Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Har känt mig som världens tjatmoster med alla mina bilder, haha. Men där ääär ju så fantastiskt!

Vad härligt det låter med crossfiten! Saknar det som tusan! Så grymt bra träning, och så älskade jag gemenskapen!

Jag tycker verkligen crossfiten är så himla rolig :love: Bra träning där jag verkligen utmanats att lämna min bekvämlighetszon :D Dessutom varierande och just gemenskapen är den där extra komponenten som gör att det blir så himla roligt att gå dit!
Kommer du börja med crossfit igen eller det funkar inte med axeln?
Man får vara lite försiktig med just axlar känns det som i crossfit. Jag har upptäckt att jag har lite instabilitet i höger axel, aldrig haft ont av det innan men om jag kört mycket thrusters/wallballs/push pressar/armhävningar en vecka kan jag känna av det. Så har fått lära mig att ta det lite lugnt på sånt och kanske inte alltid lasta på max-vikt :p

Och för min del hade du kunnat posta mer bilder från NZ, haha :D Vilket var ert favoritställe? Om det går att säga :)
 
Jag tycker verkligen crossfiten är så himla rolig :love: Bra träning där jag verkligen utmanats att lämna min bekvämlighetszon :D Dessutom varierande och just gemenskapen är den där extra komponenten som gör att det blir så himla roligt att gå dit!
Kommer du börja med crossfit igen eller det funkar inte med axeln?
Man får vara lite försiktig med just axlar känns det som i crossfit. Jag har upptäckt att jag har lite instabilitet i höger axel, aldrig haft ont av det innan men om jag kört mycket thrusters/wallballs/push pressar/armhävningar en vecka kan jag känna av det. Så har fått lära mig att ta det lite lugnt på sånt och kanske inte alltid lasta på max-vikt :p

Och för min del hade du kunnat posta mer bilder från NZ, haha :D Vilket var ert favoritställe? Om det går att säga :)

Jag vet faktiskt inte om jag kommer börja igen. Jag skulle gärna göra det, men jag vill komma igång med träningen överlag innan jag tar upp det igen i så fall.
Axeln känns okej nu, och när jag snackade med ena coachen för ett tag sen och då sa han att de inte har lika mycket snatch och så längre, just för att spara på axlar och så. Så det hade nog kunnat funka.

Hm, jag älskar ju hela Nya Zeeland, haha.
Men Sydön är absolut favoritön. Och jag älskar Queenstown. :D
Men det är svårt att säga vad jag gillar mest... :p
 
Välkommen hem @Sleepan! Har gillat typ varenda bild du lagt upp på Insta :D Nya Zealand alltså :love:

Jag körde morgonpasset i boxen igår, frontböj som styrkeövning sen B-delen var:
30 pull-ups
20 boxhopp
10 ryck
20 boxhopp
30 pull-ups

Gjorde 15 kippade pull-ups och sen 15 på låda. Boxhoppen snabbt avverkade och sen lite mer tid på rycken, tog dock inte särskilt tungt där för det var länge sedan jag körde dem och tycker de kan vara lite kluriga, 25 kg fick räcka :p

Idag ser det ut att bli vila, ska ut o gå en promenad innan jobbet bara tänkte jag :) Imorgon siktar jag på 8:30-passet igen :)

Tycker dina pass låter väldigt roliga!:) även om jag av nån anledning själv inte har vågat testa crossfit. Hur långt brukar ett pass vara eller är det olika?

Jag var på gymmet i morse och körde en serie med 15-14-13-12-11 dips, det var såå jobbigt. Sen blev det också lite olika knäböj mellan 50 och 70 kg, utfall med hantlar och plankan. Just nu känns det väldigt roligt att träna och då har jag svårt att lägga in vilodagar fastän jag kanske skulle behöva. Hur många vilodagar kör ni per vecka? Och planerar ni dem i förväg eller vilar ni när ni känner att ni behöver?
 
Tycker dina pass låter väldigt roliga!:) även om jag av nån anledning själv inte har vågat testa crossfit. Hur långt brukar ett pass vara eller är det olika?

Jag var på gymmet i morse och körde en serie med 15-14-13-12-11 dips, det var såå jobbigt. Sen blev det också lite olika knäböj mellan 50 och 70 kg, utfall med hantlar och plankan. Just nu känns det väldigt roligt att träna och då har jag svårt att lägga in vilodagar fastän jag kanske skulle behöva. Hur många vilodagar kör ni per vecka? Och planerar ni dem i förväg eller vilar ni när ni känner att ni behöver?

Det ÄR jättekul så jag tycker såklart du ska testa! Våra pass är oftast 1 h :)

Angående vilodagar så har jag kanske 2 vilodagar/vecka just nu. Fast blir nog mer nu över helgerna kanske.. Brukar inte planera så noga, det brukar bara bli vad det blir beroende på när jag har lust och hur livet ser ut i övrigt (jobbar oregelbundet och pendlar till jobb o gym).
Man kan säkert göra det bättre haha :D
 
Det ÄR jättekul så jag tycker såklart du ska testa! Våra pass är oftast 1 h :)

Angående vilodagar så har jag kanske 2 vilodagar/vecka just nu. Fast blir nog mer nu över helgerna kanske.. Brukar inte planera så noga, det brukar bara bli vad det blir beroende på när jag har lust och hur livet ser ut i övrigt (jobbar oregelbundet och pendlar till jobb o gym).
Man kan säkert göra det bättre haha :D

Jag är nog lite rädd att jag ska vara sämst och att alla ska få stå och vänta på mig:pmen nångång ska jag prova!

Och vad bra, jag kör ungefär samma som du med vila:) ibland blir det inget och ibland lite mer. Men vad som är optimalt vet jag inte!
 
Jag är nog lite rädd att jag ska vara sämst och att alla ska få stå och vänta på mig:pmen nångång ska jag prova!

Och vad bra, jag kör ungefär samma som du med vila:) ibland blir det inget och ibland lite mer. Men vad som är optimalt vet jag inte!

Det behöver du verkligen inte oroa dig för! Seriöst alltså, har iaf aldrig känt så. Om passet ens är upplagt så att någon kan bli "sist" så brukar det bara resultera i desto mer hejarop och pepp från de som är klara och att alla tycker man är asgrym som kämpar på in i det sista :)

Jag tänker lite att så länge man känner sig utvilad borde det ju vara lugnt. Ibland när jag varit riktigt träningspepp har jag kanske vilat för lite men det brukar kännas i kroppen tycker jag, att man känner sig sliten. Så, så länge du känner dig bra är det nog bra! :p
 
Min sjuka håller i sig. Nu hosta. En jäkla rethosta som på dagarna är under kontroll men på kvällarna halvt oregerlig. Idag fick jag i alla fall bevis på att träningsvila är en bra idé: jag sprang typ 200 m till bussen och var fruktansvärt andfådd efteråt. SÅ snabbt tappar man inte konditionen liksom ;)

I övrigt trött, halvt om halvt livskris (jobb/yrkesrelaterat, vad fan ska jag göra med mitt liv, vad sjutton ska jag jobba med etc) och bara tre arbetsdagar kvar innan ledighet. Ledsen för att jag inte tränar men jag har ändå ingen ork. Plus den jäkla hostan då. Inte så upphetsande.
 
Min sjuka håller i sig. Nu hosta. En jäkla rethosta som på dagarna är under kontroll men på kvällarna halvt oregerlig. Idag fick jag i alla fall bevis på att träningsvila är en bra idé: jag sprang typ 200 m till bussen och var fruktansvärt andfådd efteråt. SÅ snabbt tappar man inte konditionen liksom ;)

I övrigt trött, halvt om halvt livskris (jobb/yrkesrelaterat, vad fan ska jag göra med mitt liv, vad sjutton ska jag jobba med etc) och bara tre arbetsdagar kvar innan ledighet. Ledsen för att jag inte tränar men jag har ändå ingen ork. Plus den jäkla hostan då. Inte så upphetsande.

Usch låter inte kul du :down: Men som du själv beskriver; självklart ska du vila från träning när du inte ens kan springa till bussen utan att bli ansträngd! Krya på dig!
Livskris är heller ingen kul grej och går väl över det med men kanske inte lika snabbt som förkylningen.. Men vad underbart med ledighet, är det över hela jul/nyår?
 
Usch låter inte kul du :down: Men som du själv beskriver; självklart ska du vila från träning när du inte ens kan springa till bussen utan att bli ansträngd! Krya på dig!
Livskris är heller ingen kul grej och går väl över det med men kanske inte lika snabbt som förkylningen.. Men vad underbart med ledighet, är det över hela jul/nyår?

Tack :) Ja, livskrisen går över. Känner mig samtidigt dum med ett sånt i-landsproblem, inte minst för att jag helst av allt vill stoppa huvudet i sanden och hoppas på att jag magiskt får ett jätteroligt jobb i rätt stad med bra kollegor. Skärpning liksom, allt serveras inte på silverfat.

Ja, jag går hem fredag och sen börjar jag jobba igen 8 januari :) Ser fram emot det så fruktansvärt mycket!
 
Har gått typ 8-9 km på vägar som till största delen ser ut så här idag. Jag är seriöst trött i fötterna och har snudd på haft krampkänning emellanåt för jag har spänt mig så förbannat. (Mina dra-på-broddar är trasiga och mina Icebugs är... Nånstans. :D Måste leta rätt på dem...).
 
Min sjuka håller i sig. Nu hosta. En jäkla rethosta som på dagarna är under kontroll men på kvällarna halvt oregerlig. Idag fick jag i alla fall bevis på att träningsvila är en bra idé: jag sprang typ 200 m till bussen och var fruktansvärt andfådd efteråt. SÅ snabbt tappar man inte konditionen liksom ;)

I övrigt trött, halvt om halvt livskris (jobb/yrkesrelaterat, vad fan ska jag göra med mitt liv, vad sjutton ska jag jobba med etc) och bara tre arbetsdagar kvar innan ledighet. Ledsen för att jag inte tränar men jag har ändå ingen ork. Plus den jäkla hostan då. Inte så upphetsande.

Angående rethostan: Nipaxon. :up:

När det gäller livskrisen så kan jag säga att jag kan relatera. Jag hade liknande känslor när jag själv var nära väggen, när jag insåg att det var dags att liksom ta nästa steg. För mig var det studier, men den biten har du ju redan klarat av.

Är det bara jobbet som tynger dig när det gäller livskrisen? Jag förstår att exempelvis pendlingen gör att många delar av livet tar stryk, eftersom det blir ont om både tid och ork. Men om man bortser från det, är det något mer som gnager? Jag tänker saker som huset (som ni väl hyr men vill köpa?) eller det här med att skaffa barn (om det är något ni vill göra)? Träningen vet jag ju är viktig för dig och nu funkar det inte heller, men har du någon annan aktivitet som är DU som du har möjlighet att hålla igång? Ridning, t.ex.? Jag kan tänka mig att man lätt tappar lite av sin identitet när man inte längre är student och jobbet liksom sköljer över en och man har svårt att hitta sig själv i den nya situationen.

Tack :) Ja, livskrisen går över. Känner mig samtidigt dum med ett sånt i-landsproblem, inte minst för att jag helst av allt vill stoppa huvudet i sanden och hoppas på att jag magiskt får ett jätteroligt jobb i rätt stad med bra kollegor. Skärpning liksom, allt serveras inte på silverfat.

Ja, jag går hem fredag och sen börjar jag jobba igen 8 januari :) Ser fram emot det så fruktansvärt mycket!

Hoppas verkligen att du kan njuta av ledigheten och släppa ner axlarna. Jag har varit ledig ett par veckor nu och det är SÅ skönt att känna de senaste årens stress och press rinna av mig.
 
@zassoo, Det som @Tassetass skriver är som vanligt riktigt bra och läsvärt! :bow: Pendlade du inte långt till och från jobbet? Jag vet hur skönt jag tyckte det var när jag slapp pendla till stallet, och då hade jag egentligen inte stört mig jättemycket på det innan, mer än vid vinterväglag eftersom jag hatar att köra bil när det är halt. Pendling kan ta död på den mest entusiastiska. Jag kan också relatera till det Tassen skriver om att identiteten kraschar lite när man börjar jobba efter lång tid i skolan och känslan av att inte hinna med någonting mer än att jobba. I våras hade jag nästan panik, och då var det ändå ljust om kvällarna och gick att rida ändå, plus att medryttarna tog shettisen riktigt mycket av samma anledning. Jag tänker på dig i alla fall, känner att jag egentligen inte har så mycket att tillföra mer än att jag känt samma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 849
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 708
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 284
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp