Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har visst råkat spontan-smita till en skotsk ö och övergett min träningsplan för andra helgen i rad (dock annan ö med synnerligen bättre väder än förra), så veckan stannar på två styrkepass, båda med rejält pulshöjande avslutningar. Blir en hel del vandring kommande dagar dock och kroppen börjar så smått kännas normal igen :)

Dagens:
Cross Trainer (Elliptical): 5min
Superset:
Hip Adduction Machine: 10 x 27, 8 x 36, 6 x 45 (YR!), 6 x 45, 6 x 45
Hip Abduction Machine: 10 x 27, 8 x 36, 6 x 45 (YR!), 6 x 45, 6 x 45
Superset:
Reverse Machine Fly: 10 x 18, 6 x 25, 4 x 32 (YR!), 4 x 32, 4 x 32
Machine Chest Fly: 10 x 18, 6 x 25, 4 x 32 (YR!), 4 x 32, 4 x 32
Landmine Rotation: 8 x 20 (PR!), 6 x 25 (PR!), 3 x 30 (PR!), 3 x 30, 3 x 30
Crunch: 5x10xBW

Det var Varmt!🥵 på gymmet. Men det blev tränat iaf.😊

Jahapps, då är armbågen nästan rehabiliterad. Lite smärta kvar men det blir verkligen bättre för varje dag. Nu är det dags för rehab av nästa kroppsdel. Vänster knä gör ont på insidan (medialt som det så fint heter :p). Kommande vecka blir paus mellan marklyftsprogramen så aktiv vila med knä-stärkande övningar it is. Sjukt taggad!

Jag var beredd på en tung runda efter helgen men kroppen var helt oförskämt pigg så det blev 15 km.
Kvartsfinalerna är i mål och jag ligger 16 km plus så jag kom på att jag kanske ska satsa på att springa straffläggningsmålen när jag ändå är i gång.🫣 Vi får väl se hit många det blir. Just nu är det 25.
IMG_1078.webp

Det blev inte 7km längs kanalbanken som var tänkt. Maken kom på att han ska springa Lidingöloppet och då ändrades upplägget. Han skulle springa 8km i backig terräng. Den där jäkla Fålehagen igen.
Jag klarar ju inte 3km-slingan där utan att gå.

Jag sprang 5km iaf. Och körde min egna slinga. Blir absolut en hel del backar. Men inte de där som lutar 90 grader eller är jättelånga. Men visst kändes det som att jag hade för små lungor emellanåt.

Det blev inte 7km längs kanalbanken som var tänkt. Maken kom på att han ska springa Lidingöloppet och då ändrades upplägget. Han skulle springa 8km i backig terräng. Den där jäkla Fålehagen igen.
Jag klarar ju inte 3km-slingan där utan att gå.

Jag sprang 5km iaf. Och körde min egna slinga. Blir absolut en hel del backar. Men inte de där som lutar 90 grader eller är jättelånga. Men visst kändes det som att jag hade för små lungor emellanåt.
Såg inte detta när jag svarade på det första. Men jättebra gjort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur