Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tappat träningen de senaste veckorna men har som nyårslöfte att komma igång igen. Har bokat in ett yogapass i veckan från nästa vecka och hela januari till att börja med. Har upptäckt att jag inte gillar att jogga i minusgrader så jag får börja använda min crosstrainer ibland och ignorera att den gnisslar.

Målet för nästa år är 100 pass på minst 30 min vardera. Eftersom jag inte joggar mer än 20 min i sträck just nu får jag lägga till lite styrka till dessa pass om de ska räknas.

Gott nytt år. Idag har jag varit och tränat årets sista dag..Var inte ensam utan var knökfullt i gymmet. Kommit tillbaka delvis efter mina problem med ryggen men är ändå bättre än när jag skrev i tråden sist. Så tänkte börja skriva lite här igen. Men ryggen kommer aldrig bli helt bra igen tyvärr och vissa saker kommer jag aldrig mer kunna göra. Men får vara Tacksam för det jag kan göra iallafall. Rehab övningar får jag hålla på med resten av livet för att hålla det någorlunda i schack.

Gott nytt år. Idag har jag varit och tränat årets sista dag..Var inte ensam utan var knökfullt i gymmet. Kommit tillbaka delvis efter mina problem med ryggen men är ändå bättre än när jag skrev i tråden sist. Så tänkte börja skriva lite här igen. Men ryggen kommer aldrig bli helt bra igen tyvärr och vissa saker kommer jag aldrig mer kunna göra. Men får vara Tacksam för det jag kan göra iallafall. Rehab övningar får jag hålla på med resten av livet för att hålla det någorlunda i schack.

Här är en till som kommer få hålla på med rehab av ryggen resten av livet. Gissar att vi har olika problem men ville bara säga det så du vet att du inte är ensam med att kämpa :)

Gott nytt år på er 🥳

Här började jag året med att överraska mig själv med ett gympass nästan direkt på nyårsdagens morgon, vem är jag 😅😆?! Men ändå en skön start på nya året, nu slipper jag fundera på gymmet till kvällen efter stall och hundpromenader, när jag vill fokusera helt på avslutet av Stranger Things 😁!

Blev ett kortare underkroppspass 👍.

IMG_6203.webp

Här är en till som kommer få hålla på med rehab av ryggen resten av livet. Gissar att vi har olika problem men ville bara säga det så du vet att du inte är ensam med att kämpa :)

Tråkigt att höra. Vi får peppa varandra i denna tråden när det går tungt. Jag är avrådd från att göra något fristående med till exempel skivstänger som knäböj, marklyft eller liknande. Så blir till att använda maskiner där ryggen kan få stöd och inte riskerar att hamna i fel läge. Tråkigt innan skadan hade jag påbörjat ett träningsprogram med PT för att bli starkare i bland annat marklyft. Maskiner tycker jag är tråkiga att träna med egentligen.

Fick ett infall, kommer inte kunna gå imorgon. 😅

Träningstid: 00h 40m
Superset:
Kettlebellsving: 10 x 8, 9 x 8, 8 x 8, 7 x 8, 6 x 8, 5 x 8, 4 x 8, 3 x 8, 2 x 8, 1 x 8, 2 x 8, 3 x 8, 4 x 8, 5 x 8, 6 x 8, 7 x 8, 8 x 8, 9 x 8, 10 x 8
Goblet squat: 10 x 8, 9 x 8, 8 x 8, 7 x 8, 6 x 8, 5 x 8, 4 x 8, 3 x 8, 2 x 8, 1 x 8, 2 x 8, 3 x 8, 4 x 8, 5 x 8, 6 x 8, 7 x 8, 8 x 8, 9 x 8, 10 x 8
Set: 38
Reps: 218
Volym: 1 744 kg

Mina stackars lååååår! 🤣🤣😅🫠

Aja, träningsåret 2026 är officiellt invigt iaf. ✌🏻

Trodde det skulle vara lugnt framåt kvällen men åkte förbi när jag handlat och det var mycket folk fortfarande O_o. Ska dit om en stund, måste göra nånting den här skitdagen (gillar inte nyår).

Folk verkar träna mer på nyår än på julafton.
När jag kom dit var det tomt. Jag roade mig i nästan 2 timmar och var på jättebra humör när jag kom hem. Gymmet är som en lekplats för vuxna 🤩

Det här året hoppas jag på 130 kg i marklyft (helst mer om jag ska nå 150 kg tills jag fyller 40) men annars har jag inga mål mer än att hela kroppen ska tränas varje vecka. Hoppas på frisk och skadefri och att det rullar på bara. (Ev valp som kan förstöra dessa planer för då kommer det ju bli uppehåll.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka