Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridit ut en timme på morgonen. Apkallt, men vi överlevde utan att glida runt som bambi. Slipper mer än gärna vintern.
 
För den som eventuellt undrar kan jag glatt meddela att jag mår väldigt mycket bättre och nu sitter på bussen mot flygplatsen för att flyga hem :)

Någon träning har det då rakt inte blivit av den här veckan, men jag mosade ner mina löparskor och ett par ombyten träningskläder i resväskan och tänkte ta ett pass eller två under julvistelsens gång :)
 
Överlevt skatelägret med 1 vurpa igår:up: Det har varit kul att nörda teknik! Jag tror det har trillat ner några polletter när det gäller tyngföverföring och stavteknik.
Plan för veckan:
Måndag-vilodag
Tisdag- Skate med en kompis
Onsdag- En skidtur i elljusspåret, borde nog åka lite klassiskt pga skall vara med på den årliga informella nyårstävlingen om två veckor.
Torsdag- Skidåkning med skidklubbens yngsta barngrupp. Det brukar inte bli så lång sträcka, men mycket balansträning när vi leker kull eller kör någon hinderbana.
Fredag-styrka i någon form
 
Yes, det blev bra fest igår så ingen träning idag! Mått helt ok hela dagen, inte farligt bakis bara trött mest :) Men passar ändå bra med vilodag idag, har klätt gran o julfikat med syster o hennes kille. Kanske åker o tränar på morgonpasset imorgon tänkte jag, får bli en tidig kväll i säng i så fall bara :p
 
Tack för alla glada tillrop. :D

Är rätt nöjd med var det hela är på väg nu. Känner mig rätt sliten idag vilket kanske inte är så konstigt, tre (snudd på) maxlyft på en dag har jag nog aldrig gjort förr. Ska styrketräna lite lätt imorgon, spinning på onsdag och sen ska jag verkligen försöka maxa ut marken.

Böjen, 90 kg (överlag nöjd, hade behövt vara lite mer bestämd bara):


Bänken, 55 kg (det här är andra lyftet på 55 kg, klarade första gången också men då slog jag i ställningen och jag ville få ett lite renare lyft, det är dock inte så tekniskt tjusigt i övrigt):


Marken, 110 kg (här hade jag redan dragit 105 kg som behövdes för mitt mål, därav det något slarviga avslutet):

 
Förra veckan fick jag ihop två styrkepass, ett löpintervallpass, ett långlöppass, sex ridpass och några promenader. Bra vecka :)

Igår sprang jag 7 km på löpbandet och det var längesen jag sprang så långt! Inte sprungit speciellt mycket alls senaste 1,5 åren och när det blir har det blivit halvmilen som mest.

Idag började jag dagen med 15 minuters promenad med vovven. Blir inte så mycket mer idag för jag ska på möte efter jobbet och efter det blir det en lugn kväll :)
 
Inlett veckan med att rida 80 minuter med ponny (mest skritt och lite trav på grund av halkigt/isigt underlag och ponnyätande stenar och stubbar med frost på), men lyckades krascha rakt in i en tvsändning för sydnytt så nu funderar jag på hur jag ska lyckas slå sönder min kusins tv (den enda jag känner som tittar på lokalnyheterna)... :cautious::rofl:

Efter det promenerade jag och lilleman 20 minuter och han var riktigt pigg och framåt idag. :up:
 
Inlett veckan med att rida 80 minuter med ponny (mest skritt och lite trav på grund av halkigt/isigt underlag och ponnyätande stenar och stubbar med frost på), men lyckades krascha rakt in i en tvsändning för sydnytt så nu funderar jag på hur jag ska lyckas slå sönder min kusins tv (den enda jag känner som tittar på lokalnyheterna)... :cautious::rofl:

Efter det promenerade jag och lilleman 20 minuter och han var riktigt pigg och framåt idag. :up:
Ha! Nu ska jag kolla på Sydnytt ikväll! :devil:
 
Funderar lite på hur jag ska lägga upp veckan. Bestämde att jag siktar på sex pass i veckan för ponny, men att fem är okej också om det strular till sig. Den här veckan är det lite frågetecken på imorgon på grund av jobbet och på söndag för att det är julafton. Nu var ponny så pass speedad idag att hon egentligen hade behövt sex pass. Imorgon har jag ingen lunch på jobbet så jag måste äta när jag kommer hem och sen blir det rätt tajt med tid innan det blir mörkt. Å andra sidan är det rätt skönt att inte stressa med att motionera henne på söndag (även om jag tjänar 40 minuter i år som jag tidigare år bara har suttit i bilen). Beslutsångest... :p
 
Fyra långa dagar på jobbet har resulterat i nästan ingen träning alls, men jag har ju inte direkt ett stillasittande jobb så några kalorier har jag väl lyckats förbränna iallafall. Igår lyckades jag dock få till 3 km löpning (eller rätt så långsam jogg kanske är närmare sanningen) mellan jobb, mörker och hämtning hos barnvakt typ. Jag tycker det är svårt att få till träningen nu när det blir mörkt så tidigt.

Kommande vecka blir det mycket jobb men jag hoppas kunna få till 2 hemmapass med kroppsvikt och en kort löptur. Hittar typ inga pass alls på gymmet som passar med mitt schema denna veckan.
 
Hoppar också in som ny i tråden:)

För 2,5år sedan va jag i mitt livs form och sen blev jag gravid, pga slut på ork och motivation så slutade jag träna i v18. Tragiskt nog så förlorade vi vår dotter i fullgången tid och jag kom aldrig igång med träning dels pga sorg och sedan ny graviditet 3mån senare. Nu har jag vår högt älskade son som i skrivande stund sover på min arm. 8mån på tisdag:love:

Nu har jag i alla fall hur som helst äntligen kommit igång med löpningen igen, är uppe i 3löppass/v. 3:e veckan som jag är igång och springer ca 5km/pass ska börja öka till 6-7km nästa vecka hade jag tänkt. Kroppen verkar fixa det galant trots att jag haft stora problem med foglossning.
Tanken är väl att jag ska komma igång med gymmet också men det är uppenbarligen enklare att hiva över sonen till maken och ta en löprunda istället för att packa gymväskan. Men skulle lusten falla på så har jag gymkort som står och tickar:angel:
Vilken resa du har gjort. Grattis till sonen och så ledsamt med dottern. Du är oerhört stark som börjat fokusera på din träning efter allt du har gått igenom. Din prestation behöver verkligen applåderas!
Ett litet tips angående löppassen, kör 3 helt olika pass per vecka och alla i lugnt tempo i början. Ofta är ju konditionen bra men senor och leder behöver verkligen tränas upp först innan man ökar distansen eller farten. Jag skulle kört ett kort pass i skogen, ett ca 5 km lugnt och platt och ett längre men också det lugnt. Efter passen kanske du kan börja med 15 minuter träning med egen kroppsvikt hemma? Så du bygger upp kroppen sakta och grundligt och inte kraschar.
Önskar dig allt gott!
 
I'm back! :p

Hela det här året har varit ganska katastrofalt när det gäller träning och mat och liv i allmänhet faktiskt.

Nu känner jag mig dock mycket taggad och vill komma igång.
Har varit en månad i Nya Zeeland och det var inte bra för hälsan - men för själen var det fantastiskt! Haft det så underbart!

Kom hem i fredags och är fortfarande lite sliten och jetlaggad, men det blir bättre för varje dag.

Har tänkt besöka gymmet om en timme eller två. Börja dra igång lite igen. Ben & mage ska få sig en omgång! :)
 
Välkommen hem @Sleepan! Har gillat typ varenda bild du lagt upp på Insta :D Nya Zealand alltså :love:

Jag körde morgonpasset i boxen igår, frontböj som styrkeövning sen B-delen var:
30 pull-ups
20 boxhopp
10 ryck
20 boxhopp
30 pull-ups

Gjorde 15 kippade pull-ups och sen 15 på låda. Boxhoppen snabbt avverkade och sen lite mer tid på rycken, tog dock inte särskilt tungt där för det var länge sedan jag körde dem och tycker de kan vara lite kluriga, 25 kg fick räcka :p

Idag ser det ut att bli vila, ska ut o gå en promenad innan jobbet bara tänkte jag :) Imorgon siktar jag på 8:30-passet igen :)
 
Välkommen hem @Sleepan! Har gillat typ varenda bild du lagt upp på Insta :D Nya Zealand alltså :love:

Jag körde morgonpasset i boxen igår, frontböj som styrkeövning sen B-delen var:
30 pull-ups
20 boxhopp
10 ryck
20 boxhopp
30 pull-ups

Gjorde 15 kippade pull-ups och sen 15 på låda. Boxhoppen snabbt avverkade och sen lite mer tid på rycken, tog dock inte särskilt tungt där för det var länge sedan jag körde dem och tycker de kan vara lite kluriga, 25 kg fick räcka :p

Idag ser det ut att bli vila, ska ut o gå en promenad innan jobbet bara tänkte jag :) Imorgon siktar jag på 8:30-passet igen :)

Tack! Har känt mig som världens tjatmoster med alla mina bilder, haha. Men där ääär ju så fantastiskt!

Vad härligt det låter med crossfiten! Saknar det som tusan! Så grymt bra träning, och så älskade jag gemenskapen!
 
Julvecka och till helgen kommer jag tillåta mig själv att äta vad och hur mycket jag vill :p Fram tills helgen får det bli som vanligt dock, knappt ätit något onyttigt på hela december. Gällande träning (för både mig och hästarna) så är planen såhär:

Måndag: Blev två promenader med vovven
Tisdag: Ridning + gym + longera unghästen
Onsdag: Morgonpromenad + löpintervaller på bandet
Torsdag: Ridning + longering äldsta hästen + vovvepromenad
Fredag: Ridning (rider äldsta och tar unghästen som handhäst) + gym
Lördag: Ridning x2 (om inte maken tar unghästen) + löpning
Söndag: Vovvepromenad och sen bara ta det lugnt och fira jul :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 760
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 307
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 914
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 677
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp