Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur Det är en friser som haft föl och sedan inte gått något särskilt på ett år. Den står hos stallchefen på ridskolan så det var så kontakten kom fram.
Jag red den en gång förra sommaren bara 😅

Så nu är det igångsättning och så tar jag och hon jag delar med (också elev från ridskolan) hand om hästen till augusti ungefär. Sen får vi se.

Orimligt mysigt är det :love:
Den jag delar med är bortrest 2.5v så jag börjar starkt med 100% häst nu :D

Yoga i tisdags och gym imorse:

Cross Trainer (Elliptical): 5min
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 15 x 18, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Lat Pulldown: 15 x 18, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Superset:
Incline Dumbbell Press: 8 x 10, 5 x 12.5, 5 x 12.5, 5 x 12.5, 5 x 12.5
Dumbbell Lateral Raise: 8 x 4, 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5
Superset:
Machine Crunch: 10 x 32, 10 x 36, 10 x 36
Machine Back Extension: 10 x 32, 10 x 36, 10 x 36

Körde överkropp kändes bra.
Har maxbing på squats nästa pass, sen ska jag nog köra lite vad jag känner för under sommaren, så tänkter jag starta med nåt program igen efter semestern. :)

Dagens!
40291.webp

Superduper löppass ikväll! Måste införskaffa väst så jag kan ha med mig vatten på de längre turerna....
Det är verkligen så kul att springa nu när man inte pressar sig själv till det yttersta ❤️
Visa bifogad fil 187577
Heja dig vilken låg och fin puls!! Det där är precis rätt väg att gå för att bygga en grund som gör att det kommer bli lättare och lättare att springa! Superbra!!

Mår inte så bra idag. Tjock i halsen och lite för hög puls. Sovit kasst för kroppen sliter med något. Blev ett kort pass i gymmet med core och rörlighet bara. Tog en ipren efter frukost och hoppas kroppen får vila lite medan jag jobbar så hoppas jag detta går över snabbt som satan!
Har rätt rejäl träningsvärk sen igår. Märks att jag inte är van att marklyfta tungt 😅

Mår inte så bra idag. Tjock i halsen och lite för hög puls. Sovit kasst för kroppen sliter med något. Blev ett kort pass i gymmet med core och rörlighet bara. Tog en ipren efter frukost och hoppas kroppen får vila lite medan jag jobbar så hoppas jag detta går över snabbt som satan!
Har rätt rejäl träningsvärk sen igår. Märks att jag inte är van att marklyfta tungt 😅
Ibland när jag har brutal träningsvärk får jag nästan lite sjukdomskänsla i kroppen, som försvinner sen när träningsvärken försvinner. Hoppas oavsett att det är något som går över fort för dig!

Jag har kört ett pass med fokus mage (men även några övningar för ländrygg) idag, 13 övningar x 1 minut, 10 sekunders vila emellan.

Idag går jag på semester. Min plan från början när jag började träna i påskas var att det var 13 veckor till semestern då, och att jag verkligen skulle kommit in i rutinen tills semestern. Det är det längsta jag lyckats hålla i att träna någonsin, förutom ridningen. Förutom de tre veckorna i maj som jag var sjuk har jag faktiskt lyckats hålla i det (och komma tillbaka efter sjukdomen också!), så det är jag nöjd med. Är dock lite rädd att jag ska tappa det nu under semestern, den gången jag lyckades bäst att hålla igång träningen, under ett av de första pandemi-åren, var det just semestern sen som ställde till det. Men tänker att jag kanske ska försöka se det som att tre pass i veckan är målet, inte specifikt just måndag-onsdag-fredag.

Ibland när jag har brutal träningsvärk får jag nästan lite sjukdomskänsla i kroppen, som försvinner sen när träningsvärken försvinner. Hoppas oavsett att det är något som går över fort för dig!

Ja så kan jag också få men just att det sitter i halsen är lite mysko om det beror på det 😅 Men som sagt, hoppas det är snabbt övergående oavsett.

Dagens:
Cross Trainer (Elliptical): 5min
Squat: 10 x 0, 8 x 20, 5 x 30, 4 x 40, 1 x 47.5, 1 x 50, 1 x 52.5 (PR!), 1 x 55 (PR!), 1 x 57.5 (PR!), 1 x 60 (PR!), 1 x 62.5 (PR!), 1 x 65 (PR!), 1 x 67.5 (PR!), 1 x 70 (PR!), 5 x 40
Single leg "Romanian Deadlift": 3x5xBW

Avslutning på squat-programmet, och jag var nog feg när jag ställde in mitt PR i början av programmet (testade aldrig, utan gissade bara), för det var typ plättlätt med 52,5. Så jag ökade lite till, och lite till.🙈😅 så nu vet jag att 70kg är gränsen.🥳😊
Körde sedan balansfokus på enbens RDL utan nån vikt som avslutning på passet.

Mamma passade valpis så jag och Lita sprang runt byn, men så sjukt tungt och varmt det var. Blev en del gåpauser. Så sist gick det bar med 5 km utan att gå, idag fixade jag inte 3,4 km utan att gå. Så olika det kan vara. Men vovve kämpade på bra och var mer med än när jag haft bägge med så tror Lemmy får vara valpvakt framöver istället. :)

IMG_2155.webp

Fortsätter ta det lugnt eftersom ryggskottet inte är helt hundra än, men tror det är bra för mitt allmänna mående om jag får tillbaka rutinen så snart som möjligt. Galet hur snabbt man ändå tappar rutinen. Innan så kanske jag kände lite ”meh” innan jag gick till gymmet men inte mer än så. Idag fick jag debattera med mig själv i en timme innan jag kom iväg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur