Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka :)

Inte frisk än, det här var segdraget :arghh:
Torrhosta, lite snuvig och allmänt seg men det värsta har lagt sig. Kom ut på strax över 1 timmas promenad i lugnt tempo igår. Mjukstarta tills jag är helt frisk igen så det inte håller i sig längre än nödvändigt.
 
Alltså yogakursen igår... Så bra! :love: Det var precis vad jag var ute efter, och jag inser verkligen hur dåligt det där andra stället var... Jag är med andra ord mycket glad att jag övergav det stället och testade det här istället. Här inledde de med en liten föreläsning om vad yoga är, hur det praktiseras, vad syftet är, vilka olika stilar det finns, vad de olika poserna heter, osv. Sedan fick vi börja nosa på de första delarna av en solhälsning, men det bröts upp i flera sektioner och vi gjorde samma sak flera gånger om för att verkligen befästa tekniken och allt man ska tänka på. Och så började det alltid med att instruktören demonstrerade och förklarade varenda liten rörelse medan vi tittade på, vilket verkligen var något jag saknade på det andra stället.

Mycket nöjd Mineur! :)
 
Nöjd med träningsveckan, men fortfarande sjuk träningsvärk sen jag tränade ben i torsdags 😂

Helgen har absolut INTE gått i hälsans tecken. Idag har jag varit mycket, mycket bakfull och där med tryckt en halv pizza, tacos, smågodis, en påse ostbågar och 1,5 liter cola. Fy fan :p

Nåja, ny vecka imorn.

Är seriöst imponerad att du fått i dig så mkt :D
 
Krya på er alla krassliga! Och oroa dig inte för att tappa motivationen & disciplinen @Saigon - det här bara att komma in här när du är redo så sparkar vi igång dig! :D
Hahaha, det låter bra! :love:

Vad roligt att nya stället blev så lyckat! Yoga verkar vara en himla trevlig träningsform! Ska bli kul att höra om dina pass.
 
Skönt! Jag är typ livrädd för att aldrig få en fungerande fot igen.
Usch ja, det förstår jag verkligen. Det är märkligt att den kan smärta så mkt utan att man kan hitta vad det beror på. Men bara att hålla tummarna för att det läker ut tillslut. Mitt minne är inte det bästa just nu så vart på foten är det som du har ont? Är det precis samma område som från början? Kom det smygandes eller akut?
 
Usch ja, det förstår jag verkligen. Det är märkligt att den kan smärta så mkt utan att man kan hitta vad det beror på. Men bara att hålla tummarna för att det läker ut tillslut. Mitt minne är inte det bästa just nu så vart på foten är det som du har ont? Är det precis samma område som från början? Kom det smygandes eller akut?
Jag fick en häst över mig juni 2016. Bröt tre ben mitt på foten. Efter det har jag haft EB molande värl från och till. Men i somras kändes det bra men då fick jag en ny smärta under och runt trampdynan och i stortån.
Nu har jag molande värk i typ hela foten.
 
Jag fick en häst över mig juni 2016. Bröt tre ben mitt på foten. Efter det har jag haft EB molande värl från och till. Men i somras kändes det bra men då fick jag en ny smärta under och runt trampdynan och i stortån.
Nu har jag molande värk i typ hela foten.
Oj! Ja, då förstår jag verkligen din rädsla. Sådan maximal otur du haft. :down:
 
Alltså yogakursen igår... Så bra! :love: Det var precis vad jag var ute efter, och jag inser verkligen hur dåligt det där andra stället var... Jag är med andra ord mycket glad att jag övergav det stället och testade det här istället. Här inledde de med en liten föreläsning om vad yoga är, hur det praktiseras, vad syftet är, vilka olika stilar det finns, vad de olika poserna heter, osv. Sedan fick vi börja nosa på de första delarna av en solhälsning, men det bröts upp i flera sektioner och vi gjorde samma sak flera gånger om för att verkligen befästa tekniken och allt man ska tänka på. Och så började det alltid med att instruktören demonstrerade och förklarade varenda liten rörelse medan vi tittade på, vilket verkligen var något jag saknade på det andra stället.

Mycket nöjd Mineur! :)

Kul! Man ska gå på magkänslan :)
 
Alltså yogakursen igår... Så bra! :love: Det var precis vad jag var ute efter, och jag inser verkligen hur dåligt det där andra stället var... Jag är med andra ord mycket glad att jag övergav det stället och testade det här istället. Här inledde de med en liten föreläsning om vad yoga är, hur det praktiseras, vad syftet är, vilka olika stilar det finns, vad de olika poserna heter, osv. Sedan fick vi börja nosa på de första delarna av en solhälsning, men det bröts upp i flera sektioner och vi gjorde samma sak flera gånger om för att verkligen befästa tekniken och allt man ska tänka på. Och så började det alltid med att instruktören demonstrerade och förklarade varenda liten rörelse medan vi tittade på, vilket verkligen var något jag saknade på det andra stället.

Mycket nöjd Mineur! :)

Härligt det låter! :)
 
Blivit en halvtimma promenad idag + lite trädgårdsarbete. Kändes lagom mellan alla möten idag. Klar med mina 2 kurser efter examinationen igår och idag så har några dagar ledigt innan nästa kurs startar så mår jag någorlunda och vädret är fint så går jag en längre sväng imorgon, efter förmiddagsmötet. Mycket möten nu :p O_o
 
Jag har kört mycket pole på sistone och varit rädd att min axel ska paja ännu mer, men faktiskt idag var den bättre än på länge :banana:så skönt om jag kan få ordning på den nu. Fick dessutom i födelsedagspresent ett gummiband som man kan använda till hjälp på tunga trix och är sjukt sugen på att testa
 
Har hunnit med två turer till på över milen nu. Förra veckan var jag i Ludvika och sprang runt på berget. Det gick långsamt i de branta backarna, men det var hur kul som helst att skutta runt på små vandringsstigar så rätt var det var så hade jag sprungit 13 km (snittid 6.27)

Efter det har jag varit förkyld och tyckte att det var trögt att springa, kände mig andfådd och trött. Så igår hade jag som mål att springa 30-40 min i långsamt tempo. Det blev drygt 11 km med en snittid på 5.53. Har liiite ont i fotleden dock, trampade snett för ett par veckor sedan och det tar visst lite tid på sig att bli bra.

Men jag tycker att det är skoj att det har gått så fort att få upp kondisen. Nu har jag snart tränat i 3 månader :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 394
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 837
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp