Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
... och här har vi anledningen:

Minute 0-4, AMRAP:
  • 20 deadlifts
  • 15 burpees
  • 15 hang power cleans
  • 10 air squats
Minute 4-5: Rest

Minute 5-9, AMRAP:
  • 20 overhead step backs
  • 15 tuck-ups
  • 15 push press
  • 10 bicep curls
Minute 9-10: Rest.

Repeat 3 times

Fy fan vad jobbigt det var! Definitivt ett sådant där pass där det var bra att jag inte i förväg visste hur hemskt det skulle vara. Jag hade någon slags (van)föreställning om att det nog skulle vara rätt trevligt ändå. Det var det inte. Men jag känner mig nöjd såhär efteråt :D
Oh, nice! (Eller ja, definiera nice haha) :D
Vad är overhead step backs?
 
Oh, nice! (Eller ja, definiera nice haha) :D
Vad är overhead step backs?
Ungefär en halvtimme efter avslutat pass var det nice! Innan dess, not so much 🤢

Overhead step backs är en sådan där löjlig crossfit-term 🙄 I min hjärna betyder det utfall bakåt med en skivstång eller hantel på raka armar ovanför huvudet, så jag körde på det!
 
Morgonpass på Loop, fick komplimang av en dam att jag verkade himla stark 💪😆.. Jag som tycker att jag kör plättlätt nu när man kör cirkelträning och det blir så många reps och jag har inte ännu riktigt koll på vilken belastning dom är lagom på maskinerna 😅.
 
Varit och tränat. Körde först ett 55 minuter skivstångspass på play och sen 55 minuter spinning intervall med ledare. Tryckte i mig en banan mellan passen. Perfekt kombination! Får se om jag har träningsvärk imorgon O_o
 
Tänkte bara nämna att jag "lånade" med mig makens rituals dusch-gel till gymmet och OMG chocken! Den luktade tigerbalsam, kändes som flytande tigerbalsam och förutom lite väl nära de intimare delarna så var det faktiskt jättetrevligt som avslutning på träningspasset 😅.
Funderar på att köpa en egen att ha just när man duschar efter träning, det lite som att ha på liniment 😁.
 
Tänkte bara nämna att jag "lånade" med mig makens rituals dusch-gel till gymmet och OMG chocken! Den luktade tigerbalsam, kändes som flytande tigerbalsam och förutom lite väl nära de intimare delarna så var det faktiskt jättetrevligt som avslutning på träningspasset 😅.
Funderar på att köpa en egen att ha just när man duschar efter träning, det lite som att ha på liniment 😁.
Haha, det påminner mig om ett litet privat gym som jag gick på för ett par år sedan. Där hade de duschkräm med väldigt stark mint-doft i duscharna, det var... intressant. Men väldigt skönt för trötta muskler faktiskt, så du är nog inne på något där med att det påminner lite om liniment!
 
Jag har gjort en liten halvårsavstämning nu när juni är slut, för att se hur jag ligger till med mina mål. Mitt huvudsakliga mål är som vissa av er kanske vet att ha tränat totalt 150 pass vid årets slut. Hittills har jag tränat 77 pass vilket innebär att jag ligger hela två pass före :D Jag låg ungefär likadant till förra året, men då fick jag ju borrelia under sommaren vilket satte en hel del käppar i hjulet så jag hoppas kunna träna på lite mer den här sommaren än jag gjorde då så blir det mindre stressigt framåt december :p

Tittade även på mina intensiva minuter och kan konstatera att jag hållit mig över målet på 150 minuter per vecka varje vecka hittills. Detta är dock i genomsnitt - någon vecka har det "bara" blivit 80 minuter för att nästa vecka bli närmare 300. Känns skönt att få detta bekräftat för mig själv eftersom jag ibland blir lite stressad och besviken när jag inte lyckas uppnå målet en vecka här eller där. Jag fattar ju på ett rationellt plan att inte varje vecka kan bli perfekt och att det är helheten som räknas, men för den emotionella delen av hjärnan var det skönt att faktiskt få det svart på vitt också :p

Stegmässigt har jag legat över 8,000 steg per dag i genomsnitt vilket jag är himla nöjd med eftersom att målet på 7,500 ibland känns svårt att uppnå!

Jag fortsätter att träna på och tror verkligen att mitt "nya" gym (som inte alls är särskilt nytt längre) har varit en riktigt bra boost gällande träningsfrekvensen. Dit kan jag gå när jag vill och hur ofta jag vill, istället för att behöva anpassa mig efter crossfit-schemat. Det är en himla trevlig förändring måste jag säga, även om jag saknar crossfit på många andra sätt!

Jag upplever också att den här utmaningen gör att träningen verkligen blir en del av vardagen. Det har den förvisso varit för mig i flera år nu, men det är ändå skönt att känna att jag varje söndag sätter mig och funderar på NÄR jag ska träna följande vecka, inte OM. Det är fortfarande väldans segt att ta sig iväg ibland, så är det nog för alla oavsett hur mycket eller lite man tränar, men det mesta går liksom ändå på rutin.

... och på tal om det ska jag gå och inviga juli med lite simning nu! Vår roadtrip som vi skulle ha åkt iväg på idag blev framflyttad till imorgon, så jag passar på att röra lite på mig idag också.
 
Jag är tillbaka efter en planerad paus, hur länge jag skulle sätta styrketräningen på paus visste jag inte. Men drygt 2 månader blev det. Istället har jag fokuserat på mer privata saker, och börjat vandra istället för att springa trail. Nu ska styrketräningen in på två pass per vecka, en vardag och en helgdag. Utöver mer promenader. Ska även köra padel med jobbet en gång i månaden.

Följer just nu ett seniorprogram på styrkelabbet för att långsamt återuppta träningen. Funderar på att börja simma men kommer inte få in det i höst på barnveckan.
 
Suck, jag hade gjort en jättefin plan på all träning jag skulle pyssla med den här veckan, som jag tillbringar i en stuga mitt ute i ingenstans tillsammans med maken och kompisar, och så vaknar jag med världens halsont! :arghh: Jag kände av det lite redan igår men hoppades att det återigen var pollenallergi som lurades, men sen vaknade jag vid 3 i natt och hade ont på riktigt. Ja ja, jag har varit sjukt extremt lite det här året och minns inte ens senast jag hade en riktig förkylning, så jag ska inte klaga egentligen. Lite dålig timing bara... Det är i alla fall en väldigt vacker och trivsam miljö att vara sjuk i och jag tänkte åtminstone ta mig ut på lugna morgonpromenader varje dag för att insupa lite lantluft och njuta av omgivningarna :)
 
Idag körde jag första passet själv. Benen tyckte väldigt synd om sig efter det 😅 Mitt gym (F&S) använder Technogym, men jag hittar ingen kod eller nått på gymmet. Det är obemannat när jag är där, så kan inte fråga heller. Nån som också tränar på gym med Tecknogym-maskiner? Kan man få det registrerat ändå?
Fråga 2. Bör jag träna dagligen denna vecka för att komma igång, eller är varannan dag bättre för de obefintliga musklernas välmående?
 
Fråga 2. Bör jag träna dagligen denna vecka för att komma igång, eller är varannan dag bättre för de obefintliga musklernas välmående?

Vi tränar alla olika men jag börjar alltid försiktigt, med 2-3 dagar i veckan när jag startar upp min träning. Dels behöver kroppen vila mellan passen speciellt om man kör helkroppspass men också för att det är lätt att överanstränga sig i början. Bättre att bygga en rutin, och lägg in mer promenader.
 
Vi tränar alla olika men jag börjar alltid försiktigt, med 2-3 dagar i veckan när jag startar upp min träning. Dels behöver kroppen vila mellan passen speciellt om man kör helkroppspass men också för att det är lätt att överanstränga sig i början. Bättre att bygga en rutin, och lägg in mer promenader.

Då kör jag så. Går ca 1 mil om dagen nu när jag är ledig, får se hur det blir när semestern är över nästa v. Nån mil om dagen blir det inte i alla fall 😅
 
Då kör jag så. Går ca 1 mil om dagen nu när jag är ledig, får se hur det blir när semestern är över nästa v. Nån mil om dagen blir det inte i alla fall 😅

Låter klokt 😊 Man får känna sig fram, men för mig som startat om min träning ett flertal gånger genom åren upplever att det är bättre att öka sakta än att gå ut för hårt i början.
 
Igår signade jag och sambon upp oss på ett år hos SATS istället för NW :nailbiting:
Mycket mer pirrigt än jag hade kunnat ana att byta kedja 😅

Men det blir nice att prova något nytt, och ett år känns ändå rimligt. Det kommer dessutom ligga extremt lägligt efter flytt runt årsskiftet. Ska bli kul!

Fick något slags specialpris eftersom vi signade samtidigt, med tillgång till ett av deras gym där man får litet skåp, handduk och kläder varje gång. Ska bli spännande att se om det känns riktigt värt att kunna trilla dit utan att tänka på ombyte och grejer, eller om det inte känns som så stor skillnad.

Passade på att köra lite marklyft när man ändå var där också, gött! Inte markat på hundra år känns det som. Trött ländrygg idag 😅

Idag bör det av till landet vilket lär betyda mindre gym och mer löpning ett tag!

IMG_5131.jpeg
 
Löprunda ikväll!
Mysig men lite tung, märkligt torr i halsen vilket inte hjälpte. Hoppas det inte är något särskilt, pepp på mysiga rundor härute på landet.

Härligt att röra sig iaf!

IMG_5158.jpeg
 
Nej men man är ju bra smart va.
Lite krasslighetkänsla kanske, men nej det är nog inget. Klart vi ska gymma. Är nog bara luften här på landet, eeh, eller något.

Jomenvisst. Tog det åtminstone rätt lugnt (orkade inte annat). NU har jag ju iaf ont i halsen, om jag inte hade det innan :banghead:

IMG_5190.jpeg
 
Tränade igår, motions cykel och cirkelträning 30 min.

Idag åkte jag iväg en bit för att simma i 30 minuter, var väldigt ledsen att bastun inte var igång 😕.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
4 705
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 489
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 870
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 636
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp