Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en varning på telefonen för extremt höga pollenhalter idag. Det stämmer, kan jag meddela.

MVH Stendöd
 
5 jäkligt varma kilometrar sprungna på lunchen! :)

Nu blir det ingen mer träning denna veckan mer än en hel del ridning på ridlägret och brännboll :p
 
Trotsade förkylningen from hell genom att promenera en halvtimme med ponny och tömköra shettisen en halvtimme efter jobbet igår. Straffet kom idag, för förkylningen är hundra gånger värre idag. Vi har haft utbildning på jobbet på förmiddagen, så jag kände mig piskad att gå, men är rätt osugen på att stanna nu. Två timmar kvar innan jag kan gå hem. Hatar när näsan rinner och man bara känner sig allmänt risig utan att vara tillräckligt sjuk för att stanna hemma. Hoppas på ett mirakel så jag orkar rida en sväng ikväll.
 
När man är sur och trött och ledsen och vill äta hela världen, eller åtminstone bita huvudet av allt och alla och inte fattar varför och sen bara...
 

Bifogade filer

  • 8787F19B-FB60-4145-9667-A3C5A405FF86.jpeg
    8787F19B-FB60-4145-9667-A3C5A405FF86.jpeg
    27,9 KB · Visningar: 18
Hoppas er frånvaro i tråden har roligare anledningar än min. Jag har råkat ut för en riktig mansförkylning och snorar mig igenom dagarna på jobbet. Hade verkligen önskat att få jobba hemma i såna här fall, jag är definitivt pigg nog att jobba men känner mindre för att vara social och trevlig, särskilt mot kollegan som är så jobbig.

Nåväl, både tisdag och onsdag har bjudit på varsin promenad på en timme med ponny. Känns som den nivån är rätt lagom just nu. Hade planer på att åka och köpa träningsredskap idag, men har kommit fram till att räkningarna den här månaden blev alldeles för dyra. Funderar på att avvakta och hålla igång hästar och kondition fram till semestern (två veckor till) och sen köpa det då, för då är inte nästa lön alltför långt borta.
 
Jag har inte gjort så mycket sen jag sprang i tisdags. Igår var det stormöte och sommarparty med kollegorna så jag är lite seg idag :) Har dock jobbat lite och nu ska jag hoppa in i traktorn och vända hö. Ikväll börjar ridlägret :banana: Så helgen går i hästar, ridning, vänner, god mat, vin och hökörning :D
 
Hoppas er frånvaro i tråden har roligare anledningar än min.
Om pollenallergi och värmebölja räknas som "roligare" så ja!

Tänker inte ens försöka träna i det här tillståndet (32 grader och en sjujäkla massa pollen ute just nu), utan satsar istället på mycket glass och diverse svalkande drycker. Bara att jobba är ansträngning nog.

Imorgon ska det dock gå ner till 25 grader, så då hoppas jag kunna komma iväg på ett åtminstone relativt njutbart crossfit-pass på kvällen. Men det är definitivt negativt med crossfit istället för vanligt gym när det är såhär; crossfit-gymmet är i en gammal lagerlokal med minimal ventilation medan mitt gamla vanliga gym hade en väldigt trevlig luftkonditionering...
 
Om pollenallergi och värmebölja räknas som "roligare" så ja!

Tänker inte ens försöka träna i det här tillståndet (32 grader och en sjujäkla massa pollen ute just nu), utan satsar istället på mycket glass och diverse svalkande drycker. Bara att jobba är ansträngning nog.

Imorgon ska det dock gå ner till 25 grader, så då hoppas jag kunna komma iväg på ett åtminstone relativt njutbart crossfit-pass på kvällen. Men det är definitivt negativt med crossfit istället för vanligt gym när det är såhär; crossfit-gymmet är i en gammal lagerlokal med minimal ventilation medan mitt gamla vanliga gym hade en väldigt trevlig luftkonditionering...

Alltså, det där känns ungefär lika illa som förkylning, faktiskt.
 
Medryttarna har ridit lilleman idag (älskar sommaelivslediga barn!) så ponny får vilodag och jag ska kurera min förkylning. Min kollega kommenterade att jag ändå verkade hyfsat pigg, eftersom jag är lite Karlsson på taket hemma (ni vet, jag är vääääärldens sjuuuuuukaste) så kändes det bra att jag tydligen kan kammuflera mitt förfall bland folk
 
Känslan när man släpar sig till gymmet, tung i kroppen och så känns kroppen stark när man börjar, den är härlig.
Brukar alltid träna på morgonen men gymmet har öppet sent tis och tors och jag tog mig inte ur sängen i tid för utemotion.
 
Hela Gävle är klibbigt :arghh: 30 grader varmt, jag har intagit horisontalläge i soffan med en mojito i handen och inväntar åskoväder. Har plockat fram hantlar hemma, inser att jag knappt kommer kunna(”kunna” - jag vill gå dit på kontorstid när ingen annan är där :p) gå till gymmet i sommar men vill verkligen börja styrketräna. Börjar nytt jobb i september som är lite mer fysiskt och det vore skönt att inte ha samma fysik som en spagetti då. Är bortrest över helgen men sen är det fan dags.
 
Alltså, det där känns ungefär lika illa som förkylning, faktiskt.
Äsch, det är inte så farligt egentligen. Jobbet är riktigt tungt både fysiskt och mentalt när det är såhär, och så är det jobbigt mentalt att inte kunna träna, men runtomkring det försöker jag mest njuta av värmen faktiskt!
 
Velar om jag ska träna eller inte idag. Jag har för första gången haft svårt att sova p.g.a pollenallergin, det är verkligen helt galet hur allergisk jag varit de senaste dagarna! Har aldrig varit med om något liknande! Kunde inte sova p.g.a igentäppt näsa och hosta, och sen vaknade jag vid 05 av att det kliade så överjäkligt i näsa, öron och hals. Nös säkert 20 gånger under den timme jag låg vaken. Allergitabletterna verkar hjälpa föga när det är såhär illa, så jag ska boka en tid hos läkaren och se om jag kan få någon annan slags hjälp.

I alla fall är jag fortsatt snorig och täppt, vilket innebär att kroppen säger NEJ till träning medan knoppen är väldigt sugen. Känner mig mer än lovligt fluffig efter de senaste veckornas minst sagt dekadenta leverne... Kanske skippar jag crossfit (där det som bekant sällan handlar om någon lugn träning) och tar en power walk med lite kroppsviktsövningar istället. Men gode gud låt mig sluta vara allergisk snart!!!
 
Velar om jag ska träna eller inte idag. Jag har för första gången haft svårt att sova p.g.a pollenallergin, det är verkligen helt galet hur allergisk jag varit de senaste dagarna! Har aldrig varit med om något liknande! Kunde inte sova p.g.a igentäppt näsa och hosta, och sen vaknade jag vid 05 av att det kliade så överjäkligt i näsa, öron och hals. Nös säkert 20 gånger under den timme jag låg vaken. Allergitabletterna verkar hjälpa föga när det är såhär illa, så jag ska boka en tid hos läkaren och se om jag kan få någon annan slags hjälp.

I alla fall är jag fortsatt snorig och täppt, vilket innebär att kroppen säger NEJ till träning medan knoppen är väldigt sugen. Känner mig mer än lovligt fluffig efter de senaste veckornas minst sagt dekadenta leverne... Kanske skippar jag crossfit (där det som bekant sällan handlar om någon lugn träning) och tar en power walk med lite kroppsviktsövningar istället. Men gode gud låt mig sluta vara allergisk snart!!!

Vad hade du rått en vän att göra i sin situation?

(Läs: Jag tycker att du ska vila.)
 
Verkar som vi är ett gäng peppade och pigga individer här..? ;):D

Min frånvaro beror på att jag helt enkelt inte har tränat i veckan. Har bara inte orkat, känner mig rätt seg och deppar lite för att semestern är alldeles för långt bort :p Haha, men jag ska ta tag i det igen till helgen, lite träning brukar ju få mig på bättre humör :)
 
Verkar som vi är ett gäng peppade och pigga individer här..? ;):D

Min frånvaro beror på att jag helt enkelt inte har tränat i veckan. Har bara inte orkat, känner mig rätt seg och deppar lite för att semestern är alldeles för långt bort :p Haha, men jag ska ta tag i det igen till helgen, lite träning brukar ju få mig på bättre humör :)
Ja hej vilken fart det är på oss! Det är ju knappt att man hinner med! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 356
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 788
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp