Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
En timme ridning och 20 minuter shettispromenad blev det idag. Ponny skötte sig bra, shettisen bet mig i röven så jag har ett stort blåmärke nu. :arghh::rofl:

Ser det som ett tecken på att jag behövde ta tag i honom. :angel:
 
Blir nog så att jag hoppar träningen (löpintervaller) idag och nöjer mig med morgonpromenaden jag tog i morse. Jag och maken tänkte ta en mysväll med ost och kex och slappa i soffan mer än en timme :love:
 
Kom inte upp i tid för att vara med på morgonpasset idag, sov så himla konstigt inatt. Men kom iväg en timme senare och körde ett eget pass istället.

Värmde upp med hopprep, lättare marklyft och kb-svingar och körde sen en marklyftspyramid med 10-8-6-4-2-1-2-4-6-8-10 repetitioner från 50-90% av 1 RM ca.
Efter marklyften drog jag runt ett sånt där litet gummiband runt knäna och körde höftlyft och sidogång med det.
Avlsutade med militärpressar 5x5.
Tog 1,5 timme typ haha. Men den där marklyftspyramiden tar lång tid när man vilar ordentligt mellan seten :angel:
 
Blev inget gym igår då jag hade så jäkla ont i nacken/skallen så jag åkte raka vägen hem och kraschade i säng efter jobb.. och skrittade ut pålle på eftermiddagen!
Men idag blev det en timme gym på morgonen! Och så red jag ut i dimman 1h med fina pålle! :love:
Förundras varje gång jag möter folk/ryttare/hundar utan reflexer när det är skymning/mörkt/dimma över hur dumma i huvet folk faktiskt är som inte tar på sig reflexer! Jag vill inte vara den som kör på en häst/hund eller människa för den delen bara för att dumhuvet inte orkade ta på reflexer.. :crazy: O_o :meh:
 
Förundras varje gång jag möter folk/ryttare/hundar utan reflexer när det är skymning/mörkt/dimma över hur dumma i huvet folk faktiskt är som inte tar på sig reflexer! Jag vill inte vara den som kör på en häst/hund eller människa för den delen bara för att dumhuvet inte orkade ta på reflexer.. :crazy: O_o :meh:

Vi har ett par såna ryttare här i närheten. Det är samma (väldigt unga tjejer) som rider i folks trädgårdar och på åkermark trots flertalet tillsägningar från husägare/bönder. Mötte dem uppe på 70-vägen häromdan, visserligen med reflexvästar på sig, men hästarna hade inga reflexer och jag kom riktigt nära innan jag såg att de red. Stör ihjäl mig på att varken deras föräldrar eller människan som äger hästarna säger till dem (det hjälper ju tydligen inte att folk i allmänhet säger till dem, för grannen har tjatat på dem om att inte rida i hans åker sen i våras).
 
Känslan när mamma betraktar min sönderbitna rumpa och konstaterar att det är en ju jäkla tur att du inte byter om på jobbet, för hade dina kollegor sett det hade de trott att du blivit misshandlad. Det gör skitont, och är numera svart. Dumma, dumma, elaka häst. :mad::cautious: Ridbyxorna kommer dessutom med största säkerhet ligga emot precis där, så jag avvaktar till imorgon för att se om det blir ridning eller om ponny får nöja sig med en promenad innan jobbet.
 
Det blev en promenad på en timme imorse, av den enkla anledningen att jag då slapp putsa utrustningen efteråt så jag sparade lite tid. Plus i kanten för att det dessutom är bra motion för mig. Hade lite känningar i halsen imorse, hoppas verkligen inte att det utvecklar sig till något mer.
 
Tog en tur på unghästen på lunchen och ikväll hoppas jag hinna ett snabbt intervallpass på löpbandet eftersom det inte blev något igår :)
 
Träff med PT idag. Putsade till mitt PB i mark ytterligare till 115 kg. Försökte även på 120 kg men då var jag helt enkelt för trött. Hade jag satsat på 120 kg direkt vettefan om jag inte fått upp stången, för 115 kg kändes rätt så kontrollerat. :up:

Dängde också till med ett nytt PB i militärpress på 42,5 kg. :up: PT:n fick feeling och fick mig att prova 45 kg också, vilket nästan gick. Fick då prova att pushpressa och då kom 45 kg upp. Försökte även 50 kg men då kom den där tröttheten igen, det ville sig inte. Ändå kul att ha känt på 50 kg, för ett år sedan fanns det inte i min sinnevärld att ens försöka få upp 50 kg ovanför huvudet. :D

Så jag ser tillbaka på 2017 med fina PB i alla lyft, en rätt rejäl volymökning (framförallt andra halvan av året) som kroppen svarat suveränt bra på och har dessutom äntligen hittat den teknik i knäböj som passar mig bäst.

Nu ska jag ta det lite lugnare (ska träna på men inga fler maxningar :p) resten av året men sen så! 2018, here I come! :D
 
Jobbat sista dagen innan jul idag. Nu är jag ledig hela julhelgen. Fy tusan vad skönt! Firade med efterlängtad vinst i hockeyn ikväll (förlåt @Tassetass, vet att du gärna hade sett motsatt resultat). :angel:
 
För tre veckor sen sa jag ju att jag skulle prova att lägga mig på ett litet energiunderskott. Resultatet är -1,5 kg, -1 cm runt midjan, -1 cm runt höften. Förändringen jag gjort är egentligen att minska på skräp. Knappt ätit godis, mer än nån enstaka bit, på tre veckor. Samma sak med andra sötsaker. Låta bli att småäta utan hålla mig till mina sex mål mat per dag (frukost, frukt, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat) och räkna kalorier så jag vet att jag inte proppar i mig onödiga kalorier.
Jag kommer äta vad och hur mycket jag vill nu under jul men sen gå tillbaka till att tänka efter igen.

Idag är det gym som gäller! Ska rida på lunchen och ta unghästen som handhäst.
 
2XU älskar jag på alla sätt och vis! :) Har ett par till löpning och ett par till fotbollen! Sköna, slitstarka och snygga! (och inte genomskinliga!)
Kostar en slant men häromkring brukar stadium outlet ha bra priser på dem emellanåt!

Jag gillar mina 2XU massor - men att det inte är genomskinliga håller jag inte med om :p
Kanske är mina som är tighta... :o
 
Ligger i sängen och borde antingen sova mer eller gå upp. Jobbar till 03 ikväll, så sömn behövs. Känns dock inte som att jag kan sova mer :p

Träningsvärken sen första träningspasset på evigheter känns rejält, men det är rätt gött.
Ska försöka få till ett pass idag innan jobbet med, så jag borde agera och ta tag i dagens alla måsten så jag hinner :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 849
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 708
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 292
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp