Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att igår eftermiddag ha råkat radera ca 7 timmars jobb bortom all räddning (hej överbelastad stresshjärna!) kastade jag ut allt vad hälsosamt ätande heter och tröstade mig med pizza, vin och en kanelbulle medan jag jobbade fram till midnatt för att komma ikapp. Jag tror aldrig att jag har varit så frustrerad och arg på mig själv i hela mitt liv. :arghh:

Dagens dag fortsatte i stressens tecken, men jag gav mig i alla fall iväg på crossfit på lunchen för att få andas lite. Tyvärr var det ett riktigt dåligt pass både sett till upplägg och till min egen prestation - jag kände inte att det gav mig någonting överhuvudtaget! Märkliga övningar som jag aldrig riktigt fick kläm på, och väldigt låg intensitet. Jag som ville svettas och känna mig lite levande! Men jag kom i alla fall iväg och såg något annat än kontoret för en timme eller så ;)

Det kommer nog att få bli veckans enda träningspass tror jag, jag hinner inte mer. Men jag kan i alla fall konstatera att det blev totalt 15 pass i april vilket jag känner mig väldigt nöjd med! :)
 
Hungrig och sugen precis hela tiden. Känns som om magen är bottenlös.
Samtidigt har jag noll energi och varje motionspass går på rent stön.
 
Efter att igår eftermiddag ha råkat radera ca 7 timmars jobb bortom all räddning (hej överbelastad stresshjärna!) kastade jag ut allt vad hälsosamt ätande heter och tröstade mig med pizza, vin och en kanelbulle medan jag jobbade fram till midnatt för att komma ikapp. Jag tror aldrig att jag har varit så frustrerad och arg på mig själv i hela mitt liv. :arghh:

Dagens dag fortsatte i stressens tecken, men jag gav mig i alla fall iväg på crossfit på lunchen för att få andas lite. Tyvärr var det ett riktigt dåligt pass både sett till upplägg och till min egen prestation - jag kände inte att det gav mig någonting överhuvudtaget! Märkliga övningar som jag aldrig riktigt fick kläm på, och väldigt låg intensitet. Jag som ville svettas och känna mig lite levande! Men jag kom i alla fall iväg och såg något annat än kontoret för en timme eller så ;)

Det kommer nog att få bli veckans enda träningspass tror jag, jag hinner inte mer. Men jag kan i alla fall konstatera att det blev totalt 15 pass i april vilket jag känner mig väldigt nöjd med! :)

Hoppas det blir bättre på jobbet snart :/ Och det känns som att tuff/prestationsinriktad träning kanske inte är det bästa valet när du är så stressad? Ta hand om dig!
 
Blev ingen promenad till och från svärföräldrarna igår. Hade ingen lust att gå ut i regnet :p Så igår blev det ridning bara.

Idag tänkte jag springa på lunchen, promenera när dottern rider efter middagen och gymma med maken ikväll :p Brukar inte träna två ggr samma dag men fick ett infall att springa på lunchen så då får det bli så när det är så fint väder ute :)
 
Veckans träning hittills:

I måndags gick jag ut och gjorde tre arbetsset (8 reps per set) militärpress, klart på en kvart typ :D

I onsdags körde jag pass 2 vecka 1 på marklyft mambo. Pausmark är tungt! Även good mornings och stångrodd. Vad gäller stångrodd fokuserar jag på kontroll och teknik, vänster skulderblad har nämligen en tendens att fara omkring vilket inte känns speciellt gynnsamt. Låga vikter således.

Igår löpning på friskvårdstimmen. 5 km uppdelat i 6x750 m löpning. Ganska lugnt tempo för att orka. Motvind och skavsår (dåliga strumpor) men jättehärligt vårväder.

Idag blir det lugnt men imorgon tror jag att syrran och jag ska gå på militärträning igen :)
 
Hoppas det blir bättre på jobbet snart :/ Och det känns som att tuff/prestationsinriktad träning kanske inte är det bästa valet när du är så stressad? Ta hand om dig!
Nä, kanske inte. Jag känner mest att jag skulle behöva avreagera mig lite genom att köra någon slags aggressiv/intensiv träning som får mig att tänka på allt annat än jobbet, och så vill jag åt det där härliga endorfinpåslaget som man får efter ett tufft pass. Men jo, ser man det från den andra sidan så skulle jag nog mest behöva yoga eller någon annan avstressande träning. Tänker mig en lång promenad i naturen under helgen, alltid något! :)
Gläds med er som tränar, själv är jag bara bitter... :p

Dag åtta med förkylning nu...
Usch, krya krya!
 
Här blev det 70 minuter ridning på övernervös häst som hoppade åt sidan och hittade inbillade faror 80% av ridturen idag, trist när alla andra förutsättningar var bra. De resterande 20% (sista biten hem) var i alla fall bra.

Körde mitt egenkomponerade helkroppspass efter stallet. 30 sekunder med burpees var så galet mycket enklare än att göra 20 stycken på raken, och jag tycker faktiskt att jag fick till ett bra pass som tränade alla olika muskelgrupper. :up:
 
25 min lunchlöpning, 40 min promenad och 40 min gym (knäböj och skivstångsrodd) igår :p

Idag började jag dagen med att rida båda hästarna. Börjat rensa det satans ogräset i grusgången och nu ska vi hämta ut den sista veden ur skogen innan vi ska iväg på kalas. Fortsätter greja ikväll :)
 
Check på militärträning! :) Fick gå själv för syrran bangade. Men det gick kanonbra ändå, superhärligt gäng som välkomnar alla!

75 minuter var passet, superjobbigt såklart :D Vi fick i uppgift att hjälpas åt att släpa med oss en stor ryggsäck hela passet. Kruxet var bara att ryggsäcken var fullpackad med vatten, typ en 20-liters dunk plus extra vattenflaskor, så den var sviiiintung! Vi fick heller inte bära den som en ryggsäck utan två personer fick hjälpas åt att bära den mellan sig och så bytte man så ofta man ville så att nästa par fick ta över.

Vi sprang massor, vi släpade ryggsäcken, vi gick skottkärra baklänges upp för en lång flack stentrappa, vi gick krabbgång uppför en brant backe med fötterna först, vi ålade tillsammans, i en kedja där man höll i fötterna, nedför en backe. Ja, massor med olika grejer som jag knappt kommer ihåg :laugh:

Enda negativa är att jag slog i knät i stentrappan, min skottkärrekompis råkade släppa mig lite långt från marken :idea: så det är rätt ömt just nu och blir väl ett tjusigt blåmärke. Men lär inte vara värre än så, jag hade inte det minsta ont efteråt men haltar lite lätt nu när jag suttit still en stund.

Mycket bra start på lördagen i alla fall! :banana:
 
Här har det också varit en fin förmiddag, med 90 minuter ridning i skogen och längs stranden. Jag hade tänkt visa er ett foto av våra ridvägsmiljöer, men tydligen tycker Buke nu för tiden att även formatet på mobilbilderna var för stort, så det sket sig.
 
Check på militärträning! :) Fick gå själv för syrran bangade. Men det gick kanonbra ändå, superhärligt gäng som välkomnar alla!

75 minuter var passet, superjobbigt såklart :D Vi fick i uppgift att hjälpas åt att släpa med oss en stor ryggsäck hela passet. Kruxet var bara att ryggsäcken var fullpackad med vatten, typ en 20-liters dunk plus extra vattenflaskor, så den var sviiiintung! Vi fick heller inte bära den som en ryggsäck utan två personer fick hjälpas åt att bära den mellan sig och så bytte man så ofta man ville så att nästa par fick ta över.

Vi sprang massor, vi släpade ryggsäcken, vi gick skottkärra baklänges upp för en lång flack stentrappa, vi gick krabbgång uppför en brant backe med fötterna först, vi ålade tillsammans, i en kedja där man höll i fötterna, nedför en backe. Ja, massor med olika grejer som jag knappt kommer ihåg :laugh:

Enda negativa är att jag slog i knät i stentrappan, min skottkärrekompis råkade släppa mig lite långt från marken :idea: så det är rätt ömt just nu och blir väl ett tjusigt blåmärke. Men lär inte vara värre än så, jag hade inte det minsta ont efteråt men haltar lite lätt nu när jag suttit still en stund.

Mycket bra start på lördagen i alla fall! :banana:
Vad härligt kreativa de verkar vara med övningar på det där militärstället! Hur funkar det, kan man betala per gång bara eller är det tänkt att man ska gå mer regelbundet? De har någon slags militärträning här i vår park varje lördagsmorgon vet jag, men där verkar det som att man måste skriva upp sig på en hel månad åt gången...
Här har det också varit en fin förmiddag, med 90 minuter ridning i skogen och längs stranden. Jag hade tänkt visa er ett foto av våra ridvägsmiljöer, men tydligen tycker Buke nu för tiden att även formatet på mobilbilderna var för stort, så det sket sig.
Vad trist, hade varit kul att se! Jag har inte märkt av några problem, men hoppas att det fixar till sig snart :)
 
Jag hade tänkt passa på att träna ett pass imorgon förmiddag eftersom det är röd dag här imorgon, men både halsont och förkylningsblåsa har smugit sig på under eftermiddagens gång. Inte så konstigt kanske med tanke på hur jag har levt de senaste veckorna, men så jäkla typiskt!

