Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu så börjar det lätta en del. Blev 6200 steg i snitt per dag förra veckan. Målet var 7000 steg så det känns helt ok! Var bortrest några dagar med som dels innebar 12 h bilkörning vilket inte alls var speciellt skönt kan jag erkänna och dels försvann möjligheten att öka stegen dessa 3 dagar.

Ska bli spännande att börja springa sen igen och se om jag märker någon skillnad. En bit kvar till nyår dock då det är tillåtet igen...
 
Förkyld! :arghh:

Meeen med tanke på att de senaste 10 dagarna har innehållit två flygresor, massor av jobb, åtminstone fyra nätter med alldeles för lite sömn och x antal timmar i en kall konferenssal så tänker jag inte ens låtsas att jag är förvånad.

Jag är i alla fall väldigt glad att jag fick till tre bra träningspass förra veckan, plus en hel del bra vardagsmotion, för den här veckan blir det nog inte mycket till träning ser det ut som. Planen var crossfit idag + imorgon eftersom vi sedan har fullt upp med besök onsdag-söndag, men nu får jag tänka om lite. Nåja, jag kanske kan smyga iväg på ett pass senare i veckan och låta besökarna roa sig själva i en timme eller två, ifall jag nu känner mig bättre. Och så blir det ridning x2 på fredag, alltid något! :)
 
När det gäller smärtor: kontakta sjukgymnast för säkerhets skull. För egen del så vet jag att det tar lååång tid innan stukningar helt läker ut. Men det är okej att belasta lite lagom under tiden.

Körde drygt 60 min på crosstrainern idag. Hur mycket energi som helst! Men tidsbrist... Ska köra ett kort pass på onsdag och sedan försöka springa rejält långt i slutet på veckan.
 
När det gäller smärtor: kontakta sjukgymnast för säkerhets skull. För egen del så vet jag att det tar lååång tid innan stukningar helt läker ut. Men det är okej att belasta lite lagom under tiden.

Körde drygt 60 min på crosstrainern idag. Hur mycket energi som helst! Men tidsbrist... Ska köra ett kort pass på onsdag och sedan försöka springa rejält långt i slutet på veckan.

Gillar du crosstrainer? Jag tycker det är såå tråkigt :p
 
Haha ja, men jag gillar ju att springa långt också. Det rensar hjärnan! Styrketräning och sådant däremot, då måste man tänka. Inte min melodi!

Ja springa gör jag gärna också :) Står på löpbandet utan problem i en timme men det är något med crosstrainer som gör mig kraftigt uttråkad :p Vi har både crosstrainer och löpband i vårt hemmagym men det är bara löpbandet som används så vi ska sälja crosstrainern.
 
Jag gillar inte heller att behöva tänka :D. Fast jag vill bara springa utomhus, avskyr löpband, crosstrainer och sånt.
Springer också helst ute men inte när regnet öser ner och temperaturen är för låg... Tänker bara vara på gymmet november-mars, sedan räknar jag med att det är tillräckligt bra väder för att alltid vara ute.
 
Springer också helst ute men inte när regnet öser ner och temperaturen är för låg... Tänker bara vara på gymmet november-mars, sedan räknar jag med att det är tillräckligt bra väder för att alltid vara ute.
Usch vad vintern kändes lång när du skrev sådär :crazy:. Jag gillar ju egentligen snö, men nu är jag så inne på löpning och vandring så vill att skogen och fjället ska vara tillgängligt för det. Jag har typ bara en enda väg som plogas (förutom stora bilvägen), så den blir lite tjatig.
 
Usch vad vintern kändes lång när du skrev sådär :crazy:. Jag gillar ju egentligen snö, men nu är jag så inne på löpning och vandring så vill att skogen och fjället ska vara tillgängligt för det. Jag har typ bara en enda väg som plogas (förutom stora bilvägen), så den blir lite tjatig.
Vi har inte snö, vi har kompakt mörker, ständigt nollgradigt och regn som kommer underifrån för det blåser så mycket #skånskvinter. Men ja här är i alla fall framkomligt minst 51 veckor om året ;)
 
Nöjd över att jag tog mig ut på morgonrunda idag. Det tog emot som bara den. Kallt, mörkt och rejält blåsigt. Funderade allvarligt på att vända hem igen efter bara 800 m. Men jag tog mig runt och efter 1,2 km började benen knata på riktigt ordentligt. Fick lite extra skjuts av den tillfälliga medvinden. Knatade ockå på riktigt bra i den starka motvinden på hemvägen. Så väldigt nöjd med att jag tog mig ut och runt!
 
Ridning igår kväll, -6 och stjärnklart med stor måne :love:

Idag är dagis stängt och äldsta dottern ledig från skolan så jag har båda hemma. På lunchen tänkte jag ta med dom ner till gymmet och efter jobbet ska vi åka till badhuset. Dom har velat åka dit hur länge som helst nu så det ska bli kul :)
 
70 min på crosstrainern idag. Hur väl stämmer den beräknade kaloriförbrukningen tror ni? Skrev in i lifesum och den säger 200 kcal mindre än själva maskinen. Vad ska man tro på?
 
Träning på lunchen och drog till med att dra upp 100 kg i marklyft! :banana: Jag har ju gjort det en gång tidigare men det var i våras eller ännu tidigare i år. Löpningen inför halvmaran har ju tagit mesta tiden sen våren så har inte ens tänkt prova 100 kg förrän idag :) Närmar mig mina mål för vintern så dom är nog inte helt orimliga.
 
70 min på crosstrainern idag. Hur väl stämmer den beräknade kaloriförbrukningen tror ni? Skrev in i lifesum och den säger 200 kcal mindre än själva maskinen. Vad ska man tro på?

Det där är jättesvårt, därför jag har pulsklocka :) Kan ju skilja så mycket med tanke på längd, vikt, kondition osv. Men i Lifesum har du väl skrivit in längd och vikt i alla fall? Så den bör vara mer korrekt, men jag är inte säker.
 
Igår kväll körde jag lite hemma-work out samt stretching igen.

Imorse sprang jag min sedvanliga runda. Idag var jag trött i både huvud och kropp så det gick bara inte att springa fort. Så då gjorde jag inte det. Låg på ett ganska långsamt tempo hela rundan igenom. Var nog välbehövligt. Det är så lätt hänt att alltid springa på i högre tempo bara för att det är så kort sträcka.
 
Det där är jättesvårt, därför jag har pulsklocka :) Kan ju skilja så mycket med tanke på längd, vikt, kondition osv. Men i Lifesum har du väl skrivit in längd och vikt i alla fall? Så den bör vara mer korrekt, men jag är inte säker.
Man skriver vikt på crosstrainern också men inte längd. Lifesum säger färre kalorier än runkeeper också men jag har tänkt att det handlar om att jag dels springer lite snabbare än jag skriver, dels är ju marken aldrig helt plan.
 
Ridning på lunchen idag och ikväll har jag tänkt gymma. Under helgen har vi ett stort projekt ute att göra så det blir arbete där från morgon till kväll både lördag och söndag samtidigt som barnen ska få sitt. Så jag har inte planerat varken ridning eller träning då utan vi ska fokusera på att få färdigt bara :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 775
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp