Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerat långpass med min kompis idag, inte sprungit såhär långt på ÅR!

Fortfarande träningsvärk i benen efter söndagens pass så det var inte optimalt 😁 men är suuuupernöjd!
40714.webp

Jag fick massor av återhämtning i helgen men känner mig fortfarande helt tömd på energi. Gick runt som en zombie igår men lyckades ändå sparka iväg mig till ett styrkepass med överenskommelsen att om jag inte mådde bättre efter uppvärmningen så skulle jag gå hem. Istället blev det så att träningspasset samt timmen efter var den enda stunden på hela dagen då jag kände mig vid liv 😂 Jätteskönt såklart, och det var ett väldigt roligt pass på många sätt (fokus knäböj och RDL), men jag hade ju helst sett att känslan av "mer levande än död" höll i sig lite längre än så... 🙄

Ja ja, det verkar i alla fall inte röra sig om någon slags förkylning eller så, så jag får väl vara glad för det! Kanske drar iväg på kvällens bänkpress-pass också om andan faller på, och sedan blir det veckans favoritpass (olympiska lyft, fokus frivändningar) på onsdag morgon :)
Har du druckit vätskeersättning efter tävlingen och inte bara vätska? För missar man det så blir man väldigt matt och urlakad.

Har du druckit vätskeersättning efter tävlingen och inte bara vätska? För missar man det så blir man väldigt matt och urlakad.
Nej, det hade jag inte alls koll på men det kan ju förklara ett och annat! Drack typ 1,5 liter vätskeersättning på tävlingsdagen och lika mycket dagen före, men dagarna efter återgick jag till vanligt vatten. Attans då, varför var det ingen (syftar alltså här på de jag tränar med) som påpekade det innan?! 🙄

Kört ett lass kondition idag. Tio olika konditionsövningar i 50 sekunder vardera, efter varje övning direkt 30 sekunder mer styrkebetonad övning (de första fem konditionsövningarna följdes av ett pass för ben och de andra fem mer fokus armar) och så tio sekunders vila innan nästa övning.

Sprang 6km i Berlin för ett par dagar sen. Roligt sett att se staden på.

Idag sprang jag 3,5km, men i lite snabbare tempo än vanligt.
Åh det är den bästa löpningen av alla tycker jag! Jag älskar att springa när man är på resa och upptäcka omgivningen! Man får ett helt annat intryck och kommer nära lokalbefolkningen på ett helt annat vis.

Igår sprang jag ett sjukt jobbigt tröskelpass i värsta stormen. Det blåste så mkt så när det var sidovind så åkte jag ut mot mitten av vägen och när det var motvind stod jag nästan still. Så jag fick ta i som bara den för att komma framåt. Så efteråt var jag så trött att jag var tvungen att sova en stund efter maten!

Så när jag idag skulle ut på en lugn återhämtningsrunda så var jag säker på att jag skulle få känna på en trött kropp. Så döm om min förvåning när benen var superlätta och superpigga!! Mitt gamla jag skulle ha passat på att utnyttja de pigga benen men numera är jag mer förståndig (?) och höll mitt planerade lugna pass med jogg varvat med gång. Och det var såååå härligt!! En underbar sommarkväll med magiskt ljus! 😍
IMG_1688.webp

Nä nu blev jag sjuk :down: Så jag gissar att veckan kan stängas på 2 st gympass. Jobbar en dag till innan semestern, då blir det lite lösare konturer på träningen men tänker mig 1-2 gympass, något hemmaträningspass och något löppass per vecka.

Gårdagens:
Cross Trainer (Elliptical): 5min
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 10 x 25, 5 x 39, 5 x 39, 5 x 39
Lat Pulldown: 10 x 25, 5 x 39, 5 x 39, 5 x 39
Superset:
Incline Dumbbell Press: 10 x 10 (YR!), 6 x 12.5 (YR!), 6 x 12.5, 6 x 12.5
Dumbbell Lateral Raise: 10 x 4, 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5
Superset:
Leg Extension: 10 x 25, 6 x 45, 6 x 45, 6 x 45
Seated Leg Curl: 10 x 25, 6 x 45, 6 x 45, 6 x 45
Superset:
Crunch: 4x10xBW
Floor Back Extension: 4x10xBW

La till en extra repetition på incline pressen. Sista setet kändes väldigt tungt, jag har lite träningsvärk idag.
Idag blir det vila, så ska jag försöka få in ett pass på lördag eller söndag.

Kört ett pass med fokus mage och ländrygg idag. Passet var fördelat i fyra block med totalt fyra övningar i varje block. Blocket kördes sen i fyra minuter så var det tid kvar efter att man kört igenom alla fyra övningarna började man om från början tills tiden tog slut. Två av blocken var mer fokus mage och två rygg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat