Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hann med nöd och näppe till sista crossfit-passet idag, efter ännu lite övertid på jobbet. Vi började med 3 varv av:

1 min pull ups i ringar (här fokuserade jag på negativa)
1 min handstående mot väggen
1 min vanliga pull ups (jag fixade typ 3)
1 min fällkniven

Sedan 4 varv av:

150 m rodd
250 m löpning
15 burpees (jag skalade ner till 10 eftersom jag inte känner för att dö riktigt än)

Det var blodsmak och illamående redan halvvägs genom varv 2 kan jag säga, fy satan vad jobbigt det var! Hatar hatar hatar konditionsträning! Så det är ju bra att någon "tvingar" mig... :p

Nu blir det två vilodagar med fokus jobb och sen tänkte jag träna igen på fredag! :)
 
Fler och rejäla mellanmål tror jag på! Sedan tänker jag att du kanske kan börja med lite lätt styrketräning (sådant som går att göra hemma alltså) också, för att bygga muskler? Det lär ju också hjälpa dig att gå upp i vikt lite grann, på ett hälsosamt sätt.

Det kan vara mellanmål som är grejen!
Styrketräning skulle jag absolut kunna köra hemma :up: Jag sitter ju vid en dator hela dagarna, så rygg och skuldror skulle ju behöva stärkas upp. Jag jobbar rätt mycket hemma i trädgården, gräver osv, men det hade nog inte varit fel med lite mer regelrätt styrketräning. Tack!
 
Igår var det premiär för bänkpress på hemmabänken! :D Hör och häpna följde maken med frivilligt och provade att bänka han också :) Jag vågar inte hoppas att han kommer fortsätta men man får vara glad för det lilla ;)

Det var nog drygt ett halvår sen jag bänkade över huvud taget och ett år sen jag bänkade mer ”seriöst” eller vad man ska säga. Även om jag inte har gjort det sådär supermycket alls. I alla fall så jobbade jag mig upp till 2x4 repetitioner på 35 kg, det kändes lagom som prova på efter uppehållet :)
 
Fler och rejäla mellanmål tror jag på! Sedan tänker jag att du kanske kan börja med lite lätt styrketräning (sådant som går att göra hemma alltså) också, för att bygga muskler? Det lär ju också hjälpa dig att gå upp i vikt lite grann, på ett hälsosamt sätt.

Vad härligt det låter! Fast jag läste först "drog ut sängen" och fick fundera ett par varv innan jag insåg vad det stod. Yes, jag är trött! :angel:

Haha det hade varit ännu jobbigare att dra ut sängen än skivstången :rofl:
 
Jag ska försöka bli bättre på att köra mer core, men det är så tråkigt :p Har läst en del om att springa halvmaraton och många rekommenderar just mer fokus på core för att bli stark och stabil för att orka springa under så pass lång tid. Jag behöver helt klart bli starkare och får nog ta tag i mig själv....
 
Jag ska försöka bli bättre på att köra mer core, men det är så tråkigt :p Har läst en del om att springa halvmaraton och många rekommenderar just mer fokus på core för att bli stark och stabil för att orka springa under så pass lång tid. Jag behöver helt klart bli starkare och får nog ta tag i mig själv....
Samma här! Jag hatar core-träning eftersom jag tycker det är tråkigt och inte hjälper med något, men det gör det ju naturligtvis. Nu sedan jag börjat med crossfit har jag verkligen fått kvitto på hur svag jag är i framförallt magmusklerna - jag har träningsvärk där efter nästan varenda pass :angel:
 
Samma här! Jag hatar core-träning eftersom jag tycker det är tråkigt och inte hjälper med något, men det gör det ju naturligtvis. Nu sedan jag börjat med crossfit har jag verkligen fått kvitto på hur svag jag är i framförallt magmusklerna - jag har träningsvärk där efter nästan varenda pass :angel:

Ja och jag har ju fött barn två ggr och skulle verkligen behöva lägga lite mer tid på mina coremuskler! Men det är ju bajstråkigt :p
 
Högsommarvärme även idag så det blev bara 20 min promenad med hunden på lunchen för hon dör annars. Jag ligger i solen i bikini och mår gött resten av rasten istället :D
 
Här blev det två promenader på förmiddagen, en med varje häst. En timme med stora och en halvtimme med lilleman, som givetvis passade på att ta sig ett ordentligt smakprov på mig. :cautious:
 
Jag var ute och sprang i värmen på friskvårdstimmen idag :) Intervaller 10x1 minut med gåvila 1 min. Jag sprang riktigt fort i intervallerna, kanske en aning för fort eftersom jag efter den sjunde intervallen var tvungen att ta några minuters ståvila :p Andningen blev lite för ansträngd så jag tog en extra paus, sen körde jag på de tre sista intervallerna med samma intensitet. Riktigt nöjd! :up:

Ännu mer nöjd är jag att det redan är helg :D
 
Vi har också tagit helg nu :D
Röd dag idag, klämdag imorgon som också är ledig :D
Amen lägg av! Klämdagar (tillsammans med semesterersättning) kan vara en av de lyxigaste svenska företeelserna jag vet, folk här borta bara skrattar när jag berättar om dem! Ni kan få göra lite jobb åt mig ifall ni vill? Jag har så det räcker och blir över! :D
 
Jag börjar bli nervös på riktigt nu. Innan har jag bara varit chockad att jag ens fick jobbet, och nojat om hästarna, men nu är jag nervös för själva jobbet. Det är så långt från att sitta och vantrivas i kassan som jag gjorde sista månaderna i butiken, det är ett "riktigt" jobb (nu menar jag inte att inte butiken var ett riktigt jobb, men det krävde inte speciellt mycket av mig och blev något fel var det inte hela världen) och det är länge sen jag gick ut utbildningen så de teoretiska kunskaperna ligger också en bit bort i tiden. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 844
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 131
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 958
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp