Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jagade ju älg torsdag och fredag så det blev en del promenerande i skogen med ryggsäck och bössa. På torsdagen blev det också en liten promenad med familjen på kvällen. Igår jagade maken istället så jag och barnen var hemma. Blev promenad när dom red och sen på kvällen tog jag en mer rejäl promenad med hunden.

Idag ska jag rida och gymma. Vi ska också promenera till skogen och grilla korv till lunch :)
 
Mina knän känns lite trötta just nu, vet inte om de är lite överansträngda? Tycker inte att jag har öst på så supermycket, men kanske har det blivit lite för hög frekvens mot vad de klarar. Känns mest när jag går nedför trappor. Tar därför lite paus med knäböj och liknande för att inte provocera mer. Minst en veckas paus innan jag smyger igång igen, men längre om det behövs. Kör på med överkroppsträningen så länge :up: Igår bänkpress, treor på 40 kg. Lite svajigt med tekniken, får inte slarva med setupen.
 
Det blev en helt underbar dag för både kropp och själ :love: Vi gick uppför, uppför och uppför och nådde till slut toppen. Där blev det lunch och varm choklad i solen, med den här utsikten som sällskap:

20181014_134345.jpg


Jag kände mig pigg och stark under hela vandringen, förutom de sista 20 minuterna då mina ben sa upp sig helt och hållet. Det märks att det har varit en ganska aktiv vecka!

Imorgon börjar min yogakurs, ska bli så spännande! :bump:
 
Nöjd med träningsveckan, men fortfarande sjuk träningsvärk sen jag tränade ben i torsdags 😂

Helgen har absolut INTE gått i hälsans tecken. Idag har jag varit mycket, mycket bakfull och där med tryckt en halv pizza, tacos, smågodis, en påse ostbågar och 1,5 liter cola. Fy fan :p

Nåja, ny vecka imorn.
 
Ridning, promenad och gym igår. Vi bänkpressade och jag gjorde en etta på 40 kg utan hjälp alls från maken :up: Jag är på väg tillbaka efter att styrketräningen fått stå tillbaka pga all löpträning. Snart gör jag mina treor på 40 kg som är första målet :D

Utöver det ovan så var vi ute precis hela dagen igår. Onödigt varmt för årstiden tycker jag som är såååå trött på alla flugor som är på hästarna :cautious: Men fint väder! Klippte alla tre hästarna och fick massa annat bra gjort + lek och korvgrillning i skogen med barnen :)

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll blir det gym igen. Knäböj och annan benträning :p
 
Fick förresten ihop tre styrkepass, ett löppass och två ridpass utöver några promenad och älgjakten. Bra vecka :up: Hoppas få ihop fyra pass även denna veckan och minst fyra ridpass.
 
Min fot är inte ett dugg bättre. Så jag rider och simmar istället. Läkartid först i slutet på nästa vecka. Eller rättare sagt, en sjukgymnast på VC ska titta på den då. Så det får bli springpaus tills dess. Tråkigt med tanke på att kroppen och musklerna i övrigt känns helt fantastiska i och med den långa vilan som redan blivit (5 d idag). Jag riktigt känner hur stark jag skulle vara om bara foten hade varit bra. Så det får mig att inse att en veckas träningsvila ngn gång då och då framöver nog kan vara en bra grej att boka in.

Jag kommer läsa och njuta av er andras träningsredogörelser men förmodligen inte skriva så mkt.
 
Jag läser och inspireras men inte tränat nånting själv förra veckan så håller mig i bakgrunden :p Nu har jag bara imorgon också kvar att jobba och sen tre veckor (!!) till bf. Tänker mig att jag ska försöka hålla igång med åtminstone lite små promenader och kanske lite stretch/aktiveringsövningar några veckor till iaf.

Mår överlag fortsatt bra i graviditeten men börjar känna mig lite tyngre och otympligare och får lite ont i ryggen om jag sitter statiskt (ex vid skrivbordet på jobbet). Var sista tillfället på gravidyogan i torsdags vilket känns ganska lagom, har varit en väldigt mysig kurs.
Har en plan på att försöka få in lite mer förlossningsförberedande avslappningsövningar och meditation hemma de närmsta veckorna :)
 
Min fot är inte ett dugg bättre. Så jag rider och simmar istället. Läkartid först i slutet på nästa vecka. Eller rättare sagt, en sjukgymnast på VC ska titta på den då. Så det får bli springpaus tills dess. Tråkigt med tanke på att kroppen och musklerna i övrigt känns helt fantastiska i och med den långa vilan som redan blivit (5 d idag). Jag riktigt känner hur stark jag skulle vara om bara foten hade varit bra. Så det får mig att inse att en veckas träningsvila ngn gång då och då framöver nog kan vara en bra grej att boka in.

Jag kommer läsa och njuta av er andras träningsredogörelser men förmodligen inte skriva så mkt.
Foten går med på ridning?
Skönt att du kan röra dig men förstår frustruationen.
 
Foten sämre igen. Vet inte om det är pga uppehåll i laserbehandlingen eller den tunga belastningen i torsdags. Är så jävla trött på dumma fötter.
Cyklade 30 min idag. Får se om det blir ännu sämre av det eller inte.
 
Foten går med på ridning?
Skönt att du kan röra dig men förstår frustruationen.
Ja, det verkar inte bli värre i vart fall. Jag känner inte alls av foten när jag har ridstövlarna på. Inte ens när jag går märkligt nog. Så jag rider på.

Är faktiskt inte så väldigt frustrerad. Är sugen på att få springa men njuter samtidigt av att få ladda kroppen lite. Egentligen är jag nog mest rädd för att tappa motivationen och disciplinen om jag ska vara ärlig. :D
 
Ja, det verkar inte bli värre i vart fall. Jag känner inte alls av foten när jag har ridstövlarna på. Inte ens när jag går märkligt nog. Så jag rider på.

Är faktiskt inte så väldigt frustrerad. Är sugen på att få springa men njuter samtidigt av att få ladda kroppen lite. Egentligen är jag nog mest rädd för att tappa motivationen och disciplinen om jag ska vara ärlig. :D
Skönt! Jag är typ livrädd för att aldrig få en fungerande fot igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 394
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 837
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp