Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså att börja dagen med träning, och sen kaffe efter :love: Dock blev kaffet försenat idag för vi har storstädning idag, så jag tar en paus med kaffe nu.

Jag vet att det finns många här inne som tränar crossfit, och undrar om ni har kompletterande övningar att tipsa om till hängande rodd? Jag gillar den övningen väldigt mycket, men jag klarar den bara om jag har böjda ben. Så precis som armhävningar var mitt utvecklingsområde för några år sen, så får det nu bli hängande rodd.
 
I dag är det stockholm maraton! Min väska väger 5 kilo, jag har 7 tider att hålla koll på, två telefoner inställda på olika trackers, en karta med tusen anteckningar...

Pappa har en mobil att bära på. Orättvis fördelning tycker jag 🙈:D

Tror jag har koll :nailbiting:
 
Första gympasset på 2.5 veckor imorgon hoppas jag. Lite överkropp bara, ska börja lugnt.
Och göra mina stabilitetsövningar för axeln, om den vill vara med på det.

Medryttarhästen stannade med ett ryck för något läskigt på marken och det känns som jag lyckades whiplasha (är ett ord, lovar) axeln då.. Såklart samma axel som var inflammerad. Men går över fort hoppas vi?
 
Herregud, detta hade jag aldrig orkat under mina nattveckor på jobbet... :o


*kl

Blev ett pauspass idag medan jag väntade på brödbak i ugnen. 10 min minibands. Det får duga.

Men jag får ju ibland chans att vila/slumra/sova ett par timmar under natten, det gör mycket! Inatt dock noll vila så jag var lite sliten på morgonkvisten. :)
Jag jobbade tidigare (vaken) natt under 6år, 12h pass och körde 9/10ggr 1h gym på morgonen när jag slutade innan jag körde hem och sov, sen hästen på em innan jobb.. Löpning och fotboll på lediga dagar! :D

Nu jobbar jag dag sen ~1,5år tillbaka, fortfarande 12h pass, och drar gymmet tiiiidigt på morgonen innan jobb, fotboll och löpning efter jobb och hästen på lediga dagar (har häst tillsammans med mamma sen jag förlorade min egen..).

Tycker det är kul hur olika man funkar! :)
 
Pappa sprang in på 113e plats i sin grupp, himla bra jobbat med tanke på att han hade en skada som sabbade länge och det var osäkert om han ens skulle komma till start. :up:

All langning gick super och jag fick sammanlagt ihop 15 km mellan langningarna, trött nu!
 
Lyckades ut och småjogga idag. Har missat sömn, ätit halvkass frukost och dålig behå men det blev lite oplanerat att jag kände på promenaden att jag borde jogga. Så blev det. Kanske bara 4km men jag har iaf fått ihop veckan mot alla odds. Principiellt känns det bra.
 
Ett enda träningspass den här veckan, helkroppsstyrka i tisdags (eller var det onsdag? :p). Sen var jag bortrest i två dagar pga begravning, promenerade massvis då med 9 kg bebis på magen samt 1-2 väskor. 17 000 steg på torsdagen och 15 000 steg på fredagen. Så det har jag träningsvärk ifrån :laugh: Efter det har jag varit jättetrött, inte minst mentalt, och inte velat träna. Nya tag nästa vecka.
 
Sprang mitt första trail-lopp idag! Skulle ju kört 10 km men syrran ändrade sig så vi tog 5 istället. Och det var ett mycket bra beslut! Det var kuperat till förbannelse, mycket uppförsbackar! Jag var helt slut på upploppet men glad ändå att jag orkade!
AE2EC5AA-B705-4332-BD34-EBA7E7610B68.jpeg
 
Jag har varit iväg på ridläger sedan i torsdags och är helt slut både fysiskt och mentalt. Sov som en klubbad säl i 9,5 timmar i natt 😅

Pulsklockan registrerade 639 intensiva minuter förra veckan - normalt brukar jag landa på typ 2-300 minuter och innan jag åkte till lägret stod den på 126 minuter. Den som säger att ridning inte är träning kan få komma och prata med mig! :D

Jag tar det lugnt i några dagar nu, dels p.g.a ovanstående och dels p.g.a att jag ännu en gång vaknade med munsår vilket inte direkt gör att jag känner mig piggare. Den här gången har jag dock möjlighet att medicinera på ett annat sätt, så jag hoppas att det ska hjälpa. Jag tänker mig att det kanske blir ett träningspass på torsdag/fredag och ett i helgen, eller något i den stilen. :)
 
Sprang mitt första trail-lopp idag! Skulle ju kört 10 km men syrran ändrade sig så vi tog 5 istället. Och det var ett mycket bra beslut! Det var kuperat till förbannelse, mycket uppförsbackar! Jag var helt slut på upploppet men glad ändå att jag orkade! Visa bifogad fil 92419
Kanonbra jobbat! Det blev ju ett sjukt bra pass med så hög puls under så lång stund! Traillopp är verkligen utmanande!
 
Jag är klar med mitt 6-veckors träningsprogram som jag absolut inte följde :rofl: Skulle vara 4 träningspass per vecka, jag gjorde mellan 1-3 st och ofta de kortaste passen man kunde välja mellan :angel:

Nu har jag påbörjat ett 8-veckors program med kroppsviktsträning, 2-3 pass per vecka och 20 minuter per styck. Känns ju mer uppnåeligt just nu!
 
Jag är klar med mitt 6-veckors träningsprogram som jag absolut inte följde :rofl: Skulle vara 4 träningspass per vecka, jag gjorde mellan 1-3 st och ofta de kortaste passen man kunde välja mellan :angel:

Nu har jag påbörjat ett 8-veckors program med kroppsviktsträning, 2-3 pass per vecka och 20 minuter per styck. Känns ju mer uppnåeligt just nu!

Vad är det för slags program du kör? Låter definitivt ganska lagom mängd/längd på pass för mig!

Kl. Cyklat drygt 1,5 mil två gånger under helgen och varit ute på en liten löprunda, så det får jag väl vara nöjd med :up: Skulle behöva serva upp cykeln lite, men annars tänker jag att det borde vara jättebra motionsform för mitt ganska dåliga knä som behöver tränas upp en hel del.
 
Jag är klar med mitt 6-veckors träningsprogram som jag absolut inte följde :rofl: Skulle vara 4 träningspass per vecka, jag gjorde mellan 1-3 st och ofta de kortaste passen man kunde välja mellan :angel:

Nu har jag påbörjat ett 8-veckors program med kroppsviktsträning, 2-3 pass per vecka och 20 minuter per styck. Känns ju mer uppnåeligt just nu!
Man kan uppnå mycket med kroppsvikten,jag började med yoga i januari och har blivit sjukt mycket starkare och smidigare. Klarar saker jag aldrig trott skulle gå. Fast jag har mycket, mycket jag inte klarar men det är spännande att ha saker att sträva mot. Man kan bli stark med kroppsvikten men kanske inte som en bodybuilder :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 236
Senast: Linta
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 399
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 508
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 272
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp