Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inspirerande att du lyckades komma igång med styrkan! Det är så väldigt lätt hänt att bara fortsätta med det man redan är bra på. Samtidigt ser jag verkligen fram emot en nystart, efter att ha sprungit mycket under flera års tid nu. Det svåraste blir förmodligen att komma igång, våga prova nytt och inse att det är helt okej att vara apdålig i början.

Det var tack vare min kiropraktor som upptäckte att jag har ett ben som är kortare än andra och som hela mitt liv gjort mig snedmusklad och lätt för att få ryggont. Att få två barn på det gjorde det ju inte bättre. Plus att min äldsta häst alltid blir låst i bäckenet på ena sidan vilket jag troligtvis är skyldig till pga min snedhet. Detta gjorde att jag tog tag i att börja styrketräna och på vägen fått mer och mer intresse för det och fortsatt regelbundet nu i drygt 2 år.
 
Idag tränade jag lite med en hantel hemma, så gott det gick med endast en och med vardagsrumsbordet som bänk.
Axelpress, rodd, ”bänkpress”, flyes, och omvända flyes. Och lite knäböj med katt(Kränkt TM) som viktplatta. Det var inte så tokigt att köra hemma, ska plocka fram det andra hantelsetet så jag har vikter nog till två hantlar bara :p

Har funderat lite på mål under dagen, tänker mig nåt sånt här:
1) genomförandemål - 2 gånger i veckan, vad som helst
2) gå på alla pole dance-tillfällen även om det är obekvämt
3) våga prova träna med skivstång
 
Lite random inpass här, men jag tycker det är så himla kul att det blivit lite fart på tråden igen med massa nya medlemmar och sådär! Älskar att läsa om & inspireras av folks träning!

Tänkte precis skriva samma sak! :) Så kul att det har hittat hit fler personer och att det blir lite mer snack, tyckte tråden var lite seg i våras :D
 
And done :up: Körde ett pass från Mized-appen, styrketräning med superset. Uppvärmning 8 min/3 övningar, tre superset på 3x10+10 reps och sen final med 10 min amrap. Bland övningarna t.ex. knäböj, marklyft, bänkpress (egentligen hantelpress men jag har inga hantlar), höftlyft, chins med fötterna i marken, armhävningar, svingar.

Kul att vara igång igen! :) Enda minuset var att jag fick en dum känning i knät när jag gjorde knäböj så fick avbryta och byta ut efter 2 av 3 set. Känns bättre nu dock så vet inte vad det var.
 
Och lite knäböj med katt(Kränkt TM) som viktplatta.
:rofl:

Ser det framför mig!
Tänkte precis skriva samma sak! :) Så kul att det har hittat hit fler personer och att det blir lite mer snack, tyckte tråden var lite seg i våras :D
Haha ja jag fasade nästan för att vi var nära slutet för tråden där ett tag, men skam den som ger sig! Kul att du är igång igen förresten, och Mized verkar vara en himla bra app! (jag är inte alls partisk p.g.a Träningspoddfan eller så :angel:) Den ska jag definitivt ta till nästa gång jag av någon anledning finner mig utan träningsmotivation :)
Jag körde ett lågpuls-pass idag. Låg mellan 150-160 i puls med ett medel på 155. Det var rätt gött! :o Sprang 6 km och med barnvagnen. Kändes som en lagom start på träningsveckan!
Låter jätteskönt! (ja, för er som gillar att springa då...) Hur gör du när du springer med vagnen, har du någon slags löparvagn?
Jag blir galen om jag inte får träna snart!:banghead:
Usch, vad är det som är fel? :(
 
:rofl:

Ser det framför mig!


Haha ja jag fasade nästan för att vi var nära slutet för tråden där ett tag, men skam den som ger sig! Kul att du är igång igen förresten, och Mized verkar vara en himla bra app! (jag är inte alls partisk p.g.a Träningspoddfan eller så :angel:) Den ska jag definitivt ta till nästa gång jag av någon anledning finner mig utan träningsmotivation :)


Låter jätteskönt! (ja, för er som gillar att springa då...) Hur gör du när du springer med vagnen, har du någon slags löparvagn?

Usch, vad är det som är fel? :(
Jag vet inte. Båda fötterna har varit lite känsliga efter brotten. Men då blir det mest en molande känsla som jag lätt vilar bort.
Nu fick jag rejält ont i stortån och under hela trampdynan för 2 v sen. Och helt utan förvarning. Det enda jag kommer på är att jag stod på crosstrainern med tung belastning och på den står jag felaktigt pga olika långa ben. Lite bättre har det blivit för det är inte ont så fort jag nuddar som det var i början men fortfarande ont och inte träningsbart.
 
Jag har haft en riktig :meh::banghead::(:turd:-dag idag. Det började med att jag vaknade kl 02 och låg vaken i en timme med massor av jobbiga tankar och känslor, helt inkapabel att stänga av. Inte en susning var det kom ifrån, jag brukar vanligtvis sova som en stock hela natten igenom! Trots att jag somnade om till slut var det som att jag aldrig riktigt repade mig, och jag har gått omkring och känt mig tom, deppig och motivationslös hela dagen. Inte fått ett dugg gjort på jobbet och bara känt mig allmänt nere.

Som tur är känner jag mig själv tillräckligt bra för att veta att träning är bra medicin en sådan här dag, så jag pallrade mig iväg till crossfit som planerat. Var tyvärr rätt svag mentalt även där, vilket kändes väldigt frustrerande under passets gång, men såhär efteråt känner jag mig betydligt mer tillfreds och är glad att jag gick dit.

Hoppas på en bättre dag imorgon!
 
Jag vet inte. Båda fötterna har varit lite känsliga efter brotten. Men då blir det mest en molande känsla som jag lätt vilar bort.
Nu fick jag rejält ont i stortån och under hela trampdynan för 2 v sen. Och helt utan förvarning. Det enda jag kommer på är att jag stod på crosstrainern med tung belastning och på den står jag felaktigt pga olika långa ben. Lite bättre har det blivit för det är inte ont så fort jag nuddar som det var i början men fortfarande ont och inte träningsbart.
Nej vad trist! Hoppas att det bara är en överanstränging eller liknande, det känns ju ändå lovande att det är lite bättre idag. Kan du inte gå till gymmet och köra lite överkroppsträning, om du verkligen känner att det kliar i kroppen?
 
Jag har haft en riktig :meh::banghead::(:turd:-dag idag. Det började med att jag vaknade kl 02 och låg vaken i en timme med massor av jobbiga tankar och känslor, helt inkapabel att stänga av. Inte en susning var det kom ifrån, jag brukar vanligtvis sova som en stock hela natten igenom! Trots att jag somnade om till slut var det som att jag aldrig riktigt repade mig, och jag har gått omkring och känt mig tom, deppig och motivationslös hela dagen. Inte fått ett dugg gjort på jobbet och bara känt mig allmänt nere.

Som tur är känner jag mig själv tillräckligt bra för att veta att träning är bra medicin en sådan här dag, så jag pallrade mig iväg till crossfit som planerat. Var tyvärr rätt svag mentalt även där, vilket kändes väldigt frustrerande under passets gång, men såhär efteråt känner jag mig betydligt mer tillfreds och är glad att jag gick dit.

Hoppas på en bättre dag imorgon!

Blä för såna dagar. :down:

Haft en likadan och med rejält åmgestpåslag på kvällen. Tog mig ändå iväg till gymmet o körde en enkel men svettig genomkörare och kände mig rätt så stark faktiskt. Men så fort jag satt i bilen igen för att åka hem var ångesten tillbaka. :down:
 
Blä för såna dagar. :down:

Haft en likadan och med rejält åmgestpåslag på kvällen. Tog mig ändå iväg till gymmet o körde en enkel men svettig genomkörare och kände mig rätt så stark faktiskt. Men så fort jag satt i bilen igen för att åka hem var ångesten tillbaka. :down:
Ja, de känns onekligen onödiga! För mig blev det tack och lov bättre med endorfinerna som träningen gav, hoppas att det släpper för dig också snart!
 
Nej vad trist! Hoppas att det bara är en överanstränging eller liknande, det känns ju ändå lovande att det är lite bättre idag. Kan du inte gå till gymmet och köra lite överkroppsträning, om du verkligen känner att det kliar i kroppen?

Hoppas jag också. Är orolig för stressfraktur men intalar mig att jag felbelastade och samtidigt blev det för tungt. Allt kändes så bra och rätt under sommaren annars.

Jag styrketränar inte men konditionspassen är viktiga för både huvud och kropp så jag är rätt frustrerad.
 
Fy, för sådana dagar/perioder. :down: Men duktiga ni som gick och tränade! @lizan @Mineur . Hoppas det blir bättre snart @lizan

Så jobbigt @MarieJ ! Har du varit iväg och kollat det?

@Mineur jag springer med ”vanlig” barnvagn (Emmaljunga o Crescent). Hade förut en speciell löparvagn men den sålde vi igen. Jag gillade den inte alls. Det blir lite extra träningseffekt med vagnen och roligt med sällskapet. När vi springer i tätort sitter hon oftast upp i vagnen och ropar till förbipasserande -”Här kommer A (sitt namn)!”. Det leder till en del munterhet! Likaså är hon en grym pt för går det inte tillräckligt fort så ropar hon med hög röst ”Spring mamma, spring!!”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 588
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: cassiopeja
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 631
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 448
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp