Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_9961.webp

Ville helst somna om men jag tog mig till gymmet ändå 🥳

Två promenad och ett stretch- och rörlighetspass blev det igår. Och min axelrehab såklart.

I morse blev det gym innan jobbet och på lunchen ska jag gå promenad.

Har köpt proteinpulver från ett nytt märke på marknaden, ska bli väldigt intressant att testa i em när jag ska ta mitt mellanmål!

Fick hjälp med bänkpressen idag, så har bättre koll på det och har några saker att tänka på nu.

Har inte riktigt koll på hur många set det blev, men 5 rep/set iaf. Jobbade upp från 15kg-stång och slutade med PR på 1x40kg (!) - då har jag kört 25, max 27,5 innan (10rep). Så det kändes riktigt bra 😊💪💪😊

Vad äter ni till frukost?
Försöker hitta något som går snabbt, är proteinrikt och med så lite kolhydrater som möjligt. Äter havregrynsgröt nu men det är fasen inte gott utan honung i, hade i frysta blåbär igår men det blev inte gott

Försöker hitta något som går snabbt, är proteinrikt och med så lite kolhydrater som möjligt. Äter havregrynsgröt nu men det är fasen inte gott utan honung i, hade i frysta blåbär igår men det blev inte gott

Visserligen lunch, men funkar ju till frukost: havregrynsgröt med proteinpulver (smaksatt), lingonsylt och mjölk.

Jag äter för det mesta ett hembakat proteinbröd (minns inte om det var här eller i en annan tråd jag tipsat om det tidigare). Bakar det en gång i veckan och skivar upp det i 12 skivor och äter 2 skivor per dag. Håller mig mätt och det är gott. Ibland får jag sug på havregrynsgröt som variation och då knäcker jag i ett ägg när gröten är klar för att öka proteinet lite och så har jag bär på, oftast hallon.

Jag har vanligtvis tre frukostar jag alternerar mellan, alla tre har runt 50 g protein;

• Vaniljugnspannkaka med proteinpulver och med blåbär, till det en hallonkvarg
• Ägg&kalkonburrito, en typ ugnsomelett med ägg, äggvita, keso, kryddor, rökt kalkon, paprika, tomat, spenat, som jag rullar ihop i ett tortillabröd (extra thin)
• Havregrynsgröt med proteinpulver och mjölk

De två första är de jag brukar ha på jobbdagar, de är enkla att mealpreppa. I pannkakan och havregrynsgröten har jag lönnsirap för att jag gillar den sötman, och även psyllumfrön för lite extra fibrer.

Har du provat med äpple?

• Gilla
Reactions: Mkb
Jag har vanligtvis tre frukostar jag alternerar mellan, alla tre har runt 50 g protein;

• Vaniljugnspannkaka med proteinpulver och med blåbär, till det en hallonkvarg
• Ägg&kalkonburrito, en typ ugnsomelett med ägg, äggvita, keso, kryddor, rökt kalkon, paprika, tomat, spenat, som jag rullar ihop i ett tortillabröd (extra thin)
• Havregrynsgröt med proteinpulver och mjölk

De två första är de jag brukar ha på jobbdagar, de är enkla att mealpreppa. I pannkakan och havregrynsgröten har jag lönnsirap för att jag gillar den sötman, och även psyllumfrön för lite extra fibrer.
Har du recept/tillvägagångssätt på den där burriton? 🤗

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?