Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag längtar efter att åka upp till vårvintern och njuta av snö som är användbar 😍
Lite ledsen för ökade lavinvarningar bara, begränsar skoterturerna och off-pist åkningen. Men längdskidor ska funka hoppas jag ❤️
Jag är ledsen för plusgrader och snön tinar i rasande fart känns det som. Först var det -30 hela tiden, sen fick vi typ en bra vecka och nu plusgrader 😩

Jag är ledsen för plusgrader och snön tinar i rasande fart känns det som. Först var det -30 hela tiden, sen fick vi typ en bra vecka och nu plusgrader 😩
Tror jag åker mycket längre norrut än var du är, men de senaste åren har det varit osäkert med snö och is när det borde vara bästa tiden 😥

Idag gymmet igen! Överkropp med konditionsavslutning.
  • Liggande hantelpress, 4x8 reps - kände mig stark här idag och ökade vikterna!
  • Sittande axelpress, neutralt grepp, 3x8-10 reps - kändes stabilt och ökade vikten från föregående pass
  • Superset, sidolyft med hantlar + framåtlyft med viktplatta, låga vikter och fokus på kontakt, stärka upp små muskler runt axlar mm.
  • Superset, diagonal fällkniv + crunches
Sista, 4 varv av:
300 m roddmaskin
10 armhävnibagr
300 m roddmaskin
20 planka med axelklapp

Flåsigt!! Men så skön känsla! 💪🏼

Dagens!
16433.webp

Jag har varit bortrest och inte läst ikapp.

Men fick in ett träningspass på resan, sedan blev jag förkyld. Så jag har joggat längs Nilen!
Det var inne på hotellområdet så det var bara ca 250 m långt. Så det blev fram och tillbaka i drygt 10 minuter. Och sedan lite styrka i pyttelilla gymmet (1 löpband, 1 motionscykel och 1 ställ med vikter, men med utsikt över Nilen.)

Jag åkte på jobbresa och drog på mig influensa såatteeeeee... Börjar se ljuset i tunneln igen men att göra någonting mer än att gå hundpromenader känns väldigt avlägset just nu. :arghh: men på den positiva sidan kom våren under tiden jag var bortrest. Lämnade svensk mark i snöyran och kom tillbaka till barmark, sol och fågelkvitter. Längtar efter att snöra på mig löpardojorna igen.

Det märks att jag verkligen inte äter tillräckligt, för herregud vad tungt det här passet var idag? :wtf:

Blivit några promenader också, sol idag! 😍 Tyvärr också rejält blåsigt med iskalla vindar, annars hade det blivit fler/längre.

Dagens kettlebellpass:

Träningstid: 01h 22m
Kettlebellsving: 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16
Kettlebellpress: 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12
Sidoböj med hantel: 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12
Ground to overhead med viktplatta: 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16
Tåhävningar: 15 x KV +16, 15 x KV +16, 15 x KV +16, 15 x KV +16
Kettlebell raka lyft framåt: 8 x 12, 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Stående tricepsextension med hantel: 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12, 8 x 16 (PB!)
Kettlebellpress: 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster", 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster", 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster", 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster"
Goblet squat sumo : 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16
Set: 40
Reps: 416
#strengthlogapp

Bästa idag var ändå kvällspromenad med sonen, i solnedgång, EFTER kvällsmat. Fatta vad ljust det börjar bli! 😍

IMG_9224.webp

Gym i morse och det kändes bra och var tungt :p Frukost efter gym är verkligen underbart! På lunchen idag tänkte jag ta årets första löptur :love: Är mer eller mindre bart ett par km bort på grusvägen så det kan bli en bra 4 km runda som mjukstart för året. Behöver nya löparskor men mina gamla får gå så länge. Ska även rida ett pass på banan ikväll. Barbacka då jag får så ont i axeln av att sadla 😅 Blivit mycket barbackaridning senaste veckorna.

Spinner vidare lite på det här med var man tränar och när man tränar - var för första gången på många år på ett kedjegym "mitt inne i city" och var där direkt efter arbetstid. Blev totalchockad över mängden folk som befann sig överallt, jättemånga tonåringar som tränade i grupp (eller åtminstone stod i grupp och tittade på den som tränade), folk som curlade i squatracket och.. puh. Trångt var det också.

Jag fick lite småpanik eftersom typ all var upptaget, men blev sen bänk utan uppvärmning och när jag väl hittat löpbanden blev det en liten sväng på dem, också typ första gången på många år. Skorna jag hade var inte direkt lämpade för löpning ens i liten skala - men förutom det, och folket, så var det lite kul att se nytt och få springa lite på band igen.

Men jag föredrar verkligen mitt lilla lokala gym för vardagsträningen, för orkar inte bli så mentalt utmattad varje gång 😅

Bestämt mig för att det bara blir 2 pass denna veckan, har kvar mitt benpass på söndag.

Min kropp känns helt slut?! Vet inte om jag har nån sjuka på gång, orkar knappt röra mig på jobbet... men då kan det ju bara få bryta ut istället för att vara såhär 😂

Blev iallafall en promenad på 6.3 km efter jobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka