Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde ett kort löppass på 4,93 km idag. Men har rört mig hyfsat mkt under dagen i övr. Passet blev direkt efter en tung middag m efterrätt så kånslan var ju därefter. Lyckades dessutom springa en runda med skitdryga uppförsbackar på hemvägen. Inte alls gynsamt för träningsglädjen. Är dessutom aptrött på att springa med resesulkyn. Så imorgon blir det vilodag. Hoppas jag.
 
Jag och yngsta dottern var ensamma hemma en stund förut när det började åska (jag är åskrädd) så bi gick ner i gymmet och jag bänkade medan hon spelade på sin platta. Sen kom åskan närmare och sen gick strömmen :nailbiting: Gick upp för att kolla hur hästarna tog det och så det inte slagit ner och börjat brinna nära oss. Det var ”lugnt” så jag tränade klart i halvmörker och fick hela kroppen genomtränad. Kändes bättre att göra något vettigt där nere än att sitta och kolla på åskan och hålla andan så fort det blixtrade :nailbiting: Sen drog åskan bort lagom till att de andra två kom hem. La tid på att stretcha ordentligt och ligga på tortyrbollen. Har varit så stel mellan skuldrorna set sista så hoppas det hjälpte lite med bollen. Ont som fan gjorde det iallafall!
 
Lördag var planerad träningsfri.
I går kände jag mig trött och fötterna var svullna av värmen så jag fuskade helt enkelt.
Idag tyckte latmasken att vi fortsätter så men ICKE. 45 min cykel med varierat motstånd, 10 min CT med varierat motstånd och 5 min på ”sittcykel” med ngt lättare motstånd.
 
Lördag var planerad träningsfri.
I går kände jag mig trött och fötterna var svullna av värmen så jag fuskade helt enkelt.
Idag tyckte latmasken att vi fortsätter så men ICKE. 45 min cykel med varierat motstånd, 10 min CT med varierat motstånd och 5 min på ”sittcykel” med ngt lättare motstånd.
Bra jobbat att trotsa latmasken!
 
Har inte här i tråden att göra just nu, nyförlöst som jag är, men läser avundsjukt om er som tränar. Nu blev jag hiskeligt nyfiken på vad tortyrbollen är för något @FengurLaugar ? :)
La tid på att stretcha ordentligt och ligga på tortyrbollen. Har varit så stel mellan skuldrorna set sista så hoppas det hjälpte lite med bollen. Ont som fan gjorde det iallafall!
 
Har inte här i tråden att göra just nu, nyförlöst som jag är, men läser avundsjukt om er som tränar. Nu blev jag hiskeligt nyfiken på vad tortyrbollen är för något @FengurLaugar ? :)

En boll som man använder på olika triggerpunkter. Man kan använda vanlig tennisboll. Jag lägger mig på den och trycker på onda, stela punkter i sätesmusklerna och ryggen. Det för så vansinnigt ont ibland så det är därför jag säger tortyrbollen :p
 
En boll som man använder på olika triggerpunkter. Man kan använda vanlig tennisboll. Jag lägger mig på den och trycker på onda, stela punkter i sätesmusklerna och ryggen. Det för så vansinnigt ont ibland så det är därför jag säger tortyrbollen :p

Åh, det måste jag prova! Jag är så sjukt stel mellan skulderbladen, det borde kunna hjälpa med en tortyrboll där :D
 
Hade tänkt gymma idag eftersom jag sprang igår men vi blev barnlösa några timmar så jag och maken sprang 6 km i skogen. Det var satans jobbigt i värme, brant uppför och träningsvärk i låren :p
 
Jag hade vilodag igår. Men sitter på tåg till sent ikväll. Blev tyvärr inte möjlighet till ngn springtur innan avfärd. Funderar dock skarpt på att ta en löprunda när jag kommer hem sent ikväll. Känner mig galet rastlös.
 
Det blev ingen höjdarvecka för träningen förra veckan, tack vare dels VÄRMEN som gör det mindre frestande att ge sig ut före kl 21, dels allt jäkla tågstrul som tog all ork av att framkalla psykiska sammanbrott i väntan på att komma hem. Men jag fick ihop mina milrundor varav totalt tre med inslag av löpning/joggande knappt tre km åt gången. Väääldigt svag känsla av rastlöshet här dock, mer klen och orkeslös. :meh:

Men jag ger icke upp! Trots att också den här veckan kluddar till planeringen med fortsatt.... tadaaaa: VÄRME! 34 nya friska grader utlovas i morgon. Samt infaller jourtjänstgöring i morgon natt, samt är jag borta på andra nöjen torsdag - fredag med mikroskopiska chanser att få ihop några träningspass alls de dagarna. Skulle vara dans på natten då. :) Så gymmet får fortsätta att tålmodigt vänta på mig till förhoppningsvis ny uppryckning från och med kommande helg.

Samlar mig nu för att gå igenom staketet till hästarnas hagar - de där det finns något kvar som man med god fantasi och svag syn kan kalla "bete". Sedan ännu ett tappert försök med: i afton, spring.
 
Har cyklat 19 kilometer idag. Härligt! Sen lite styrketräning i trädgården på det med kroppen som motstånd. Och stretchade ordentligt efteråt.
 
Fortsätter promenaderna och är nöjd med semestermotionen.

Åker hem till Sverige på onsdag men har ytterligare några dagars slapp framför mig innan jag åker hem till mig och drar igång lite mer på riktigt igen. Åker ganska ofta på bihåleproblem när jag åkt hem från USA dock, så vi får se om de bråkar även den här gången. Är lite förberedd den här gången dock!
 
Precis som för flera andra så var förra veckan lite bristande vad gäller träningen. Jag blev två joggingturer kort. Den här veckan började dock hyfsat bra med ett styrkepass, tyvärr hade jag tagit på mig fel strumpor så det blev inga rehabövningar (shorts och låga strumpor funkar inte bra med manschett :wtf:).

Jogging är inplanerat i morgon men vi får se om det fortsatt känns som en bastu.
 
Värmen och fukten har officiellt sänkt mig. Efter träningspasset i söndags, där jag kände mig stark som fan efter en veckas vila, blev jag illamående, yr och spenderade en sisådär sju timmar i liggande läge. Exakt vad som hände vet jag inte, men jag tror att kroppen sa hell to the no att träna hårt i det rådande klimatet. För styrketräningen är rätt hård, det är nära fail i varje arbetsset och de assisterande övningarna går till fail ibland. Det kanske inte är flås och puls-träning, men det sliter bevisligen ändå.

Imorgon ska jag försöka ta mig ännu tidigare till gymmet, och så ska jag gå ifrån programmeringen och ta det lite lugnare, så får vi se hur det går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 421
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 001
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp