Träning och hälsa del 14

Skulle köra benpass eller helkropp idag.
Men ryggen som krånglat sen november, och nacken, klappade ihop helt imorse.
Fick ta hjälp av sambon för att kunna sätta mig upp. :arghh:

Nu är det lite bättre, men kan inte vrida huvudet och det är jobbigt att lyfta kaffekoppen. Höger lillfinger pirrar.
Så ska nog inte lyfta något särskilt. Fysioterapeuten fick ett långt savmligt (något panikartat) mail. Får se om jag får svar!

Catch me äta lösgodis sålänge :meh:

Hoppas du får (snabbt) svar från fysio, det där lät inte kul!

Hängde med sambon till gymmet ändå, tänkte en liten promenad på löpbandet iaf?
Klarade starka 10min i 4km/h 🙄

Ser det som att inte tappa rutinen eller något 😅

Axelpress körde jag med hantlar, jag kan göra typ dubbelt så många reps med högerarmen än vänster.
Militärpress kör jag med stång, det återstår att se hur snett jag lyfter, men än så länge känns det bra!
Jag är också jätteojämn! Fast jag har ingen skada, jag är bara ojämnt stark. Kör sittande axelpress med hantlar och skulle klara många fler reps med höger. Så jag mal på med hantlar för att försöka bli jämnare med segt är det.

Tog tisdagens pass idag pga träningsvärk från i lördags, så får köra mitt måndagspass imorgon istället. 😆

Tror att jag antingen behöver införskaffa snäppet tyngre vikter, eller lägga på en set-omgång till framöver. Blev inte alls lika trött av passet som jag blivit förut. Visserligen trevligt, men också en aning.. otillfredsställande? 😅

Träningstid: 00h 59m
Planka: KV 00:00:30, KV 00:00:30, KV 00:01:00
Pullover: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 16
Hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 15 x 4
Liggande skidåkare: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande hantelpress: 10 x 8, 10 x 8, 15 x 8
Sätesbrygga: 10 x KV +8, 10 x KV +8, 10 x KV +8
Hantelcurl: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 8
Hammarcurl: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 8
Stående tricepsextension med hantel: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Shrug med hantlar: 15 x 8, 15 x 8, 15 x 8
Axelpress med hantlar: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Omvända hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Set: 36
Reps: 358

+ Promenad och stegmål ✅

Min januari-sammanfattning blev totalt 15 pass styrketräning + 4-5 pass jogg/pw ute, kollade inte detta så noga men 1 pass/vecka kör jag ju nu. För mig är detta en riktigt bra månad så jag hoppas jag kan fortsätta tugga på på samma sätt i februari med.

Första februari-passet blev idag, ben/underkropp.

Knäböj 45 kg x 8 reps x 4 set, 90 sek vila mellan
RDL 60 kg 13-12-11 reps, 90 sek vila
Utfall bakåt med skivstång 20 kg x 10 reps/ben x 3 set, 60-75 sek vila

Finisher, 3 varv, 60 sek mellan varven
Goblet squat á 12 kg x 15 reps
Kb-svingar á 16 kg x 20 reps

Ser inte så mkt ut för världen när man skriver ner det men det var jobbigt! xD

Plan överkropp imorgon!

Tränat idag. Provade hålla händerna lite bredare i smithmaskinen och aktivt tänka på att inte lägga vikt i händerna. Kändes bra under tiden men vi får se hur det känns imorgon.
  • Utfall i smithmaskin, 3x8 reps per ben
  • Sumoknäböj i smithmaskin, 3x8 reps
  • Utfall bakåt med hantlar, vartannat ben, 3x8 reps per ben
  • Benpress, 3x10 reps
  • Musslan med gummiband, 3x15 reps per ben
Sen ett block med tre övningar utan planerad vila. Fem varv, 4-6-8-10-12 reps per övning.
  • Burpees över hantel
  • Thrusters
  • Air squats
Det var sjukt jobbigt 😅 Skulle gjort ett till varv med 14 reps per övning men när jag ville lägga av efter 10-varvet kompromissade jag med mig själv och bestämde att jag fick sluta efter 12-varvet.
Döden att ha både utfall i smit OCH sen med hantlar?! Starkt jobbat!

Hahah ja jag tyckte avslutningen såg riktigt jobbig ut som den var! Sjukt att ha ett varv till där egentligen 😅

Jag är också jätteojämn! Fast jag har ingen skada, jag är bara ojämnt stark. Kör sittande axelpress med hantlar och skulle klara många fler reps med höger. Så jag mal på med hantlar för att försöka bli jämnare med segt är det.

Ja jag har försökt mala på, men det händer verkligen ingenting så jag har gett upp 😂

Döden att ha både utfall i smit OCH sen med hantlar?! Starkt jobbat!

Hahah ja jag tyckte avslutningen såg riktigt jobbig ut som den var! Sjukt att ha ett varv till där egentligen 😅
Haha ja det är mycket utfall 😂 Då tog jag ändå bort en del set pga tidsbrist, skulle gjort 5 set utfall i smith och sen 4 set med hantlar 😅

Jösses min ben och min röv 😅 Dom fick kämpa idag då det blev mer eller mindre ett rent benpass. Axeln känns lite än så är lite försiktigt med framförallt pushövningar. Finns risk för träningsvärk i morgon...

Blir promenad på lunchen idag och ikväll vanligt stalljobb och pyssel med hästarna. Så stegmålet lär uppnås också.

Alltså suck. Känns som att jag blir sjuk av att köra knäböj :crazy:. Nu är jag där igen. Körde ett pass igår där max var 60x5 och sedan fallande 57,5×5, 55x5x3. Avslutande med 40x10x2. Vaknade nyss med huvudvärk (garanterat spännings), lätt illamående och astrött. Allmän sjukdomskänsla liksom. Mycket svårt att reda ut om träningen triggat igång något i sjukdomsväg eller om jag bara mår såhär jävla dåligt av knäböjs-träningsvärken. Oavsett blir det inget jobb ikväll. Brukar försöka ta lite värktabletter och köra på men idag är det faktiskt helt stopp.

Dagens. Blir en promenad på 5 km också ☺️
13096.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka