Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Troligtvis håller din kropp inte med om att du mår helt bra ännu, eftersom den reagerar starkt på konditionsträning.Ni andra som tränar regelbundet, har ni varit med om att kroppen helt säger upp sig efter sjukdom? Jag blev sjuk för en månad sedan, fick lunginflammation, har mått bra i över 2v nu (vände i princip direkt när jag fått penicillin). Trots att jag mått bra så pass länge så vägrar kroppen och jag blir så argMed tanke på jul och nyår borde för lite mat knappast vara problemet. Styrketräningen går mer okej, känner mig svag ffa i benen men det går att kämpa sig igenom liksom (med lite lättare vikter än förut). Konditionsträning däremot
Pulsen bara skenar, hittar aldrig in i ”andra andningen” och jag som sprungit milen utan problem innan orkar inte ens ta mig runt 3 km i snigel-joggingfart… Promenader funkar så jag kör på det men det börjar bli tröttsamt och dessutom blir jag orolig, har en halvmara planerad till våren. Fortsätter det såhär kommer det ju aldrig gå
Eller har jag helt enkelt bara tappat så mycket kondis av att ligga på soffan i 2v (och inte träna som vanligt på 2v efter det)? Jag hör själv att 2 veckor är kort tid men vafan liksom, jag var inte så himla sjuk och mår ju bra nu… Ska man acceptera att det känns pissjobbigt och försöka pusha så hårt det går eller vila mer månne? Var går gränsen liksom?
UtandningsluftenVisa bifogad fil 179531Tänker att dagens outfit och denna gif:en säger allt om temperaturen i gymmet idag![]()
Såg detUtandningsluften
Jag tänkte när jag gick till gymmet igår att jag är väldigt glad för varmt gym istället för skidspår.
Hoppas du kan gå imorgon!Ett rejält benpass idag!
2026-01-05 15:06 - 16:24
Träningstid: 01h 17m
Knäböj": 9 x 20 (ÅB!), 6 x 30 (ÅB!), 6 x 40 (ÅB!), 6 x 40, 6 x 40, 6 x 40, 6 x 40
Rumänska marklyft: 8 x 20 (ÅB!), 9 x 30 (ÅB!), 8 x 35 (ÅB!), 8 x 35, 8 x 35, 8 x 35
Benpress: 8 x 36 (ÅB!), 8 x 54 (ÅB!), 8 x 54, 8 x 54, 8 x 54, 8 x 54
Hip thrust i smithmaskin: 8 x 27,5 (PB!), 9 x 37,5 (PB!), 9 x 37,5, 8 x 42,5 (PB!)
Sittande lårcurl: 15 x 25 (ÅB!), 10 x 30 (ÅB!), 9 x 30, 10 x 25
Benspark: 10 x 10 (ÅB!), 10 x 10, 10 x 10, 10 x 10
Set: 27
Reps: 229
Medelvikt: 33,1 kg
Volym: 7 580 kg
#strengthlogapp
Hahaha japp det är rejäl träningsvärk idagHoppas du kan gå imorgon!
Mina insida lår skriker och jag gjorde inte hälften av ditt pass...![]()