Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också tränat imorse, fokus ben och rumpa. Jag brukar träna i hallen på övervåningen för att det är bäst plats där och där finns också ett avlastningsbord som är perfekt att ställa datorn på när jag kör via Youtube. Men köket är på nedre plan, och om vi säger så här, det var med skakiga ben jag gick ner för att äta frukost sen. Det var ett pass med sex övningar, och man körde två omgångar av varje. Varje omgång 50 sekunder, sen tio sekunders vila emellan med lite enklare stretch som avslutning. Jag kommer inte kunna gå imorgon.

Nytt gympass idag. Jag har varit så slut i veckan att jag inte ens orkade ta en promenad i onsdags. Jag hade tänkt att gå på body pump, men hade fortfarande mycket träningsvärk från måndagen så jag tänkte springa i stället. Men.. kände att kroppen inte skulle orka så en långpromenad skulle det ändå bli. Det gick inte heller, fick vända efter 1 km eftersom jag förstod att jag inte skulle orka runt sjön. Snacka om att vara slutkörd. Semester snart?

Idag var jag i varje fall tillbaks på gymmet med en pass som liknande det förra, fast slängde in lite chins och dips också. Ja, i maskinen med 30 kg motvikt då.. En gång i tiden kunde jag göra chins med min egen kroppsvikt. Vi får se om det händer igen.

Stör mig för övrigt på kroppen efter barn. Ärren stramar ibland när jag tränar och själva benet i venusberget (ja, vad det nu heter..?) ömmar fortfarande presis som under graviditeten. Råkade lägga stången där när jag skulle göra höftlyft vilket var ett misstag. Men äsch, jag ska inte klaga. Jag har kommit ganska lindrigt undan.

Stör mig för övrigt på kroppen efter barn. Ärren stramar ibland när jag tränar och själva benet i venusberget (ja, vad det nu heter..?) ömmar fortfarande presis som under graviditeten. Råkade lägga stången där när jag skulle göra höftlyft vilket var ett misstag. Men äsch, jag ska inte klaga. Jag har kommit ganska lindrigt undan.
Helt som innan barn är inte min kropp heller. Jag testade tex lyftarbälte till marklyften vid något tillfälle efter barn, kändes inte alls bra! Blev alldeles för mkt tryck på bäckenbotten. Hade kanske kunnat gå att träna upp men det har jag inte brytt mig om.
För mig är det nog ffa bäckenbotten som inte är riktigt lika 100% pålitlig i alla situationer nu efter barn som innan!

Det blev ett litet pass här hemma idag.

Superset:
Crunch: 5 x 5
Lying Single Leg Raise: 5x5

Superset:
Oblique Crunch: 5 x 5
Floor Back Extension: 5x5

Lying Windshield Wiper with Bent Knees: 1x5
Lying Windshield Wiper: 2 x 3

Windshieldwipers kändes lite för lätt med bökda ben, men tungt med raka, så sänkte repsen där.

Jag körde böj och bänk idag innan jobbet! Testade lite tyngre än vanligt så var uppe och gjorde några reps knäböj på 70-75 kg vilket kändes ok! Bänkpress tangerade jag tidigare pb på 47,5 kg.
Två set RDL hann jag med också, höjde till 70 kg (8+8 reps) och det kändes riktigt stabilt.

Just det. Var hos naprapaten igen igår. Har fått ont även i högerarmen nu 🫠 så det blev behandling på båda sidorna. Men vänstern börjar arta sig, det är lite kvar precis vid muskelfästet bara.

Avlasta och rehab för hela slanten alltså. Får be om hjälp att bära tunga matkassar vilket går helt emot min självbild 😂

Ops jag råkade gå med i VM utmaningen som går ut på att springa 1 km för varje mål.
Ngn mer?
Första dagens 5 mål skulle läggas ihop med gårdagens då jag har vilodag på fredagar. Då dängde USA till med 4!
Så i dag skulle 12 km avverkas.
Kroppen kändes dock bra så jag slog till med en halvmara och ligger 9 mål/km plus.
Innan morgondagens pass kommer fyra matcher spelas.🫣

Räknar med att Tyskland gör många mål i kväll så körde 15 km i dag.
3D805232-D3D3-48A4-AE3A-7F509C9F9826.webp

Överkroppspass imorse:
Cross Trainer (Elliptical): 5min
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 12 x 25, 12 x 25, 12 x 25, 12 x 25, 12 x 25
Lat Pulldown: 12 x 25, 12 x 25, 12 x 25, 12 x 25, 12 x 25
Superset:
Incline Dumbbell Press: 6 x 10, 6 x 10, 6 x 10, 6 x 10, 6 x 10
Dumbbell Lateral Raise: 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5
Superset:
Reverse Machine Fly: 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25
Machine Chest Fly: 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25
Superset:
Machine Bicep Curl: 5 x 11, 3 x 18, 5 x 11
Machine Triceps Extension: 5 x 11, 3 x 18, 5 x 11

Nästan ensammpå gymmet, skönt.😊

Ops jag råkade gå med i VM utmaningen som går ut på att springa 1 km för varje mål.
Ngn mer?
Första dagens 5 mål skulle läggas ihop med gårdagens då jag har vilodag på fredagar. Då dängde USA till med 4!
Så i dag skulle 12 km avverkas.
Kroppen kändes dock bra så jag slog till med en halvmara och ligger 9 mål/km plus.
Innan morgondagens pass kommer fyra matcher spelas.🫣
Vilken rolig utmaning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat