Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som ett kul pass!PT träning idag och herregud vilken WOD vår tränare satt ihop!
Uppvärmning:
3 stationer/2 min per station;
1. Roddmaskin
2. 5 marklyft + 5 frontsquat + 5 press
3. 10 band apart + 10 shoulder swimmers + 5/5 ”världens bästa stretch”
Team WOD, 3 pers
1.
”Buy in” 2026 m rodd (att dela på)
P1 rodd
P2 Frontracked Hold
P3 Planka
Vila 1 min
2. (Tre varv, byte när P1 var klar)
P1; 5 laterala hopp + 4 marklyft + 3 clean + 2 STOH (pressar, fick välja om vi ville striktpressa eller trycka på med benen, jag valde strikt) + 1 thruster, allt i ett flöde
(Allt med stång, jag körde 1 varv på 25 kg och 2 varv på 35 kg)
P2; Rodd
P3; Vila
Vila 1 min
3. (3 varv, bytte när P1 var klar)
P1; 10 wallballs (jag tog 9 kg boll) + 5 situp med medicinboll (9 kg) + 5 armhävningar
P2; Rodd
P3; Vila
Sen för att vi var så duktiga och klarade träningen i tid fick vi göra 10 syncro situps varje hel minut resterande träningstid, sammanlagt 60 situps!!
La in så många övningar som fanns i StrengtLog, man ser på muskelkartan att kroppen har fått jobba!
Visa bifogad fil 179666
Hur gör du när du tar på dig dem? Jag brukar låna på gymmet ibland och det går absolut inte att ta på sig dem bara genom att dra upp dem över benet, utan man behöver vika skyddet dubbelt först. Sedan trär man det över foten med den nedvikta delen neråt (tänk att den ska gå att "fälla upp" senare) och så lirkar man upp det tills det sitter strax under knäskålen. Det kan ta en stund även det eftersom de är så tajta, men väl där viker man upp det så att den andra hälften hamnar över knäet.Alltså besvikelsen när mina neoprenknäskydd/värmare kom idag och inte ens tog sig över vaden. Visste liksom inte att Gorilla wear bara gjorde utrustning för apor i storlek med Herr Nilsson. Well well, får väl ha dem som shin guards när jag cyklar i sommar för skicka tillbaka dem pallar jag inte.
Nu testade jag iof bara att vända in och ut/upp och ned för att sedan liksom dra upp dem. Men ska absolut testa din teknik! (Fast jag har verkligen låga förhoppningar, får som sagt inte upp dem över vaden ens.) Skulle det mot förmodan gå får jag ha sax i närheten om de känns som ett avsnörande förbandHur gör du när du tar på dig dem? Jag brukar låna på gymmet ibland och det går absolut inte att ta på sig dem bara genom att dra upp dem över benet, utan man behöver vika skyddet dubbelt först. Sedan trär man det över foten med den nedvikta delen neråt (tänk att den ska gå att "fälla upp" senare) och så lirkar man upp det tills det sitter strax under knäskålen. Det kan ta en stund även det eftersom de är så tajta, men väl där viker man upp det så att den andra hälften hamnar över knäet.
Nu kanske du vet allt det här redan men eftersom jag inte hade en susning och tyckte det verkade helt omöjligt innan jag lärde mig så tänkte jag dela med mig av min visdom ifall ifall liksom![]()
Ah ok, ja då är de kanske för små ändå... Jag brukar ta de som är i storlek M eller L på mitt gym då allt annat känns helt omöjligt, och då har jag XS eller S i typ allt annat här i livet. Vet inte om det är en vanesak eller ett handhavandefel att jag inte lyckas med de mindre storlekarna, men de större brukar funka bra för mig i alla fall.Nu testade jag iof bara att vända in och ut/upp och ned för att sedan liksom dra upp dem. Men ska absolut testa din teknik! (Fast jag har verkligen låga förhoppningar, får som sagt inte upp dem över vaden ens.) Skulle det mot förmodan gå får jag ha sax i närheten om de känns som ett avsnörande förband![]()
Testade din teknik nu och det funkade ändå bättre att få upp dem men låren ligger liksom över dem som två muffinsar. Tänker att muffins på toppen och syrebrist nedanför helt klart signalerar att de är för småAh ok, ja då är de kanske för små ändå... Jag brukar ta de som är i storlek M eller L på mitt gym då allt annat känns helt omöjligt, och då har jag XS eller S i typ allt annat här i livet. Vet inte om det är en vanesak eller ett handhavandefel att jag inte lyckas med de mindre storlekarna, men de större brukar funka bra för mig i alla fall.