Är det någon här som haft problem med halsbränna vid konditionsträning? Igår var tredje gången som jag var nära på att bryta under ett tufft konditionspass eftersom det blev som en kramp runt strupen och diafragman samtidigt som det brände i halsen och kändes som att något ville upp. Dock inget illamående, magont eller några andra symptom. Det blev varken bättre eller sämre under passets gång, vilket var anledningen till att jag ändå slutförde det, men det la definitivt på ett extra lager obehag på ett pass som redan gjorde att man ville dö lite

Det faktum att det var ett Hyroxpass med en hel del sled push, burpees och stakmaskin (mao mycket tid i framåtlutad position) hjälpte inte heller.
Har i alla fall landat i att skippa den sortens "fullt ös medvetslös"-pass i åtminstone en vecka framöver för det är så jäkla obehagligt. Livet har börjat lugna ner sig lite och fortsätter förhoppningsvis på rätt håll, så har jag tur ger problemet med sig av sig självt.
Idag var planen att köra ett pass med fokus stöt & pull-ups, men gårdagens upplevelse i kombination med usel sömn för fjärde natten i rad gör att jag skippar det och tar lunchrasten till att sova en stund istället. Synd eftersom det är mitt favoritpass på hela veckan, men det kommer fler fredagar har jag hört!