Jag hoppas på att känna mig bättre efter en natts riktigt god sömn, och om inte annat så kanske jag kan träna på tisdag i alla fall. Jag trivdes inte alls med förra veckans brist på träning, så jag skulle verkligen vilja få till de där tre passen nu i veckan som kommer! Men kroppen får styra, naturligtvis. Och ja, till viss del även jobbet...:meh:
 
Vad härligt kreativa de verkar vara med övningar på det där militärstället! Hur funkar det, kan man betala per gång bara eller är det tänkt att man ska gå mer regelbundet? De har någon slags militärträning här i vår park varje lördagsmorgon vet jag, men där verkar det som att man måste skriva upp sig på en hel månad åt gången...

Jobbigt kreativa :D Haha fick en jäkla träningsvärk!

Tanken är väl att man ska gå regelbundet, de kör tre gånger i veckan året runt och alltid utomhus. Men jag har köpt ett 10-kort, så jag ska gå 10 gånger inom ett halvår. Det kändes högst rimligt att få till! :)
 
Check på militärträning! :) Fick gå själv för syrran bangade. Men det gick kanonbra ändå, superhärligt gäng som välkomnar alla!

75 minuter var passet, superjobbigt såklart :D Vi fick i uppgift att hjälpas åt att släpa med oss en stor ryggsäck hela passet. Kruxet var bara att ryggsäcken var fullpackad med vatten, typ en 20-liters dunk plus extra vattenflaskor, så den var sviiiintung! Vi fick heller inte bära den som en ryggsäck utan två personer fick hjälpas åt att bära den mellan sig och så bytte man så ofta man ville så att nästa par fick ta över.

Vi sprang massor, vi släpade ryggsäcken, vi gick skottkärra baklänges upp för en lång flack stentrappa, vi gick krabbgång uppför en brant backe med fötterna först, vi ålade tillsammans, i en kedja där man höll i fötterna, nedför en backe. Ja, massor med olika grejer som jag knappt kommer ihåg :laugh:

Enda negativa är att jag slog i knät i stentrappan, min skottkärrekompis råkade släppa mig lite långt från marken :idea: så det är rätt ömt just nu och blir väl ett tjusigt blåmärke. Men lär inte vara värre än så, jag hade inte det minsta ont efteråt men haltar lite lätt nu när jag suttit still en stund.

Mycket bra start på lördagen i alla fall! :banana:

Härlig läsning!

Hade varit kul att prova något sånt där, men jag tror att det är mer än vad mina händer klarar av. Vill ju inte gärna tappa någon för att händerna börjar krampa.

Jag är för övrigt fortfarande ”morgonförkyld”, men i helgen har jag kunnat hålla igång vettigt under dagen. I lördags hjälpte jag svärföräldrarna i deras trädgård mellan typ 10 och 19 och igår blev det också en heldag där ute men med lite mer blandad kompott.

Idag är planen att använda mig av jobbets friskvårdstimme och köra ett ganska lätt överkroppspass. Längtar!!
 
Ridit fyra pass, grejjat färdigt veden, snickrat, lekt, varit på barnkalas och haft det allmänt jäkligt gött den här helgen :love: Hade tänkt gymma igår men valde att snickra färdigt istället. Jag hade ändå redan gjort mina två styrkepass och två löppass så det gjorde inget :)

Idag efter jobbet ska vi greja ute i trädgården. Vi måste börja klippa gräsmattan.... Vill göra lite fint med blommor också så kanske köper med det. Sen får det nog bli en kvällspromenad med hunden också :)
 
Summerar förra veckan med
Måndag - en timme ridning, 30 minuter tömkörning och helkroppsprogram.
Tisdag - 80 minuter ridning, medryttarna tömkörde shettisen.
Onsdag - en timme promenad med ponny, core.
Torsdag - 40 minuter promenad med shettisen.
Fredag - 70 minuter ridning, helkroppsprogram, ett annat än på måndagen.
Lördag - 90 minuter ridning.
Söndag - en timme ridning, medryttaren ridit shettisen.
 
Näpp, det blir ingen träning idag inte! Även denna lediga dag bjuder på strålande sol och 20 grader, så jag ska snart avsluta Projekt Storstädning, plocka fram en sommarklänning och gå och köpa mig en rejäl glass på en nyöppnad glassbar här i kvarteret. Glasslunch är en av de bästa sakerna jag vet :D Sedan blir det grillning och cider i parken resten av dagen. ÅH vad jag älskar vädergudarna ibland! :love: :love: :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 466
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 383
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 361
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 019
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp