopsresa i en månad. Det börjar dock dåligt med huvudvärk och illamående som plågat mig sedan igår, fattar inte vad det beror på. Det blir marginellt bättre när jag äter, och det känns betydligt bättre på förmiddagarna än eftermiddagarna, men överlag verkar varken vatten, sömn, värktabletter, koffein eller socker hjälpa.

Ja ja, jag lyckades ta mig iväg till gymmet på lunchrasten för ett litet överkroppspass i alla fall. På grund av nämnda omständigheter blev det inget att skriva hem om direkt, och jag fick bryta sista setet eftersom kroppen protesterade för mycket, men musklerna känns ganska trötta såhär i efterhand och huvudsaken är att jag i alla fall gjorde något. Ska vila från både jobb och annat resten av dagen så hoppas jag att vara back on track imorgon!
 
Och jag fick ge upp open, och mycket annan träning för en tid framöver.

Var på ultraljud förra veckan och det var skräpigare i axeln än jag hade hoppats… bland annat två partiella rupturer så ingen belastning alls på axel eller biceps kommande veckorna.
Men nej vad drygt! Är det samma skada som du dragits med ganska länge nu? Hur fick du den, crossfit?
 
Jag behöver hjälp!
Inte helt träningsrelaterat kanske, men delvis.

Träningen har gett mig väldigt breda axlar. Nu är jag bjuden på 3 bröllop i sommar. Vilken modell på klänning det bra ut med breda axlar? 🙈
 
Och jag fick ge upp open, och mycket annan träning för en tid framöver.

Var på ultraljud förra veckan och det var skräpigare i axeln än jag hade hoppats… bland annat två partiella rupturer så ingen belastning alls på axel eller biceps kommande veckorna.
Så jävla tråkigt! Vi kan sura ihop.. tog av gipset i fredags, inte alls bra eller ens lite bättre.. har fått tid till ortopeden om TVÅ VECKOR.. det är snart 6v sen jag skadade mig.. 😳😡

Krya på dig!
 
Provade yoga tidigare idag. Som jag misstänkte var det svårt att fokusera, men samtidigt måste man ju hänga med så man måste ju fokusera... andningen hann jag aldrig få till om jag samtidigt skulle fokusera på övningarna. Jag är hopplös på koordination överlag.
Så, vi får väl se. Jag tycker träning med lite mer fart är roligare. Tyckte aldrig om pilates heller trots att jag gav det 1-2 år. Men detta anses ju vara grund till hälsa så vad gör man inte... :up:
 
Jag behöver hjälp!
Inte helt träningsrelaterat kanske, men delvis.

Träningen har gett mig väldigt breda axlar. Nu är jag bjuden på 3 bröllop i sommar. Vilken modell på klänning det bra ut med breda axlar? 🙈
Snabb googling sa detta:
Screenshot_2023-02-28-20-35-55-97_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Jag tänker någon form av breda axelband eller kort tight ärm? Google presenterade många fina modeller när jag sökte på "klänning breda axlar".

Men det absolut viktigaste är att DU gillar klänningen och trivs i den såklart!
 
Jag behöver hjälp!
Inte helt träningsrelaterat kanske, men delvis.

Träningen har gett mig väldigt breda axlar. Nu är jag bjuden på 3 bröllop i sommar. Vilken modell på klänning det bra ut med breda axlar? 🙈
Mitt tips är att gå inte på att du måste ha en massa rysch eller volanger osv runt höften för ”att balansera upp” om du inte gillar den typen av kläder normalt! Alla vill ha på en det….

Jag älskar raglanärm eller en liten holkärm samt hellång ärm med vidd längst ner men inte över axeln (trumpetärm?).

Sedan kan jag även tipsa om bodysmycken, tex långa halsband ner till midjan som går över i ett tunt skärp mm. Har du tex en klänning med en lagom urringning så kan detta halsband/skärp förlänga klänningen och balansera upp :up:
 
Tränade imorse, bra pass! Kör Styrkelabbets helkropp hypertrofi och det är ett väldigt roligt program måste jag säga. Gratis också :angel:

Idag marklyft, bänkpress och en massa annat. Vågade utmana mig själv med vikterna och fick lite fin pump och darrande muskler som belöning :D
 
Tränade imorse, bra pass! Kör Styrkelabbets helkropp hypertrofi och det är ett väldigt roligt program måste jag säga. Gratis också :angel:

Idag marklyft, bänkpress och en massa annat. Vågade utmana mig själv med vikterna och fick lite fin pump och darrande muskler som belöning :D

Åh det programmet är riktigt roligt, funderar på att köra igen när jag är klar med nuvarande program :D
 
Idag har jag varit aktiv. Hundrunda, corepass på gymmet, skidåkning och pga det tråkiga föret blev det bara 1 timme men jag var ju uppvärmd så jag drog iväg på en joggingrunda ca 5 km direkt när jag kom hem. Har behövt skingra tankarna idag så det blev mkt rörelse.

Jag har fortfarande min lilla dröm om att orka genomföra en halvmara i höst. Har kollat på att gå med i nån löpargrupp, typ Runacademy, VarjeSteg, Träningshjälpen och liknande som dyker upp i mitt fb-flöde varje dag. Men jag tränar ju annat än löpning liksom, hur ska man hinna med? Många träningsprogram för maror är ju 4 pass i veckan... jag vill ju inte bara springa, tror inte heller min kropp kommer vilja det. Men kanske skulle jag starta igång ett träningsprogram och se hur det går med lite mer struktur? Och då kanske minska dagarna på gymmet till 1-2/vecka?
 
Jaa gör det! Superkul upplägg, varierat och man får lite av varje :)

Jag körde det programmet ganska mycket med olika variationer innan jag köpte premium, men sen öppnades det upp mer roliga pass bland annat det jag kör nu :D

Har bestämt att starta om det med vissa ändringar, precis som jag gör nu visserligen :rofl:
 
Men nej vad drygt! Är det samma skada som du dragits med ganska länge nu? Hur fick du den, crossfit?

Ja precis, har haft problem till och från under förra året men påbörjade rehab i november.

Enligt sjukgymnasten så borde det varit ett ganska ordentligt ryck som orsakat i alla fall den lite större rupturen i bicepssenan. Men kan inte minnas att det hänt ngt utöver det vanliga, jag ramlade av i vintras men då hade jag ju redan haft ont en längre tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 592
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 968
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 051
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 545
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp