Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh nej! Du som verkade vara inne i ett så härligt flow! Hände det något under passet, trampade du snett eller liknande? Eller kommer det helt från ingenstans liksom?

Heja dig! Starkt och klokt att träna i förebyggande syfte på det viset :)
Nej, inte vad jag kan minnas. Däremot trampade jag snett med den foten i lördags när jag nu tänker efter. Men då kände jag inget. Men jag tror det är en överbelastning i ngn form. Så jag ska vila från löpningen tills det försvinner. Får bli ett pass simning eller annat istället.
 
Marklyft och lite annat igår. Körde tre ettor på 90 kg som max och jag kände mig stark! Även fast 90 kg inte på nåt sätt är plättlätt för mig utan jag får ta i :p

Idag ska jag jaga älg så jag ska snart åka till vår samlingsplats på min hemort. Hösten höjdpunkt så jag ser fram emot ett par dagar i skogen :)
 
Fortfarande förkyld och nu med huvudvärk och svullna spottkörtlar samt lite ont i öronen pga detta :down:
Så har inte blivit mycket gjort här senaste dagarna. Kom ut på en halvtimmas promenad i solen nu på morgonen för jag behövde lite frisk luft.
Så det blir att ta det lugnt ett tag till. Jag vet dock att blir jag förkyld så brukar det hålla i länge. Mitt immunförsvar är väl kasst..
Hoppas jag piggnar till lite till i eftermiddagen så jag kan gå en liten sväng till (hämta mini på förskolan).
 
Nej, inte vad jag kan minnas. Däremot trampade jag snett med den foten i lördags när jag nu tänker efter. Men då kände jag inget. Men jag tror det är en överbelastning i ngn form. Så jag ska vila från löpningen tills det försvinner. Får bli ett pass simning eller annat istället.
Usch då. Hoppas det ger med sig fort!
 
Även dax för mig att komma igång igen! Jag är en periodare - oftast träning på höst/vinter, men vår/sommar hinner jag inte med det :p

Men - nu skulle jag vilja hitta något träningsprgram jag kan följa hemma. Villig att köpa hem vikter och liknande om det behövs.
Vill ha ett program för styrka, och ett för yoga.

Har ni tips på några bra appar?
 
Andra spinningpasset gjort. När tredje sista låten var 4 minuters stå/öka belastning 3 ggr trodde jag att jag skulle ge upp. Totalt slut. Men jag är envis och tog mig igenom. 45 min efter passet ligger pulsen på ca 110. Maxpuls sa 102 och medel 94. Så antagligen lite fel inställd klocka men att jag tog ut mig max stämmer.
 
Även dax för mig att komma igång igen! Jag är en periodare - oftast träning på höst/vinter, men vår/sommar hinner jag inte med det :p

Men - nu skulle jag vilja hitta något träningsprgram jag kan följa hemma. Villig att köpa hem vikter och liknande om det behövs.
Vill ha ett program för styrka, och ett för yoga.

Har ni tips på några bra appar?

Heja oss! :D

FMTK tycker jag är en bra app. Vet inte om där finns något särskilt styrkeprogram, men flera styrkepass. :)
 
Var och lallade på gymmet innan. Ben/rumpa och mage. Kommer förmodligen kännas imorn :p
Om en timme blir det innebandy med jobbat innan nattjobbet. Puh.
 
Mammaträning idag :bump: det behövdes för den här veckan har varit rätt fullbokad så har inte hunnit med särskilt mycket mer träning än någon promenad och ett halvt träningspass som jag fick ge upp pga missnöjd bebis! Men idag var bebisen på topphumör så kunde göra nästan alla övningar :)
 
Krya på dig @MM!

Vad kul med ”nya” anslutare @vilse och @Sleepan! :)

Här är det fortf ganska rejält ont i foten. Men det är ändå aningens bättre. Idag har det dock dykt upp ett avlångt blåmärke precis där det gör ont så helt klart att det kommer fr snedtrampet i lördags. Skönt på ett sätt att det beror på akut trauma och inte överbelastning. Men samtidigt lite oroad för att det ska vara ngt besvärligt. Men får hoppas på det bästa.
 
Vågar knappt säga det, men halsen kändes ok i morse så det blev ett konditionspass! 45 minuter på crosstrainern! Låter kanske inte så inspirerande men för mig som inte vågar springa än efter förlossningen är det typ himmelriket att få lyssna på en pod eller musik och svettas ordentligt :D:love: riktig lyxtid faktiskt! Stora barnen pysslade lite på egen hand och satte bebisen i bilbarnstolen framför crosstrainern så den puttade till bilbarnstolen för varje steg och gungade bebisen lite. Han verkade tycka att det var riktigt roande att se morsan svettas och bli röd i ansiktet för han satt där och smålog, sen somnade han av gungandet :D och det kändes riktigt bra!

Enda jobbiga är att jag börjar få riktigt ont i handlederna. Tror att det beror på att jag bär bebisen typ konstant och han är rätt tung (ca 7 kg och bara drygt två månader, så det är ju mååånga månader kvar innan bärandet börjar minska). Ska försöka sätta honom mer i bärselen när det är längre perioder jag går omkring med honom, men annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt det.
 
Jag har smugit igång lite med yogan igen :) En vecka kvar på utbildningen nu och jäklar vad det har underlättat mentalt att ligga kvar på hotell denna vecka. Och min bror har inte cancer utan bara brutal körtelfeber :banana: ca 10000 ton stress som släppte efter det beskedet. Efter att ha pillat på lok i en hel vecka vill jag sätta upp ett nytt mål för hösten - träna greppstyrka :p sjukt irriterande när man får en tung och bänglig kabel i rätt läge och lyckas skruva fast den utom den sista cm som behövs. Bara gled i händerna. Instruktören sa i alla fall att jag var stark nog i övrigt, puh och tackar :D
 
Åt en kanelbulle och stack iväg till gymmet en sväng - och riskerade tydligen livet på kuppen, enligt min väder-app. Sådana här dyngsura, blåsiga dagar är jag väldigt glad att kunna jobba hemifrån och träna inomhus!

På gymmet blev det fokus rygg och axlar enligt följande:

500 m rodd samt lite rörlighetsövningar som uppvärming
Assisterade pull ups 1x6 med 36 kg assist, 1x5 med 31 kg assist, 2x3 med 27 kg assist
Arnold press 3x8x7
Enarmsrodd 3x8x12
Push press 3x8x25
Farmers walk 3x50 m med 20 kg kettlebells
Kettlebell/burpees-pyramid som avslutning (9 svingar + en burpee, 8 svingar + två burpees, 7 svingar + 3 burpees, osv...)

Svettigt, skönt och lite tungt att schamponera håret efteråt - precis som jag vill ha det! :D
 
Promenad med bebis i bärsele och kidsen på shettisen, ca 1 timme. Sedan lite vardagsmotion i form av mockning och vattning.

Sedan sov bebisen så bra i vagnen att jag sadlade nerviga kallblodstanten och red ett 20 min dressyrpass i skritt :o:D hon skummade och badade i svett efteråt och var trippig och nervig som vanligt, men det va kul att sitta på hästryggen! Det var väl ett år sen sist ungefär, men kändes som igår :)
 
Krya på dig @MM!

Vad kul med ”nya” anslutare @vilse och @Sleepan! :)

Här är det fortf ganska rejält ont i foten. Men det är ändå aningens bättre. Idag har det dock dykt upp ett avlångt blåmärke precis där det gör ont så helt klart att det kommer fr snedtrampet i lördags. Skönt på ett sätt att det beror på akut trauma och inte överbelastning. Men samtidigt lite oroad för att det ska vara ngt besvärligt. Men får hoppas på det bästa.
Usch. Tumme för att det inte är ngt allvarligt!
 
Hujeda mig vilken träningsvärk jag har! Igen... Mest i överkroppen denna gången dock, men det sitter fortfarande kvar i rumpa & ben sedan i tisdags. I mitt nästa liv ska jag beställa en kropp som är lite mindre träningsvärks-benägen!

Idag har det i alla fall blivit en dryg timmes stalljobb följt av dressyrpass på B-ponny :D Ponnyn är bara 3 år gammal så det är ingen avancerad ridning vi snackar, men det kändes som alldeles lagom mycket motion för dagen!

Imorgon ska vi packa matsäck och ge oss ut och vandra hade vi tänkt. Jag har känt ett starkt sug efter just det i flera veckor nu, så det ska bli alldeles underbart! :love:
 
Hujeda mig vilken träningsvärk jag har! Igen... Mest i överkroppen denna gången dock, men det sitter fortfarande kvar i rumpa & ben sedan i tisdags. I mitt nästa liv ska jag beställa en kropp som är lite mindre träningsvärks-benägen!

Idag har det i alla fall blivit en dryg timmes stalljobb följt av dressyrpass på B-ponny :D Ponnyn är bara 3 år gammal så det är ingen avancerad ridning vi snackar, men det kändes som alldeles lagom mycket motion för dagen!

Imorgon ska vi packa matsäck och ge oss ut och vandra hade vi tänkt. Jag har känt ett starkt sug efter just det i flera veckor nu, så det ska bli alldeles underbart! :love:
Vad härligt det låter med vandring! Finns det bra område i närheten eller måste ni åka en bit?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 405
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 907
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp